💬
Logga in
Fuska.se

Ny Dator!

25 svar · startad

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #1

Tjabba!!

Min dator pajjade i eftermiddags, troligtvis nån stöt på kortet när ja grejja lite.

Plockade ihop en på inet (grunden e från ett tips från fuska.se)

http://www.inet.se/kundvagn/visa/189672/2011-02-09

Undrar först om de e möjligt ens o köpa 1155 modekort me tanke på SB problemen med sata portarna.

Det verkar ju finnas på lager iallafall, grön ikon.

Så om de nu går, e de värt det? O köpa ett kort med eventuella fel.

Sen e frågan om resten av delarna passar ihop me vägran o om de e nåt sänt där prisvärt.

Tack på förhand från en på htc legend.

/hpnisse (Tim)

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare

Ska du verkligen köpa ny mus, tangentbord, nätagg och chassi, vill du inte använda något från din gamla dator?

Senast ändrad:

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #3

Funkar la knappt använda 7 år gammelt tangebord/mus med ps2 kontakter. ^_^

Hade tänkt köpa ny dator framöver men nu pajja den gammla så nu har ja ingen.

Nivå 6 · Fuskare

Kör på det paketet då :/. Men byta mus om du vill ha en spelmus...

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #5

Men de funkar asså, delar emellan så att säga?

Ja spelar inte så mkt, mest grejjar med media o 3d program.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Men de funkar asså, delar emellan så att säga?

Ja spelar inte så mkt, mest grejjar med media o 3d program.

Ja..

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #7

Då kanske en ska klippa till.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Då kanske en ska klippa till.

Vad menar du med det?

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #9

Slå till o köpa paketet...

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Slå till o köpa paketet...

Ja ja :)

10 Feb 2011
Nivå 1 · Novis
Trådstartare #11

Tänkte på de, får en me nån fläkt te chassit, samt alla skruv en kan tänkas behöva??

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Tänkte på de, får en me nån fläkt te chassit, samt alla skruv en kan tänkas behöva??

En märker ju't att ett hänger me te processorn som en köper, förstår du.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Har för mig att det följer med en eller två fläktar i chassit... Processor Kylar/fläkt kommer alltid med processorn.

Alla Skruvar kommer med chassit.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Det beror på chassit hur många du får med, jag har just det chassit och det ingår en tyst blå led fläkt som sitter i botten fram. Men jag rekommenderar dig verkligen att köpa en till och fästa där bak, temperaturen på min nordbrygga och processor typ halverades när jag gjorde det eftersom det inte kommer någon kall luft över grafikkortet annars.

Vill du inte köpa en till av någon anledning skulle jag i alla fall flyttat den befintliga till baksidan.

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #15

Okaj, tack för svar.

Ja har köpt paketet nu o de sa att de troligtvis går o hämta ut imörn.

Kanske kan använda min gamle fläkt om de hettar till så länge.

Hoppas bara att ja lyckas pilla ihop datorn i helgen då!

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Okaj, tack för svar.

Ja har köpt paketet nu o de sa att de troligtvis går o hämta ut imörn.

Kanske kan använda min gamle fläkt om de hettar till så länge.

Hoppas bara att ja lyckas pilla ihop datorn i helgen då!

Svara gärna här om hur det går med den nya datorn när du får den.

Kul att veta att du blir nöjd med köpet.

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #17

De ska ja försöka med. :)

11 Feb 2011
Nivå 1 · Novis
Trådstartare #18

Nu har ja fått datorn och efter ett par timmars mekande med själva monteringen så fick ja sakerna te o funka.

(ser för tillfället ut som ett mindre fågelbo med alla kablar i datorn än så länge.)

Sen efter lite extra fix och don så fick ja installerat Windows, (krångla lite i början).

Så nu funkar den perfekt, snart installerat drivisarna för alla komponenter tror ja...

Så efter typ 20 min med en fungerande dator så e ja jäkligt nöjd, omstarterna efter installationer av drivisar gick fort.

O datorn över lag verkar snabb, (får se om en månad elle nåt när alla program o spel etc e installerade)

Så att gå från en gammel Intel Pentium 4, 3.2Ghz o ddr 2.5gb så e ja nöjd.

Tack för alla snabba svar och jag återkommer gärna med fler frågor om så e fallet.

Trevlig helg!!

Nivå 9 · Veteranfuskare

Angående kabeltrasset så kan du få bort det mesta du inte använder på andra sidan hårddiskburen, där stoppade jag in dom jag inte använde och har ganska bra kabeldragning nu. Och skaffa en till fläkt och fäst där bak, du får mycket bättre luftflöde. :)

Kul att du är nöjd med ditt köp!

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Nu har ja fått datorn och efter ett par timmars mekande med själva monteringen så fick ja sakerna te o funka.

(ser för tillfället ut som ett mindre fågelbo med alla kablar i datorn än så länge.)

Sen efter lite extra fix och don så fick ja installerat Windows, (krångla lite i början).

Så nu funkar den perfekt, snart installerat drivisarna för alla komponenter tror ja...

Så efter typ 20 min med en fungerande dator så e ja jäkligt nöjd, omstarterna efter installationer av drivisar gick fort.

O datorn över lag verkar snabb, (får se om en månad elle nåt när alla program o spel etc e installerade)

Så att gå från en gammel Intel Pentium 4, 3.2Ghz o ddr 2.5gb så e ja nöjd.

Tack för alla snabba svar och jag återkommer gärna med fler frågor om så e fallet.

Trevlig helg!!

Hlad att du blev nöjd, du får jättegärna skriva ner på hur det går med spelen, det bör gå bra :)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in