💬
Logga in
Fuska.se

Fläktar

32 svar · startad

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #1

Tjena skulle behöva bra förslag på tysta fläktar från 92-120mm. :)

// Lonnblads :lol:

Nivå 6 · Fuskare
Nivå 1 · Novis
Nivå 6 · Fuskare

16 dB VS 22,5 dB ... Avgör själv.

Nivå 5 · Fuskare

Revoltec är inte så tysta men dom låter inte heller så värst mycket.

Har hört att Scythe är ganska tysta, bra också: http://www.inet.se/filter/133/flaktar?prop...mp;property262=

EDIT: Såg inte att Quinnox hade redan postat :P

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare

Gillar inte Revoltecs fläktar, datorn lät som en dammsugare innan jag skaffade fläktkontroller. Dock hade jag då två stycken. Man ser också att byggkvalitén inte är i bästa laget eftersom dom inte har kullagring samt att dom vobblar lite. Typhoon fläktarna som länkade ovan ska vara väldigt tysta, tänker köpa en sån nästa gång.

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #7
↗ till inlägget

Gillar inte Revoltecs fläktar, datorn lät som en dammsugare innan jag skaffade fläktkontroller. Dock hade jag då två stycken. Man ser också att byggkvalitén inte är i bästa laget eftersom dom inte har kullagring samt att dom vobblar lite. Typhoon fläktarna som länkade ovan ska vara väldigt tysta, tänker köpa en sån nästa gång.

Denna då? Den har låg dB.

http://www.inet.se/artikel/6308385/nexus-120mm

Nivå 6 · Fuskare

Skulle fortfarande köra på typhoon.. då jag vet de är bra.

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
Typhoonen är både tystare och flyttar mer luft.
Nivå 5 · Fuskare

Scythen är snabbare och tystare :P

Du kan se det på Inet, Nexusen är 1000rpm och 18db, Scythen är 1150rpm (Redan snabbare) och 16db (Tystare).

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #11

Vilken av alla Typhoonerna menar ni:P

Skicka länk:D:D

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Vilken av alla Typhoonerna menar ni:P

Skicka länk:D:D

Denna :P
Nivå 9 · Veteranfuskare

Nej förresten, ta 1450 rpm'aren den flyttar mer luft och är inte hörbar den heller.

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #14
↗ till inlägget

Nej förresten, ta 1450 rpm'aren den flyttar mer luft och är inte hörbar den heller.

Är du säker på att den är tystare det är lite högre dB på den en på den vi snackade om.

Nivå 6 · Fuskare

Säger Collez det så är det sant O_O... Det har jag lärt mig...

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #16

Haha :lol:

Okej kör på detta:)

Blir nog 3 stycken.

Tack :)

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Haha :lol:

Okej kör på detta:)

Blir nog 3 stycken.

Tack :)

Good Choice Sir!

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Är du säker på att den är tystare det är lite högre dB på den en på den vi snackade om.

Ja, har tyvärr inte hört dom men dom sägs vara väldigt tysta dom också. Enligt dom som kan det här med ljudnivå ska man inte alltid lita på vad fläktföretagen säger om ljudnivåer eftersom företagen mäter i olika bra isolerade rum, med olika mätarutrustning och närmare/längre bort från fläkten. Kolla bara på recensionerna istället, verkar som majoriteten är väldigt nöjda med ljudnivån även på den med 1450 rpm.

Att tänka på är också att fläktar gör olika typer av ljud, vissa hör man tickande i, andra piper högfrekvent medans dom lite bättre bara "susar" vilket är betydligt skönare ljud.

Senast ändrad:

9 Mar 2011
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Det är en väldigt liten skillnad på ljudet, så den kommer höras lite mer, fast inte för högt.

↗ till inlägget
Säger Collez det så är det sant O_O... Det har jag lärt mig...
Haha.
13 Mar 2011
Nivå 1 · Novis
Trådstartare #20

Tja Fuska :)

Nu efter att jag har köpt nya delar så tycker jag att min processor kylare låter som ett bombnedslag.

Skulle gärna vilja ha lite tips på vilken som är tystast och mest effektiv :)

Budget Max 300 kronor :lol:

// Headsprayer

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in