💬
Logga in
Fuska.se

Tips På En Bra Android

47 svar · startad

Nivå 2 · Novis

Jag skulle vänta. I augusti har nog LG optimus X2 redan börjat bli ocool, fast iofs, då är väl den också billigare.

Mobiltekniken går fort helt enkelt. Vänta är mitt tips.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jag skulle vänta. I augusti har nog LG optimus X2 redan börjat bli ocool, fast iofs, då är väl den också billigare.

Då köper man aldrig en mobil om man hela tiden ska få höra tipset "vänta om ett halv år".

Som du säger, mobilutvecklingen går ännu fortfarande än persondatorer nu nog för att efterfrågan

ökar.

15 Feb 2011
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Tänker man så så kan man aldrig köpa en telefon. Månaden efter har det nästan alltid kommit bättre val.
Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Då köper man aldrig en mobil om man hela tiden ska få höra tipset "vänta om ett halv år".

Som du säger, mobilutvecklingen går ännu fortfarande än persondatorer nu nog för att efterfrågan

ökar.

Men nu är det ju så att han ska köpa den om ett halvår :)

Varför ska han då köpa det som var coolast i februari?

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Men nu är det ju så att han ska köpa den om ett halvår :)

Varför ska han då köpa det som var coolast i februari?

Jaha, märkte inte att "3 Augusti".. Men då är det smartare att vänta och se vad för nyheter som dyker upp, billigare och bättre mobiler blir det. Har för mig att vi är 1 år ifrån att få fyrkärniga processorer till smartphones :o
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jaha, märkte inte att "3 Augusti".. Men då är det smartare att vänta och se vad för nyheter som dyker upp, billigare och bättre mobiler blir det. Har för mig att vi är 1 år ifrån att få fyrkärniga processorer till smartphones :o

Missade också att det var i augusti. Inte särskilt nödvändig tråd just nu. ;)
17 Feb 2011
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #27
↗ till inlägget

Missade också att det var i augusti. Inte särskilt nödvändig tråd just nu. ;)

Hehe de har du rätt i
20 Feb 2011
Nivå 9 · Veteranfuskare

Om jag ska vara ärlig så skulle jag inte köpt LG, jag har inga positiva saker ifrån dem då det gäller mobiltelefoner.

Sen kanske det utannonseras nya mobiler innan din födelsedag, så då kanske man inte behöver tänka på LG, eftersom det kanske är bättre hårdvara i dem, vem vet :).

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Om jag ska vara ärlig så skulle jag inte köpt LG, jag har inga positiva saker ifrån dem då det gäller mobiltelefoner.

Sen kanske det utannonseras nya mobiler innan din födelsedag, så då kanske man inte behöver tänka på LG, eftersom det kanske är bättre hårdvara i dem, vem vet :).

Finns inget annat bättre alternativ i dagsläget om man går in på Android.
21 Feb 2011
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Sen kanske det utannonseras nya mobiler innan din födelsedag, så då kanske man inte behöver tänka på LG, eftersom det kanske är bättre hårdvara i dem, vem vet :) .

+1 , inga bra vibbar ifrån LG. Ja, även om de har bra hårdvara så brukar mjukvaran vara skräp. Man ska inte behöva flasha mobilen för att få ut något bra ut den.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

+1 , inga bra vibbar ifrån LG. Ja, även om de har bra hårdvara så brukar mjukvaran vara skräp. Man ska inte behöva flasha mobilen för att få ut något bra ut den.

Det är ju android fast med en annan interface, kodat på exakt samma sätt.
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Lol, det är ju android. Mjukvaran är ju samma som HTC's, Samung's mfl.
22 Feb 2011
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Lol, det är ju android. Mjukvaran är ju samma som HTC's, Samung's mfl.

Mm, men du har inte tänkt på att det är olika telefoner, med olika hårdvara? Det är inte google som anpassar operativsystemet till mobilen, utan det är det LG som gör. Låt oss säga Samsung Galaxy S, den kom det redan ett par dagar efter den släpptes ett ROM med en massa optimerat, just för att samsung själva tabbade sig på det. Telefonen blev ungefär dubbelt så snabb och batteriet varade längre!

Jag säger inte att denna telefon måste vara så, men enligt mig så tycker jag att LG inte är någon höjdare.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Mm, men du har inte tänkt på att det är olika telefoner, med olika hårdvara? Det är inte google som anpassar operativsystemet till mobilen, utan det är det LG som gör. Låt oss säga Samsung Galaxy S, den kom det redan ett par dagar efter den släpptes ett ROM med en massa optimerat, just för att samsung själva tabbade sig på det. Telefonen blev ungefär dubbelt så snabb och batteriet varade längre!

Jag säger inte att denna telefon måste vara så, men enligt mig så tycker jag att LG inte är någon höjdare.

Det är google som är problemet då dem inte ställer krav på sina tillverkare, Sony Ericsson

t.ex var ett värre alternativ än LG med tanke på att dual tap inte ens fungerade för X10i och Sony Ericsson

tog sån tid på sig för att anpassa hårdvaran för mjukvaran.

Microsoft med sin Windows Phone 7 har ställt krav på hårdvara för telefonerna för att man

ska få tillverka dem och massa annat för att undvika glitches. Även är det inte tillverkarna som

släpper uppdateringarna, det är Microsoft. Google bör lära sig ifrån Apple och Microsoft.

23 Feb 2011
Nivå 9 · Veteranfuskare

Dåligt att det inte är några stora krav på android då, egentligen. Men om det blir för stora krav så kanske det också blir dåligt.

Men jag tycker man skall ha en android, jag är riktigt nöjd med min, och i augusti så har det säkert kommit flera nya, olika mobiler som är väldigt mycket bättre.

24 Feb 2011
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Självklart kan det vara så, men ser ut som att LG'n är väldigt snabb. http://www.youtube.com/watch?v=0Y9ALrLtDnM
28 Feb 2011
Nivå 1 · Novis

Om du ska ha en billig så ska du ha antingen: ZTE Blade, Sony Ericsson Xperia X8 eller Sony Ericsson X10 Mini Pro.

Ska du ha en dyrare så ska du ha antingen: HTC Desire HD eller Samsung GT-i9000 S 8GB

4 Apr 2011
Nivå 3 · Lärling

Tycker du ska ha en sony ericsson xperia ark --->denna<----.Men jag vet inte om den har kommit ut ännu men isf är det värt att vänta.

9 Apr 2011
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Tycker du ska ha en sony ericsson xperia ark --->denna<----.Men jag vet inte om den har kommit ut ännu men isf är det värt att vänta.

Inte värd 5000kr.
Nivå 2 · Novis

Xperia X10 Mini, den kör jag på och jag är nöjd.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in