Några tips på bra internetoperatörer till billigt pris? (skall vara minst 8mbit/s)
Just nu använder vi ADSL(telefonjacket) med Tele2 på en (6mbit/s lina)
Några tips på bra internetoperatörer till billigt pris? (skall vara minst 8mbit/s)
↗ till inläggetBoxer 8 Mb, 199 kr månaden B)Några tips på bra internetoperatörer till billigt pris? (skall vara minst 8mbit/s)
↗ till inlägget125MB/s*
anywhore, ta en hastighet som passar dig/er, om du bara spelar och bara laddar ner ibland så räcker det med 8mbit/s
Okej, då går jag över till en annan fråga, Vad är en bra upload rate om man säger så.
Vi har just nu: http://www.tele2.se/bredband/via-telejacket.html (6-8)
Detta är mitt resultat på bredbandkollen: 8.63 mb/s Ned, 0.69mb/s upp.
(tänk på att minst 3 datorer används dagligen på samma lina)
Hmm, jag ska flytta och funderar på Bahnhofs abonnemang mellan 10-100/10 Mbit/s.
100/10 ska tydligen kosta 237 kr/mån och 10/10 207 kr/mån. Just nu har jag 10/1 ifrån Com Hem för 249 kr/mån. Jag brukar inte ladda ner stora filer, men jag har ju möjlighet att spara 360 kr/år om jag behåller samma nedladdningshastighet. Däremot sparar jag ändå vid bytet +144 kr/år om jag uppgraderar till 100/10. :P
Jag har ingen aning om vad jag ska välja.
↗ till inlägget*500-1000Mbit/s via bredbandsuttaget.100MB/s*
Har TS Comhem eller BBB uttag? Eller kanske uppkopplat till något stadsnät?
Har du ADSL eller FIBER? :wub:
Ni som undrar vad jag har kan läsa första posten.
↗ till inläggetJust nu använder vi ADSL(telefonjacket) med Tele2 på en (6mbit/s lina)
Sedan har vi någon sort bredbands port i vardags rummet, den går antagligen till stadsnätet.
↗ till inläggetOm det är fiber uttag, så använd det istället! För det blir snabbare och billigare. Även med fiber kan du ha 1000/1000 ;)Ni som undrar vad jag har kan läsa första posten.
Sedan har vi någon sort bredbands port i vardags rummet, den går antagligen till stadsnätet.
Tror knappast att de har fiber i detta Höghus, något sätt jag kan identikera att det är fiber eller Stadsnätet/Bredbandsport?
Edit: Det är stadsnätet/Hitnet.nu
http://www.hfab.se/filearchive/5/5731/A1.pdf
Edit2: Vet fortfarande inte om det är fiber.
Edit3: Efter att ha läst på hitnet.nu så antar jag att det är Fiber. Men ska dubbelkolla.
↗ till inläggetRing till Hitnet och fråga, problem solved.
Kollade precis, Vi har Fiber koppling :D
Möjligtvis beställer inom kort 10/10(behöver inte mycket mer just nu) för 169kr i månaden.
Just nu betalar vi 269kr för 8/1 via ADSL :o
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in