Hej, jag har länge tänkt på vad jag vill bli och så och jag tror att jag vill jobba som Journalist eller gå på Samhäll Europa eller jobba med djur osv, men allt jag väljer ser mina föräldrar ner på och så fort jag diskuterar gymnasium och vad jag vill gå på så blir det alltid bara ett krig mellan mig och mina föräldrar.
När jag säger att det är jag som väljer och att dom kan komma med förslag så säger dom att ja, att jag ska välja något med bra betalt och med lätt att få jobb men nu säger dom också att det är DOM som ska välja linje åt mig och att det inte är jag som ska välja eftersom att dom tror på att jag inte är bra nog för att få ett jobb inom Journalism och då säger dom att jag ska ta något tekniskt och något annat skit med bilar osv när jag inte ens gillar sånt och om jag inte vill ta det så får jag ta börja jobba som städare istället säger pappa. Det finns så mycket att skriva om detta men jag känner att det blir alldeles för mycket.
Så vadå, är det föräldrarna som ska välja åt sitt barn medan barnet inte får säga något om det?