💬
Logga in
Fuska.se

Spotifys Uppdatering

78 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Luxaxix: Jo, det är användarna som laddar upp musiken. Artisterna/skivbolagen får inte ett skit. Dvs, olagligt.

Korrekt att grooveshark är baserat på att användare laddar upp musik. De artister/skivbolag som har skrivit kontrakt med Grooveshark får betalt via de premiumkonton som köps på Grooveshark.

Det är inte olagligt att använda sig av tjänsten, däremot är det illegalt att ladda upp musik till Grooveshark som du inte har rättigheter till. Därav kan du som individ straffas om du bryter mot lagen, men Grooveshark har ingenting med det hela att göra, d.v.s. tjänsten är laglig.

6 Jul 2011
Nivå 5 · Fuskare

Använder grooveshark. Enda anmärkningen är att det verkar ta så jävligt med kraft. Beror troligen delvis på dålig dator, men det är mitt problem iaf.

10 Aug 2011
Nivå 8 · Veteranfuskare

Kul att det går bra för spotify:

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.397235/sa...tify-vart-i-dag

Sedan Spotify lanserades i USA för drygt tre veckor sedan har det gått riktigt bra för tjänsten. Enligt Wall Street Journal nådde Spotify 70 000 betalande användare redan under första veckan. I dag är siffran uppe i 175 000 betalande användare och 1,5 miljoner användare totalt, skriver Zdnet.

Tack vare USA-lanseringen i kombination med ytterligare investeringar i företaget är Spotify nu enligt egen utsago värderat till 1,1 miljarder dollar (cirka sju miljarder kronor).

Spotify har redan gått om musiktjänsterna MOG och Rdio som ännu inte har nått 100 000 användare trots att de funnits över ett år på marknaden. Den ledande musiktjänsten på den amerikanska marknaden är fortfarande Rhapsody med 800 000 betalande användare.

En annan grej är att Spotify får in runt 10.000 nya låtar per dag till deras tjänst, he he.

Senast ändrad:

15 Aug 2011
Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Kör med Spotify Premium, har haft premium väldigt länge och kommer fortsätta med det, lätt värt det utan tvekan.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Kör med Spotify Premium, har haft premium väldigt länge och kommer fortsätta med det, lätt värt det utan tvekan.

Kör premium jag med, förstår inte hur jag har klarat mig utan förut!

Nivå 8 · Veteranfuskare

Kör på Spotify Free, skönt med Spotify! Bara jobbigt med reklamen, men det duger med Spotify Free.

Senast ändrad:

23 Aug 2011
Nivå 7 · Fuskare

Använder Spotify Unlimited.

24 Aug 2011
Nivå 8 · Veteranfuskare

Använder Premium, har gjort det några månader nu. Grymt bra att kunna ha det i telefonen!

16 Sep 2011
Nivå 9 · Veteranfuskare

Jag lägger ner Spotify,har aldrig gillat det något vidare pga av att man lika gärna kunnat använda sig av Youtube eller ladda ner skiten.

Jag har andra saker att lägga mina slantar på tills jag blir stämd på $300 000 000.

25 Sep 2011
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Använder Premium, har gjort det några månader nu. Grymt bra att kunna ha det i telefonen!

This.

26 Sep 2011
Nivå 11 · Veteranfuskare

Premium införskaffat, tog arslet ur vagnen. Behöver bara synca iPhonen tillsammans med datorn på ett trådlöst nätverk.. s:

Har inget eget nämligen..

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Premium införskaffat, tog arslet ur vagnen. Behöver bara synca iPhonen tillsammans med datorn på ett trådlöst nätverk.. s:

Har inget eget nämligen..

Akta så inte alla låtar från din dator kommer över till din iPhone nu. ;)

Själv har jag Spotify fortfarande och gillar det. Dock så är senaste uppdateringen lite tråkig. Att man måste ha facebook om man ska skapa ett nytt Spotifykonto..

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Själv har jag Spotify fortfarande och gillar det. Dock så är senaste uppdateringen lite tråkig. Att man måste ha facebook om man ska skapa ett nytt Spotifykonto..

varför är facebook så stort för?

alla sidor ska ha facebook inblandat.

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Nej, men det är väl bara de som jag fört in i Spotify som synkroniseras ?

↗ till inlägget
varför är facebook så stort för?

alla sidor ska ha facebook inblandat.

För att Facebook har ~500miljoner registrerade användare. Ganska fint att spamma reklam där, det syns ju.
6 Oct 2011
Nivå 7 · Fuskare

Förstår inte varför alla har problem med Facebook.

Nivå 10 · Veteranfuskare

det enda problemet jag har med facebook är att man ser det över allt.

"Följ oss på facebook" är det man hör på reklamerna nu för tiden -.-

Nivå 6 · Fuskare

Slutade använda spotify efter uppdateringen. Gick över till grooveshark istället. Att jag inte gjort detta tidigare :/

Numera startar musiken automatiskt med datorn, och stängs av automatiskt med den. Den är igång innan skärmen startat :) Går 100% av tiden utan reklam och jag kan lyssna på precis vad jag vill. Enda negativa är att man får upp typ 10 versioner av samma låt, men men, brukar inte söka så mycket.

Varför betala för något som finns gratis? ;)

Synd bara att mobil-versionen kostar, det saknar jag ibland..

Nivå 7 · Fuskare
Med Grooveshark så blir det istället reklam mitt i låtarna, bara det fick mig att gå till Spotify igen.
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Med Grooveshark så blir det istället reklam mitt i låtarna, bara det fick mig att gå till Spotify igen.

Va? Det är ingen reklam på Grooveshark? Iallafall har inte jag det.. Enda reklamen är några banners som man lätt fixar med adblock+.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in