Goddagens, på senaste tiden har min dator varit väldigt varm. Den ligger på ~60 grader när jag spelar något och låter som ett sågverk. Jag har ändå 2 fläktar och bra luftflöde, någon som vet vad problemet kan vara?
Varm Dator
Vad problemet är vet jag inte, men ett tips är att skaffa kylplatta.
Nu är det en stationär vi pratar om, så tror inte det hjälper.
Åh, på så vis.
Vad är det som är 60*, specificera dig lite. Är det grafikkortet så är det väldigt svalt.
Ta bort damm till en början.
↗ till inläggetVad är det som är 60*, specificera dig lite. Är det grafikkortet så är det väldigt svalt.
↗ till inläggetTvekar på att det är det eftersom jag blåste rent den för runt en månad sedan.Ta bort damm till en början.
Ditt grafikkort är på ~60 grader och din processor på ~55. Är datorn i idle eller load?
↗ till inläggetI load, det ligger på runt 40 i idle. Men när jag spelar WoW (konstigt nog) drar allting upp i 60-65.Ditt grafikkort är på ~60 grader och din processor på ~55. Är datorn i idle eller load?
Ok, inte några farliga temperaturer där inte. 60 C grafikkort när du spelar är en rätt bra siffra beroende på grafikkort. Processorn är inte lika bra ifall den går upp i 65-70 ofta men det är heller inte ett direkt farligt värde.
↗ till inläggetMin P4 Prolle är konstant 60C i Idle xP....Ok, inte några farliga temperaturer där inte. 60 C grafikkort när du spelar är en rätt bra siffra beroende på grafikkort. Processorn är inte lika bra ifall den går upp i 65-70 ofta men det är heller inte ett direkt farligt värde.
Ändå har den klarat sig igenom 5-7 År :D
Pentium 4 gjordes i 90nm tror jag, tekniken har krympt mycket sedan dess. Modernare proppar (45-32nm) tål inte lika mycket.
↗ till inläggetPentium 4 gjordes i 90nm tror jag, tekniken har krympt mycket sedan dess. Modernare proppar (45-32nm) tål inte lika mycket.
Den klarade iaf 125C i ungefär 20sec(sedan stängdes av) då jag failade med kylaren en gång...
:P, längtar tills min nya dator...
Har en https://www.inet.se/artikel/5309952/intel-c...-i7-870-2-93ghz , och det står skrivet i kommentarerna att kylaren är dålig så det blir nog en ny snart.
Men gud... 60C är fan ingenting!
Jag börjar smått oroa mig vid 80C, vid 90/100C bör man fundera på ny kylare!
Mitt 6950 brukar ligga på 70C efter nån timmes crysis ba
EDIT:
Och CPUn blir 90C på 4.1GHz när jag lirar BF:BC2
Det sliter på processorer att köra dom så varmt, de är inte alls lika tåliga som grafikkort. 60-65C brukar de flesta överklockare försöka hålla sig under. Att medvetet låta din processor nå 90C klassas som idioti.
↗ till inläggetVet, men jag överdrev lite, blir bara så varmt när jag har fläktarna på low.Det sliter på processorer att köra dom så varmt, de är inte alls lika tåliga som grafikkort. 60-65C brukar de flesta överklockare försöka hålla sig under. Att medvetet låta din processor nå 90C klassas som idioti.
Och ska dessutom skaffa en riktig kylare snart :P