💬
Logga in
Fuska.se

Graffiti? Bra/dåligt

103 svar · startad

Trådstartare #1

Läser en kurs nu där vi gör en undersökning om folks inställning till graffiti. Det är i dagsläget inte tillåtet att måla graffiti men det finns dom som anser att det bör tillåtas, så länge det görs på "speciella väggar" lr sk. "lagliga väggar".

Tack tack!

11 May 2011

Eh...

Ja, på väggar där det är tillåtet att måla graffiti får folk gärna måla så mycket de vill. I övrigt så kan de ge själva fan i att kladda på resten av stan.

12 May 2011

"Bör det vara tillåtet att måla graffiti på "lagliga" väggar?"

På de lagliga väggarna är det redan tillåtet, eller vad menar du? Här där jag bor vet jag typ 3 väggar där det är tillåtet iaf.

Flyttar till allmänt, då detta inte direkt är en diskussion.

Har oftast inget emot graffiti på vilken vägg som helst, så länge det är konst och inte FTTPPPPPPPP på hela jävla väggen.

i skate-parker och sånt, lite "gangster"-ställen helt ok, men när man går över till tåg och sånt, nätack

13 May 2011
↗ till inlägget

Har oftast inget emot graffiti på vilken vägg som helst, så länge det är konst och inte FTTPPPPPPPP på hela jävla väggen.

^this

fast det måste vara en offentlig plats, ge fan i att klottra på folks väggar, som typ väggen till höger här:

14 May 2011
↗ till inlägget

Eh...

Ja, på väggar där det är tillåtet att måla graffiti får folk gärna måla så mycket de vill. I övrigt så kan de ge själva fan i att kladda på resten av stan.

+1

skitfett, måla överallt

Om den ser ut så här så är det bara cool! http://existenz.se/out.php?id=34327

16 May 2011

Graffiti är konst! B)

Graffiti är helt okej imo. Klotter däremot kan vara irriterande om en liten p12a springer runt med en marker och taggar överallt.

20 May 2011

I fall där graffitin sker i dedikerade områden, typ en vägg eller liknande som endast är till för det, så kan jag inte se något fel med det. Det finns mycket kreativitet i det och ett bra sätt att uttrycka sig.

Däremot kan man ju inte riktigt säga att något i den här stilen är särskilt okej.

Killen med kavaj är störtskön, bombar en vagn efter jobbet. Dock thrashar man nästan aldrig tåg längre.

22 May 2011
Trådstartare #15
↗ till inlägget

Om den ser ut så här så är det bara cool! http://existenz.se/out.php?id=34327

Tackra för svaren!

Grymma bilder. gillade speciellt den med rovdjuret :)

23 May 2011
↗ till inlägget

I fall där graffitin sker i dedikerade områden, typ en vägg eller liknande som endast är till för det, så kan jag inte se något fel med det. Det finns mycket kreativitet i det och ett bra sätt att uttrycka sig.

Däremot kan man ju inte riktigt säga att något i den här stilen är särskilt okej.

Det är ju WUFC. Har respekt för kungarna.
15 Jun 2011
↗ till inlägget

Det är ju WUFC. Har respekt för kungarna.

Kungarna? Så jävla patetiska är dom.
19 Jun 2011

ja om det är snyggt. är det bara massa skit som

så är det ett nej.

20 Jun 2011
↗ till inlägget

Kungarna? Så jävla patetiska är dom.

Håller med

Om det är på ramper och sånt där man tex åker skateboard, då är det en klart ja.

Men annars, i allmänheten, nej.

Låg i london en ramp där många åkte skateboard. Hela den platsen var ju nerklottrad, och det var som om klottret hade fått ett ställe där det passade.

22 Jun 2011
↗ till inlägget

Jag anser att det inte är bra för miljön att tillåta graffiti...

Varför ska det vara tillåtet att göra graffiti?, imo bara p12or som gör det..

Lol, du verkar inte ha någon större koll. Jag tror inte "p12or" bryter sig in på en uppställningsplats för tåg för att "klottra".

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in