💬
Logga in
Fuska.se

Psp2 Utannonserad!

25 svar · startad

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Läs alla nyheter om PSP här: http://www.fz.se/plattform/psp

Det kommer inte vara några skivor, kommer vara lika bra grafik som de första ps3 spelen.

3G stöd och mycket mer!

Vad tror ni priset blir? kommer ni köpa den?

Edit - de har nu gjort en ny "länk":

http://www.fz.se/plattform/psp2

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare

La nyss ut några bekräftade spel i en nyhet (innan jag såg det är inlägget).

Nivå 5 · Fuskare

Nä, har Psp 1 och är nöjd. (jag använder inte heller det så mycket, kanske en gång i veckan ledans jag använder ps3 10 gånger i veckan :P

Nivå 3 · Lärling

Det är alltid bra att ha med sig ett bärbart PS3 i fickan om man ska någonstans. Jag kommer självklart att köpa den om priset ligger under 3000kr.

Uncharted på PSP:

Nivå 4 · Lärling

Kan säga att det officiella namnet inte är PSP2, utan NGP som står för Next Generation Portable.

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Kan säga att det officiella namnet inte är PSP2, utan NGP som står för Next Generation Portable.

Det spelar ingen större roll vad namnet är då NPG endast är ett kod-namn.

28 Jan 2011
Nivå 4 · Lärling

Aså fan jag hatar detta. Fast inte så mycket. PSP2 är ju som en jävla PS3. Så varför ska jag ens köpa den? Ingen UMD spelare ens fail! Jag köper den om den kostar vid 2000 som gamla pspn. Om den kostar mer än 3500 kan den ta sig i röven. Har ju ett PS3 ändå.

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #8

Jag har en känsla över att den kan bli riktigt dyr också, men om den är billig så kanske jag ska tänka på det :D

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Det spelar ingen större roll vad namnet är då NPG endast är ett kod-namn.

Den kommer marknadsföras som NGP -.-
Nivå 6 · Fuskare

asså vilken pryl!

när kan man köpa den?

NGP står väl för "Nintendo got pwnd" ;)

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

asså vilken pryl!

när kan man köpa den?

NGP står väl för "Nintendo got pwnd" ;)

Jo, man vet aldrig vad Sony kan hitta på.
Nivå 13 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Aså fan jag hatar detta. Fast inte så mycket. PSP2 är ju som en jävla PS3. Så varför ska jag ens köpa den? Ingen UMD spelare ens fail! Jag köper den om den kostar vid 2000 som gamla pspn. Om den kostar mer än 3500 kan den ta sig i röven. Har ju ett PS3 ändå.

För att den är som en Ps3a och är bärbar?
Nivå 10 · Veteranfuskare

Kan väl vara värt ett köp för dom som är besatta av grafik, annars tror jag 3ds blir otroligt mycket mer nyskapande

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #14

Nja. Om jag väljer mellan 3ds och PSP2, så är det nog PSP2 som gäller för mig. 3ds tilltalar inte mig. Inte touchscreen heller för den delen, hoppas man kan ta bort det och spela med spakarna istället bara. I spel som Uncharted då.

Tycker att NGP (PSP2 låter finare :P) är mycket snyggare än PSP go och tidigare versioner.

En sak som jag skulle vilja, var att kunna använda den som en telefon, SMS och att ringa. Men det blir med största sannolikhet inte så.

29 Jan 2011
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

För att den är som en Ps3a och är bärbar?

Wait a minute, är det exakt som ett ps3? I så fall kommer det finnas "vänner" också?
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Wait a minute, är det exakt som ett ps3? I så fall kommer det finnas "vänner" också?

Nej, det är inte exakt en PS3:a.
Nivå 4 · Lärling

Aså NGP är dryg tycker jag. Varför endast nedladdade spel från PS store? Priset blir nog över 3000 jag kan köpa ett nytt ps3 med alla dessa pengar. Hoppas på 2000.

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #18
↗ till inlägget

Den kommer finnas spel som ser ut som tidiga PS3-spel.

Sen så tror jag faktiskt att det kommer vara mer likt ps3 så, att man kan ha vänner. Det är en bra funktion som inte finns i PSP, det är dåligt.

HipHopMannen: Jag håller med om att det är dåligt att det inte kommer finnas en UMD-spelare :/.

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling

Det fanns ingen UMD läsare i PSPgo så det är väl inte så konstigt att Sony väljer att avstå från det i NGP. En UMD skivas kapacitet är 1.8GB och jag har svårt att tänka mig hur Uncharted skulle kunna få plats på en skiva med lagringskapacitet på 1.8GB. Om nu Sony skulle sätta in en UMD läsare så skulle konsolen säkert bli dubbelt så stor. Ärligt talat förstår jag inte varför ni klagar, Sony har erbjudit 10 gratis spel till de som köpt ett PSPgo system och möjlighet att ladda ner motsvarande UMD spel i digitalt format.

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #20

Jag vill ha en UMD-läsare bara för att jag har en PSP, om jag då köper en PSP2 så vill jag fortfarande kunna spela mina pspspel.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in