💬
Logga in
Fuska.se

Laytons Frågetråd

580 svar · startad

Röd- eller gullök ?

Eftersom ingen annan frågar det då... Vad tycker du om Bullens pilsnerkorv?

Vad har du emot folk som provar droger ansvarsfullt?

Vad har du imot droger?

5 Sep 2011
Trådstartare #265
↗ till inlägget

Har du nångång varit/Haft ett förhållande?

Nej. Killar verkar aldrig att ha visat något intresse i mig, varken i det oseriösa lågstadiet när man frågade chans på varandra och sedan gjorde slut efter en kort pinsam period eller i det "mera seriösa" högstadiet.

Fråga mig inte varför, men jag är kanske ful i deras ögon?

↗ till inlägget

Vad har du emot folk som provar droger ansvarsfullt?

Det finns inget ansvarsfullt prövande med droger i mina ögon. Att ta ansvar över sig själv är att inte använda droger

↗ till inlägget
Vad har du imot droger?
De är konstgjorda saker som påverkar kroppen på ett onaturligt, oftast onödigt och helt enkelt... dåligt sätt.
↗ till inlägget

Det finns inget ansvarsfullt prövande med droger i mina ögon. Att ta ansvar över sig själv är att inte använda droger

De är konstgjorda saker som påverkar kroppen på ett onaturligt, oftast onödigt och helt enkelt... dåligt sätt.

Om någon dricker en öl varannan fredag, är det oansvarsfullt?

Vissa droger är konstgjorda, men många växer i naturen och har använts av människor i flera tusen år.

Trådstartare #267

Det har jag ingenting emot då det inte skadar kroppen på det sättet.

Och du missuppfattar mig. När jag säger att de är konstgjorda så menar jag att de är konstgjorda för kroppen.

Känns redan som jag har sagt det här typ hundra gånger.

Senast ändrad:

Tycker du att dom flesta här på fuska.se ska sluta med att "hylla" droger?. Om du nu förstår vad jag menar.

Senast ändrad:

Precis, i rimliga mängder skadar det inte kroppen. Och de flesta droger går att ta i just sånna rimliga mängder.

Hur bedömer du vad som är konstgjort för kroppen? Jag tycker chips och godis verkar med konstgjort för kroppen än naturliga svampar.

Trådstartare #270
↗ till inlägget

Tycker du att dom flesta här på fuska.se ska sluta med att "hylla" droger?. Om du nu förstår vad jag menar.

Japp.

↗ till inlägget

1.Precis, i rimliga mängder skadar det inte kroppen. Och de flesta droger går att ta i just sånna rimliga mängder.

2.Hur bedömer du vad som är konstgjort för kroppen? 3.Jag tycker chips och godis verkar med konstgjort för kroppen än naturliga svampar.

Wasd, bara så du vet så är detta en frågetråd och inte ett tråden Droger. SÅ jag tänker inte svara på dina argument men på dina frågor. Jag svara alltså endast på tvåan.

2. Svaren finns i droger.

↗ till inlägget
Kroppen har sina egna belöningsämnen, det som gör oss lyckliga, finns bland annat endorfiner som är "kroppens egna naturliga droger".

Belöningsämnerna kommer vid kärlek, motion, och annat, och det påverkar vår vilja att göra allt som vi måste göra.

Så de är beroendeframkallande, men inte farliga.

Droger dock ger oss för mycket konstgjorda belöningsämnen, och de gör oss glada. De gör oss också beroendeframkallande, så vi tar mer och mer av dessa belöningsämnen, som påverkar vårt kropp på ett fysiskt, psykiskt och... onaturligt sätt.

Det var inte så jag menade, att de är kemiskt skapade.

De är konstgjorda belöningsämnen! Alla droger är det, sen så är det väl mer eller mindre farligt.

Varsågod. Case Closed.

Senast ändrad:

Jag tycker chips passar in på den beskrivningen.

Trådstartare #272

Jaha

Jag vill inte bete mig otrevligt men tanken borde väl ändå komma upp om att du kanske har fel om droger? Om du visar mig fakta så ändrar jag gärna min synpunkt. Jag försöker gå efter fakta och vill inte binda mig till någon sida. Det önskar jag att flera gör.

Om du inte vill diskutera mer så respekterar jag det.

Senast ändrad:

Vad är din åsikt om dödsstraff?

Skulle du kunna tänka dig dö för att rädda din familj?

Om du fick ett val, antingen trycka på en knapp och rädda dina käraste från en säker död, eller en annan knapp som skulle döda 100.000 människor. De 100.000 eller dina käraste skulle dö en fruktansvärd död.

Vad väljer du? Go.

6 Sep 2011

HUr tror du att Jorden ser ut i framtiden, alltså med natur och klimat?

Trådstartare #278
↗ till inlägget

Jag vill inte bete mig otrevligt men tanken borde väl ändå komma upp om att du kanske har fel om droger? Om du visar mig fakta så ändrar jag gärna min synpunkt. Jag försöker gå efter fakta och vill inte binda mig till någon sida. Det önskar jag att flera gör.

Om du inte vill diskutera mer så respekterar jag det.

WASD, du kansek inte fattar, men jag lämnade tråden för att jag inte ville diskutera det mer därför att många i tråden påstod att jag visste för lite om droger för att uttala mig. Jag håller inte helt med eftersom att det är DUMT att testa narkotika. (Inga svar om att det är dumt att äta chips också! Också en anledning eftersom jag inte gillade såna argument. De var rätt mesiga i min åsikt men ändå fett svåra att säga emot, i alla fall för att alla ska fatta)

Och debatt må vara baserad på fakta, men det handlar egentligen om att säga sina egna åsikter.

↗ till inlägget

Om du fick ett val, antingen trycka på en knapp och rädda dina käraste från en säker död, eller en annan knapp som skulle döda 100.000 människor. De 100.000 eller dina käraste skulle dö en fruktansvärd död.

Vad väljer du? Go.

...

Det är ju rätt bra för miljön att döda 100 000 personer (kanske). Nej jag vette fan. Svår fråga. Riktigt svår.

Nej, men jag tar min käraste, annars kommer kanske 5 000 000 människor lida istället för 50.

↗ till inlägget
HUr tror du att Jorden ser ut i framtiden, alltså med natur och klimat?
Klimatet är väl ganska mycket mer extrema väder och mycket varmare under sommaren och kallare under vintern. Världen består nästan bara av hav och det lilla land som finns är lågt över ytan.

Senast ändrad:

Vad är ditt bästa tips mot halsont? (Som jag har nu, är nog på väg att bli förkyld...)

Cola eller Fanta (att dricka).

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in