konsolkrig
hoppas x360 vinner
konsolkrig
hoppas x360 vinner
Xbox 360 IMO
- Tycker Xbox Live är bättre än PSN
- Skönare kontroll
- Snyggare konsol
- Bättre exklusiva spel
- Bättre spel att ladda ner från Xbox Live än PSN (Castle Crashers, Shadow Complex, Trials HD, LIMBO osv)
- Bättre "Dashboard" (vet inte vad det kallas på PS3)
- Tycker Achievements är bättre än Trophies
- Osv
Inb4 fanboykrig.
↗ till inläggetXbox 360 IMO
- Tycker Xbox Live är bättre än PSN
- Skönare kontroll
- Snyggare konsol
- Bättre exklusiva spel
- Bättre spel att ladda ner från Xbox Live än PSN (Castle Crashers, Shadow Complex, Trials HD, LIMBO osv)
- Bättre "Dashboard" (vet inte vad det kallas på PS3)
- Tycker Achievements är bättre än Trophies
- Osv
Inb4 fanboykrig.
YEAH! Där kommer nån som äntligen säger nåt gott om 360! Alla i min klass repliker om 360 är typ såhär:
-Men vafan det suger balle så de kan till tippen!
-PS3 har ju gratis "live" ju! 360's live suger för det kostar!
-blablabla
-blablabla
osv
Men jag tycker 360 fullständigt äger ut PS3! Jag tycker dock LIVE är prisvärt :)
xbox 360 äger stort yiiha at jag fick xbox 360 närr jag önska mig ps3
ps3 suger
↗ till inläggethåller med alla tlatar om typ ps3 äger (fast det gör det inte)YEAH! Där kommer nån som äntligen säger nåt gott om 360! Alla i min klass repliker om 360 är typ såhär:
-Men vafan det suger balle så de kan till tippen!
-PS3 har ju gratis "live" ju! 360's live suger för det kostar!
-blablabla
-blablabla
osv
Men jag tycker 360 fullständigt äger ut PS3! Jag tycker dock LIVE är prisvärt :)
^överraskande svar i 360 forumet
Själv tycker jag att x360 är bättre, men det är dock inget fel på ps3. :)
Välj Xbox 360 om du:
*Vill ha ett stort spelutbud redan nu
*Vill ha HD-upplösning på dina spel
*Har kompisar som kör Xbox Live och du vill kunna spela med
*Är särskilt intresserad av Xbox 360-unika speltitlar som Halo 3, Gears of War 2 och Fable 2
*Inte tycker att inbyggd Blu-Ray är avgörande
*Vill ha ett bra mediacenter
*Vill kunna spela gamla Xbox-spel
Välj Playstaion 3 om du:
Vill ha en konsol som spelar HD-filmer (inbyggd Blu-Ray)
Vill ha HD-upplösning på dina spel (och filmer)
Särskilt ser fram emot Playstation Home, Sonys satsning på virtuella världar för PS3-ägare
Är särskilt intresserad av PS3 unika speltitlar som Singstar, God of War 3, Resistance 2, Little Big Planet, Uncharted 2, Valkyria Chronicles och Gran Turismo 5
Vill ha ett bra mediacenter
Vill kunna spela PS2-spel (obs! gäller bara vissa versioner som knappt säljs längre)
↗ till inläggetSjälv tycker jag att x360 är bättre, men det är dock inget fel på ps3. :)
Välj Xbox 360 om du:
*Är särskilt intresserad av Xbox 360-unika speltitlar som Halo 3, Gears of War 2 och Fable 2
Välj Playstaion 3 om du:
Särskilt ser fram emot Playstation Home, Sonys satsning på virtuella världar för PS3-ägare
Är särskilt intresserad av PS3 unika speltitlar som Singstar, God of War 3, Resistance 2, Little Big Planet, Uncharted 2, Valkyria Chronicles och Gran Turismo 5
Vill kunna spela PS2-spel (obs! gäller bara vissa versioner som knappt säljs längre)
Varför en sån äcklig grön färg för? Lite mörkare om du ska ha.
↗ till inläggetNöjd ? B)Varför en sån äcklig grön färg för? Lite mörkare om du ska ha.
Fyfan asså förra gröna var det som att titta på en Grön sol och bli bländad för att se gröna solar överallt i syner. :P Fast nu vart de bättre du... :D
↗ till inläggetVem köper PS3 för Singstar?, visste inte ens att det var ett exklusivt spel.Själv tycker jag att x360 är bättre, men det är dock inget fel på ps3. :)
Välj Xbox 360 om du:
Välj Playstaion 3 om du:
Vad är bättre med Achievements? Bara så ni vet så är det samma sak med olika namn.
Folk som skapar såna här trådar är osäkra eller inte nöjda med konsolen man har själv och vill ha en övertygelse, IMO.
Btw: Varför postar ingen sådana trådar som den här i "Debatt"? Alla postar i Xbox360 forumet eller PS3 forumet beroende på vilken spelkonsol man föredrar själv.
Konsollkriget har bara en vinnare tyvärr. Nintendo64.
↗ till inläggetHar i och för sig inte kört ps3 förens typ förra året så det kanske gjorts ändringar, vad vet jag. I alla fall så var jag väldigt besviken på achivement-systemet hos ps3 (trophies, heter det va?), mycket sämre kvalité höll dom och fanns inte ens till alla spel medans xbox alltid haft roligare och mer uttänkta achivements imo.Vad är bättre med Achievements? Bara så ni vet så är det samma sak med olika namn.
↗ till inläggetMulti-Plats har exakt samma Trophies/Achievements.Har i och för sig inte kört ps3 förens typ förra året så det kanske gjorts ändringar, vad vet jag. I alla fall så var jag väldigt besviken på achivement-systemet hos ps3 (trophies, heter det va?), mycket sämre kvalité höll dom och fanns inte ens till alla spel medans xbox alltid haft roligare och mer uttänkta achivements imo.
Men, jo. Om man tänker på hur PS3 såg ut från det släpptes till för 2 år sen så var 360 överlägset bäst på allt förutom hårdvaran som inte användes ett dugg då. Men, sen för 2 år (2009) sedan så har PS3 knappat in mer och mer och är nu bättre än 360, imo.
Vilka fanboys mannen!
Jag ska titta på saken från icke fanboy sidan.
Skönhet när man håller kontrollen: Xbox 360
Själva kontrollen: Ps3
Online: Ps3
Grafik:Ps3
Tillbehör: (kinect och sånt) Xbox 360 och Ps3
Snygghet: Ps3
Själva konsollen: (t.ex kabbel ingångar osv) Ps3
Pris: Xbox 360
Tycker PS3 är ganska ok när jag testa i Clas Ohlson och det var bättre nu faktisgt. Men jag tycker fortfarande 360 är bättre än PS3. Varför? Många anledningar... Säger vissa nu då.
* Inte riktiga pengar för att köpa saker i Marketplace som PS3
* Många mods t ex. Internet så att du kan in på t ex. Fuska.se, YouTube.com osv.
* Kinect. För det behöver man ingen dildo i handen och visa för kameran.
* Exklusiva spel som Halo, Limbo, Trials HD osv
* Bättre "Dashboard".
Och så några till. Men pallar inte säga alla nu. Det var några av mina anledningar i allafall.
Men som jag tycker det så borde alla få tycka som dem tycker. :)
↗ till inlägget1. man köper ju PSN pengarna för riktiga pengar -.-Tycker PS3 är ganska ok när jag testa i Clas Ohlson och det var bättre nu faktisgt. Men jag tycker fortfarande 360 är bättre än PS3. Varför? Många anledningar... Säger vissa nu då.
* Inte riktiga pengar för att köpa saker i Marketplace som PS3
* Många mods t ex. Internet så att du kan in på t ex. Fuska.se, YouTube.com osv.
* Kinect. För det behöver man ingen dildo i handen och visa för kameran.
* Exklusiva spel som Halo, Limbo, Trials HD osv
* Bättre "Dashboard".
Och så några till. Men pallar inte säga alla nu. Det var några av mina anledningar i allafall.
Men som jag tycker det så borde alla få tycka som dem tycker. :)
2. hahaha, internet finns i PS3 från början xD
Resten är smaksaker.
Så här bedömmer jag:
Snygghet: Ps3
Pris: Xbox 360
Tillbehör: Xbox 360
Online: Ps3
Grafik: Ps3
Bäst/skönast kontroll: Xbox 360
3-3. Alltså ungefär lika bra, men tycker Ps3't ska ta hem segern.
Helt löjligt att 360 skulle ha bättre exklusiva spel, finns typ Halo, Fable och några få andra, PS3 har flera tiotal av kvalitespel
PS3's spel suger.
↗ till inläggetDet är fortfarande smaksak hursomhelst.Helt löjligt att 360 skulle ha bättre exklusiva spel, finns typ Halo, Fable och några få andra, PS3 har flera tiotal av kvalitespel
Tycker att många exklusiva spel till 360 är bättre än många Ps3 exklusiva spel.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in