WALL OF TEXT
Kom till gymnasiet med mvg i engelska, vilket var väl förtjänat. Under höstterminen hade vi en runt 25 årig kvinnlig lärare, rätt trevlig enligt mig kunde sin sak och så. Mina klasskamrater däremot var inte så positivt inställda till henne, men troligen var det så att de bara inte gillar engelska.
Hon gav mig ett vg i terminsbetyg eller vad det kallas, det förtjänat också då jag inte gjorde exakt alla uppgifter.
Hon slutade dock och kom inte tillbaka efter jullovet eftersom att hon tyckte att min klass var för stökig. (tack för det idioter)
Nu har vi en manlig lärare runt 25 han med, inte färdigutbildad vilket mina klasskamrater tyckte var väldigt suspekt och de beter sig nu ännu stökigare än när vi hade den kvinnliga läraren. Vi kan kalla läraren Peter.
Peter är nu trött på vår klass och kommer troligen att bedöma elever efter deras beteende istället för insatser.
Jag pratade med min coach/mentor igår om att jag är orolig för mitt betyg då jag känner att jag inte kunnat visa vad jag kan i ämnet då vi inte gjort något vettigt alls under de fem månaderna vi haft Peter som lärare. (om man bortser från nationella provet) Min coach säger att jag ska prata med Peter om mitt betyg vilket jag gjorde idag.
Innan jag berättar om vad som hände under vår konversation kan jag säga vad vi gjort under denna termin.
Vi har haft två analyser på två olika filmer, ena gjorde jag inte för jag pallade inte. Andra gången bad jag om att få göra en analys på något annat än en film.
Vi har haft grammatikövningar inför prov, inget av det lämnades in och inget av det bedömdes.
Vi har haft prov i läsförståelse och tal, jag fick vg+ på läsförståelse och g- i tal (wtf?).
Vi har läst högt ur en bok under lektionstid för att han vill höra vårt tal eftersom alla i klassen fick dåligt betyg på tal provet.
Vi har olika diskussioner om aktiva ämnen
De två sista har vi nu hållit på med i 2 månader, inte gjort något annat alls, inte ens tränat inför NP.
Okej, så idag efter lektionen, som varit lika stökig som alltid, pratade jag med honom.
Jag nämnde att jag känner att jag inte kunnat visa vad jag går för i engelska eftersom vi inte gjort något viktigt de senaste två månaderna.
Han påpekar, jo vi har ju haft diskussioner och läst ur boken varje lektion, det är ju tal ni behöver öva på!
Ja det är just det, menar jag, att vi gjort samma sak väldigt länge och att eftersom att jag inte kan få en syl i vädret under "diskussionerna" då min klass är så stökig under lektionstid.
Han börjar babbla på om att det inte är hans fel att det är stökigt (jo om du inte gör någonting åt det) och att jag borde lära mig att diskutera på ett effektivare sätt och att jag inte ska skylla ifrån mig på andra.
Samtalet fortsätter i samma meningslösa riktning att klassen är åt helvette, att alla larvar sig och att inte en jävel är seriös.
Jag ska återgå till min coach och se vad hon säger, men sedan vet jag fan inte vad jag ska göra.
Känns jobbigt då jag aldrig gillat att ta plats, låta andra höra mina åsikter och så då jag är väldigt tillbakadragen, även om det inte skulle verka så då jag är en väldigt robust, kraftig människa till synes. Men jag vill ju fortfarande ha ett rättvist betyg. Jag blir så jävla less på både min klass, på min lärare och på mitt betyg.
Vet inte om jag kommer få någon vettig hjälp härifrån, men det känns skönt att få skriva av sig lite.