💬
Logga in
Fuska.se

Ati Hd5830 Vs Nvidia Sparkle Gtx470

15 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #1

ATI HD5830 eller Nvidia sparkle GTX470 vet inte vilket av dem jag ska välja så jag frågar er :P

Nivå 8 · Veteranfuskare

GTX 470, men jag hade sparat pengar till ett bättre kort.

Senast ändrad:

14 Jan 2011
Nivå 5 · Fuskare

GTX 470 är mkt bättre till och med GTX 460 är bättre än 5830.

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #4

okej,undrar en annan sak med jag ska ladda ner DirectX End-User men kan man avinstalera det på en windows 7 dator ?Här har ni sidan lÄnK tack vid svar ;)

15 Jan 2011
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

GTX 470 är mkt bättre till och med GTX 460 är bättre än 5830.

You're so so wrong!

http://www.tomshardware.com/reviews/geforc...rmi,2684-8.html

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Lol,hittade du inget äldre test?

Sen finns det fler spel än Crysis

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare

Du kan bläddra på om du vill, finns även test med 3D Mark, GTX 460 slår HD 5830 där Nvidia vart och mutat företagen för att inte optimera AMD's grafikkort.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Du kan bläddra på om du vill, finns även test med 3D Mark, GTX 460 slår HD 5830 där Nvidia vart och mutat företagen för att inte optimera AMD's grafikkort.

Bläddrar jag? visste jag inte.

GTX460 ÄR iaf bättre än 5830,end of discussion.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

5830 vann över 460 på fler tester
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

HD 5830 och GTX 460 är bra på olika sidor.

GTX 460 vinner endast på prissättningen.

Även när det kommer till strömförbrukning vinner HD 5830.

http://www.sweclockers.com/image/diagram/1...595df9af392c47d

Tyvärr, men du borde visa stöd för dina påståenden.

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

okej,undrar en annan sak med jag ska ladda ner DirectX End-User men kan man avinstalera det på en windows 7 dator ?Här har ni sidan lÄnK tack vid svar ;)

Du kan inte avinstallera DirectX i någon modern Windows-version eftersom systemets gränssnitt är beroende av det. Med andra ord fungerar inte Windows utan DirectX.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

5830 vann över 460 på fler tester

GTX 460 vann över 5830 på fler tester

Men visst ni får väl tror det då.

Senast ändrad:

16 Jan 2011
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

GTX 460 vann över 5830 på fler tester

Men visst ni får väl tror det då.

Skulle vara intressant om du kunde skicka en länk till testerna. :)
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Skulle vara intressant om du kunde skicka en länk till testerna. :)

Visst får säkert en varning men det kan det vara värt ;)

http://www.sweclockers.com/recension/12470...t-hosten-2010/1

Annars kan du ju fråga dom på denna sida vilket som är bäst

Nivå 4 · Lärling

Jag kommer ihåg när jag byggde ihop denna burk jag sitter nu på, och jag stod vägde mellan antingen ett hd5830 eller gtx 460, och jag kommer ihåg att på de tester som blev publicerad då vid tillfället så var det precis som ryssfemma skrev att enda anledningen till att gtx kortet vann var för att den var lite billigare.

Men jag valde själv att köra med ati kortet då , och kusinen min valde att köra med gtx kortet för han hade tänkt köpa 3d glasögonen ( blev aldrig av) och prisskillnaden när vi byggde dessa burkar var inte så stor big deal (400 har jag för mig det var)

Men nu så äre dags att byta ut kortet i min (kylfläkten på kortet är säckat, låter som ett rea plan pga obalans när kortet är kallt vid start) så kan någon rekommendera att bra kort, dock inte allt för högt pris

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag kommer ihåg när jag byggde ihop denna burk jag sitter nu på, och jag stod vägde mellan antingen ett hd5830 eller gtx 460, och jag kommer ihåg att på de tester som blev publicerad då vid tillfället så var det precis som ryssfemma skrev att enda anledningen till att gtx kortet vann var för att den var lite billigare.

Men jag valde själv att köra med ati kortet då , och kusinen min valde att köra med gtx kortet för han hade tänkt köpa 3d glasögonen ( blev aldrig av) och prisskillnaden när vi byggde dessa burkar var inte så stor big deal (400 har jag för mig det var)

Men nu så äre dags att byta ut kortet i min (kylfläkten på kortet är säckat, låter som ett rea plan pga obalans när kortet är kallt vid start) så kan någon rekommendera att bra kort, dock inte allt för högt pris

6950 är ett bra kort, upplåstningsbart till 6970 också. För högt pris är relativt. ;)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in