💬
Logga in
Fuska.se

Fläktar

32 svar · startad

Nivå 9 · Veteranfuskare
min processor kylare låter som ett bombnedslag

AMD? :D

Jag skulle tagit den här: Länk, sägs vara enormt prisvärd. :)

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #22

Yes det är AMD :D

Aah jag har också kollat på den och folk säger att den ska vara bra.

Men en del skriver att den inte alls leder upp till kraven:S

Vad ska man tro :P

Tror det blir den ändå ;)

Tack

Nivå 9 · Veteranfuskare

Vad har du för processor till att börja med? Den ser ut att fungera rätt bra tycker jag, någon hade ju en fyrkärnig Phenom II uppe i 4 Ghz med den där. I och för sig gick den då ganska varmt, men ändå. Ska du heller inte överklocka så duger den nog alla gånger.

EDIT:

Kör en Phenom II x6 1055t i ett ganska lågventillerat chassi. Går aldrig över 46 grader under Prime95 torture test i 3,5 GHz

Så den verkar gått kunna kyla en del. En av marknadens bästa kylpastor ingår också (Arctic Cooling MX-2).

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare

Japp, CM 212an är en väldigt prisvärd processorkylare, har du en liten datorlåda bör du dock mäta avståndet ifrån toppen av processorn mot sidan på chassit så du ser ifall du har nog med plats. Den är 159mm hög enligt inet.

Scythe GT fläktarna är också de absolut bästa 120mm fläktarna du kan få tag på. I luftflöde/prestanda. Har en Scythe GT 1850 fläkt på processorkylaren. Flyttar mycket luft och gör det tyst, låter dock när den varvar över 70% men den flyttar trots allt luft därefter.

14 Mar 2011
Nivå 1 · Novis
Trådstartare #25

Bara tänkte fråga. Det är väldigt många som rekommenderar denna fläkten. Men den kostar ju lite mer.

Är det värt att köra på denna? https://www.inet.se/artikel/6308718/noctua-nh-u9b-se2

Nivå 9 · Veteranfuskare

Det är en processorkylare, ingen fläkt även om det sitter fläktar på den. Hur mycket ska du överklocka? Kan du ens överklocka? Lite onödigt med den där kylaren ifall du inte tänker överklocka din processor hårt med tanke på den extra vikten, storleken etc.

Senast ändrad:

16 Mar 2011
Nivå 1 · Novis
Trådstartare #27

Tja angående fläktar.

Jag skulle gärna vilja ha något tips på en bra fläkt kontroller.

Ska styra 3-4 fläktar.

// Headsprayer :D

Nivå 9 · Veteranfuskare
Den här
17 Mar 2011
Nivå 6 · Fuskare

Den som Collez la upp, Billig, Bra! Bang for buck.

21 Mar 2011
Nivå 1 · Novis
Trådstartare #30

Tjena Fuska! :)

Nu är det så att jag har byggt ihop två datorer hemma. ^^

Den ena är min och den andre är min lillasysters.

BTW, problemet är syrrans dator. Processor fläkten går på MAX hela tiden! Man kan höra datorn från andra sidan huset typ.

Det är mycket irriterande. Vet inte hur jag ska göra! Har försökt i BIOSen men kan inte lösa det...

socketen på datorn är 775 och det är en 4 pins anslutning. Har inte lyckats hitta något motstånd eller något annat som kan lugna ner den.

Vore trevligt om någon vet vad jag ska göra :)

// Headsprayer

Nivå 9 · Veteranfuskare

Först och främst, vilken kylare har du? Original? Och vart har du kopplat in den?

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #32
↗ till inlägget

Först och främst, vilken kylare har du? Original? Och vart har du kopplat in den?

Det är en original kylare från min gamla dator med en socket på 775 och då lät den inte alls högt...

Har kopplat in den i processor uttaget på moderkortet (4pins uttaget).

Det är en Cooler Master sedan två år tillbaka.

22 Mar 2011
Nivå 9 · Veteranfuskare

Tror fortfarande det är en inställning i BIOS, hur ligger temperaturerna på processorn till?

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in