💬
Logga in
Fuska.se

Mmorpg

17 svar · startad

Trådstartare #1

Hej!

Jag hittade inget lämpligt forum att sätta detta i, så satte det här!

Men jag är på jakt efter något GRATIS MMO spel! Helst ett RPG, i stil med WoW, Aion, Shaiya eller liknande. Helst liknande WoW.

Men alltså, ett gratis MMO, med hyfsad grafik och många spelande, med PvP möjligheter och liknande.

Tack på förhand! :)

http://infinteaion.com

Aion private server, 3K spelare per server, minst.

Runes of Magic - jättekopia av wow. Finns ett till spel som är ännu mer kopierat som jag inte minns namnet på.

↗ till inlägget

Runes of Magic - jättekopia av wow. Finns ett till spel som är ännu mer kopierat som jag inte minns namnet på.

Rift :--D
↗ till inlägget

Rift :--D

Nej, något okänt spel var det. Utifrån vad jag sett var Rift ganska annorlunda. Detta spelet jag såg hade exakt samma UI och professions och allting.

Forsaken World på Steam. Tyckte dock själv att det var sjukt tråkigt.

Ska du ha något bra så får du betala.

↗ till inlägget

Nej, något okänt spel var det. Utifrån vad jag sett var Rift ganska annorlunda. Detta spelet jag såg hade exakt samma UI och professions och allting.

Allods online isf och det suger ;/
↗ till inlägget

Allods online isf och det suger ;/

Nej. Många verkar tycka "alla mmorpg kopierar wow" bara för att man kan gå upp i level i båda spel eller nåt sånt.

Kolla på Runes of Magic, spelet jag tänker på var mer likt wow än så. Och Rune of Magic är jättelikt wow.

↗ till inlägget

Nej. Många verkar tycka "alla mmorpg kopierar wow" bara för att man kan gå upp i level i båda spel eller nåt sånt.

Kolla på Runes of Magic, spelet jag tänker på var mer likt wow än så. Och Rune of Magic är jättelikt wow.

Förstår mig inte på idioter(ta inte illa upp) som tvingar sig själv att vilja spela ett spel som är likt wow, du får inte samma upplevelse som på wow när du spelar ett spel som är likt wow. Från första början så är wow egentligen en kopia av everquest, dont forget that homeboys. Andra sidan, www.mmohut.com, bästa sidan där man kan hitta spel med en som reviewat alla spelen.
↗ till inlägget

Ska du ha något bra så får du betala.

Inte nödvändigtvis, finns alternativt finansierade spel såsom League Of Legends som håller hög klass.

Och nej jag vet att det inte är ett MMORPG, drog bara ett exempel.

Spelar själv på Infinteaion, därav förslaget. De håller ganska hög klass. Inte buggfritt dock, men allt NCSoft gör är ju inte heller perfekt ;)

Trådstartare #12

Infinite Aion, är det en kopia rakt av från Aion, eller har de modifierat Lv.speed och drop rates och annat?

Försämrat?

↗ till inlägget

Infinite Aion, är det en kopia rakt av från Aion, eller har de modifierat Lv.speed och drop rates och annat?

Försämrat?

Dom har säkert ökat XPen lite så ja ingen skillnad nästan, bara kötta på.
↗ till inlägget

Försämrat?

Det är aion, men modifierat. Ena servern har 2x xp rate, den andra har en varierande rate, (2x i början, 20x i slutet).. Drop rates är högre på high rate servern.

Vissa saker försämrade, vissa förbättrade.

1 Sep 2011
↗ till inlägget

Det är aion, men modifierat. Ena servern har 2x xp rate, den andra har en varierande rate, (2x i början, 20x i slutet).. Drop rates är högre på high rate servern.

Vissa saker försämrade, vissa förbättrade.

Försökte komma in idag, allting hackades upp sig vid när man skulle välja servern.. GG.
↗ till inlägget

Förstår mig inte på idioter(ta inte illa upp) som tvingar sig själv att vilja spela ett spel som är likt wow, du får inte samma upplevelse som på wow när du spelar ett spel som är likt wow. Från första början så är wow egentligen en kopia av everquest, dont forget that homeboys. Andra sidan, www.mmohut.com, bästa sidan där man kan hitta spel med en som reviewat alla spelen.

Man får inte samma upplevelse om man spelar ett spel som är likt wow, men man menar systemet.

T.ex talents, professions, mounts, o.s.v, Det finns ju spel när man levelar får man stat points.

Alltså, man tar hellre choklad än jordgubb, så tar man hellre chokladgodis än godis med jordgubbs smak

Ursäkta för mitt dåliga förklaring/svenska.

Senast ändrad:

Snart så kommer förmodligen http://www.gamersfirst.com/fallenearth/ att bli gratis.

Men annars så kan du gå in på http://mmohuts.com/ som sagt.

Senast ändrad:

2 Sep 2011
↗ till inlägget

Försökte komma in idag, allting hackades upp sig vid när man skulle välja servern.. GG.

LOL! En real Fighter ^^

Kollat supporten?

De uppdaterade dessutom idag så det kan vara anledningen till att det krånglade..

Edit: Försökte själv gå in på Pride (low rate servern) med 2.5 client, och det laggade ihop för mig med.. Ska uppdatera så fort jag fått igång min riktiga dator, då ska det funka.

Edit2: Greed (High rate), är fortfarande 2.5 och den var det inga problem att connecta till

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in