↗ till inläggetHan menade fiddy.Klart man får köra flakmoppe på väg?
Moppe Tråden
↗ till inläggetLäs det jag citerade och klicka på länken.Klart man får köra flakmoppe på väg?
↗ till inlägget60-65, måste va läbbigt med en sådan? :o
Som fan. man kör aldrig så fort/sakta (beror på hur man ser det) Kommer det ett gupp i vägen så välter man eller åker av vägen.
↗ till inläggetInget körkort nej. :) Riktigt kul. Går i 70-80 ^_^Nice, men behöver man inget körkort på dom?
Som Homer skrev, bara inhägnat område. ^^
↗ till inläggetInget körkort nej. :) Riktigt kul. Går i 70-80 ^_^
Som Homer skrev, bara inhägnat område. ^^
ok, det förklarar saken :P
Men om du skulle köra den på väg måste du ha körkort va?
↗ till inläggetFinns ju registrerade fiddy's. Den här är inte registrerad. Så jag kan inte åka med den här på vägen, även om jag har körkort. :Pok, det förklarar saken :P
Men om du skulle köra den på väg måste du ha körkort va?
edit: EU Fiddy's menar jag med registrerade fiddys. 45km/h
↗ till inläggetFinns ju registrerade fiddy's. Den här är inte registrerad. Så jag kan inte åka med den här på vägen, även om jag har körkort. :P
edit: EU Fiddy's menar jag med registrerade fiddys. 45km/h
EU-mopeder får bara gå i 45
Det vet jag ;)
Har haft en Pgo tornade 06 midrace, Fast tråkigt att köra trimmade bögpulkor :P
↗ till inläggetDom kan man styla till riktigt fint.Har haft en Pgo tornade 06 midrace, Fast tråkigt att köra trimmade bögpulkor :P
Funderar på en Drac 02 eller 03 elr något sådant. Och sen ett 110cc cylinderkit och ett rör, o sen nån förgasare runt 30 mm.
Vad tycks?
Edit: Eller vad tycker ni om den? 17 hk
Och sen, hur är kvaliten och de mellan en Rieju och en Derbi?
Har bara kört Rieju..
↗ till inläggetJapp, Dom blir riktigt fin då faktiskt :)Dom kan man styla till riktigt fint.
↗ till inläggetOavsett kvaliten så ska man nästan aldrig köpa en Sönder trimmad moppe då det nästan alltid blir massa fel. Du vet aldrig hur han som hade den innan har kört med den, Och dom flesta ungdomarna som kör trimmat kör som idioter, Därför är det bättre att köpa en original sen trimma den själv. Säger de av min och många andras erfarenheter.Funderar på en Drac 02 eller 03 elr något sådant. Och sen ett 110cc cylinderkit och ett rör, o sen nån förgasare runt 30 mm.
Vad tycks?
Har bara kört Rieju..
↗ till inläggetOch sen, hur är kvaliten och de mellan en Rieju och en Derbi?
Har bara kört Rieju..
Har en Derbi Senda X-Race -08 som jag ska sälja till våren. Finns egentligen inget att klaga på. Väldigt bra kvalitée, även om den slutade starta för någon månad sen, troligtvis p.g.a tändspolen. Men det kan lika gärna hända reiju också så...
Derbi ska man ha
Det som är bra med att mopeden är äldre än -03 är att man (lagligt) får köra i 30 istället för 25 :)
Så det är ju då utmärkt med -88 hehehe :D
Haha så jävla mycke lättare att trimma/mecka med en gammal än en ny B)
Ahaha, vart stoppad av snuten i byn jag bor i, dom letar efter någon som har snott en polisbil..
Varför stannar dom då mig som kör moppe xD
↗ till inläggethaha agree.Ahaha, vart stoppad av snuten i byn jag bor i, dom letar efter någon som har snott en polisbil..
Varför stannar dom då mig som kör moppe xD
Men Derbi är så over-used i orten ja bor i. fysatan. Men jävlar vad dom går om du pillar rätt. Du behöver ju inte ens en trimkrök.
Själv tänkte ja skaffa mig en Rieju. Eller en Yamaha DT 50r. Finns inget bättre. :zzz:
fyfan va min kompis Rieju Drac går, större drev, opluggad, och ett rör ;)
Går nog kanske runt 100 :wub: ;)
↗ till inläggetFunderar på en Drac 02 eller 03 elr något sådant. Och sen ett 110cc cylinderkit och ett rör, o sen nån förgasare runt 30 mm.
Vad tycks?
Har bara kört Rieju..
Du borde veta att du inte kan sätta på ett 110cc och 30mm förgasare på en drac och tro att allt ska gå perfekt, ju mer du trimmar desto svårare blir det. Du kommer få behöva pilla med koppling, vevhus och tändning vilket det senare man inte direkt lär sig på en kväll.
Rieju vs Derbi är väldigt omtalat, har kört båda märkena flera gånger och skulle nog säga att i helheten tycker jag lite mer om derbi, mest för att de är snyggare. Riejus är i och för sig oftast lite mer lättmeckade och har enligt de flesta lite bättre motor. (AM6)
↗ till inläggetNäe, modernare mopeder har fler strypningar, automatisk choke, katalysator och annat som "stör".Haha så jävla mycke lättare att trimma/mecka med en gammal än en ny B)
Näe, modernare mopeder har fler strypningar, automatisk choke, katalysator och annat som "stör".
T.ex en kompis har elektrisk cdi osv. Typ nå inbyggda skruva i cylindern..