💬
Logga in
Fuska.se

2 Terabyte För 245 Kr!?

30 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Ingen tvingar hit dig.

Sant :/ jag gillar bara argumentera (fastän jag suger rätt så mycket på det T_T)

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Det kommer ju att bli dyrare nästa månad, pga ngn lag som gör att man måste betala mer skatt för varor man kan lagra data på som hårddiskar och skivor.

Så om man nu vill ha en hårddisk så köp så snarast som möjligt.

Det ska tydligen inte gälla interna hårddiskar. Det är några riktiga skojare kallade CopySwe eller något som hittat på hela lagen, det handlar om att man har möjlighet att kopiera musik och video till lagringsenheten. Lite som att ge varenda bilist böter eftersom folk brukar köra för fort.
Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #23
↗ till inlägget

Det ska tydligen inte gälla interna hårddiskar. Det är några riktiga skojare kallade CopySwe eller något som hittat på hela lagen, det handlar om att man har möjlighet att kopiera musik och video till lagringsenheten. Lite som att ge varenda bilist böter eftersom folk brukar köra för fort.

Tycker det är riktigt dåligt faktiskt.

Jag har faktiskt inget olagligt på "min" externa hårddisk, men ändå får man betala mer om man nu vill ha en till.

4 Feb 2011
Nivå 3 · Lärling

någon som vet när lagen inträder?

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

någon som vet när lagen inträder?

1 april.
Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

1 april.

lol, seriöst?
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

lol, seriöst?

Word :S gärna lite källor på det här! Det verkar ju totalt idiotiskt :S

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Tycker det är riktigt dåligt faktiskt.

Jag har faktiskt inget olagligt på "min" externa hårddisk, men ändå får man betala mer om man nu vill ha en till.

Det behöver inte ens handla om något olagligt, du skulle kunna ha köpt en CD som du vill ta en backup på för privatbruk. Det är sånt som CopySwe sysslar med, ersätter olika företag för deras "förlust" när du kopierade din CD. Herregud, att de inte förstår, man skulle aldrig köpa en helt ny skiva istället för att göra backup, det är därför heller inte förlorad inkomst för någon. Blir så förbannat arg för deras jävla sätt att suga pengar ur folk!
5 Feb 2011
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Word :S gärna lite källor på det här! Det verkar ju totalt idiotiskt :S

Källa.
Nivå 9 · Veteranfuskare

Haha, så typiskt att det skulle vara den första april...

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Haha, så typiskt att det skulle vara den första april...

xD.

En hårddisk som jag köper och bygger in i min dator omfattas inte heller av den här ersättningen?

– Nej, det är inte det vi avser i nuläget med de externa hårddiskarna, säger Mattias Åkerlind.

I dag torsdag träffas företrädare för hemelektronikbranschen för att diskutera hur de ska driva frågan vidare.

– Det är möjligt att vi frivilligt går med på någon slags rimlig avgift för att slippa en rättsprocess. Alternativet är att stämma Copyswede, säger Anders Appelqvist.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in