Hej!
Vi har som läxa att skriva en uppsats om kugghjulet både vad man har det till och dennas historia.
Skulle uppskatta om jag kunde få några länkar till någon bra sida FÖRUTOM WIKIPEDIA!
Tack i förväg.
Hej!
Vi har som läxa att skriva en uppsats om kugghjulet både vad man har det till och dennas historia.
Skulle uppskatta om jag kunde få några länkar till någon bra sida FÖRUTOM WIKIPEDIA!
Tack i förväg.
Varför inte wikipedia?
För att jag har kollat där. och för att jag vill ha någon annan källa än alla andra...
www.google.com
↗ till inläggetVarför inte wikipedia?
för att wikipedia kan vem som hellst skriva.
Det är ett ställe att börja på, men man bör även ha andra hemsidor och jämföra
↗ till inläggetwww.google.com
Finns ingen information om Kugghjul på Google vad jag vet...
↗ till inläggetför att wikipedia kan vem som hellst skriva.Det är ett ställe att börja på, men man bör även ha andra hemsidor och jämföra
Till skillnad från vilka andra sidor, som är helt modererade av anställda?
↗ till inläggetFinns ingen information om Kugghjul på Google vad jag vet...
Till skillnad från vilka andra sidor, som är helt modererade av anställda?
Som sagt
Att börja söka på wikipedia kan man göra.
Men att ta allt från wikipedia är inte att lita på
Kolla vad wikipedia använt för källor och använd dem :)
kolla om du hittar något med google schoolar. Tror inte du får så bra träffar på svenska men antar att du itne orkar läsa vetenskapliga artiklar som dessutom är på engelska för det är fan inte kul.
↗ till inläggetVarför inte? Wikipedia är modererat av hundratals bottar, och av tusentals volontärer, något som ingen annan sida än NE själva kan stå för. Att informationen dessutom är bättre och fylligare på wikipedia gör det till en klar 1:a på faktasidor.Som sagt
Att börja söka på wikipedia kan man göra.
Men att ta allt från wikipedia är inte att lita på
Men eftersom NE inte är gratis finns det enligt mig inget alternativ som är säkrare än Wikipedia, och därför gör Wikipedia till den enda sidan som är vettig att söka information på.
Nu snackar jag såklart om Grundskola och Gymnasie, när det kommer till högskola är kraven på källor lite mer, och du bör göra intervjuer och liknande för att säkerställa information.
Wikipedia har en sanningshalt på ca 90% på sitt innehåll, vilket jag personligen anser är tillräckligt för det allra mesta, t.o.m. för högskolerelaterat. Sen att högskolan inte håller med är en annan sak.
EDIT: Den enda källan man behöver (förutom källor från wikipedia), är den som stödjer mitt påstående här ovan.
Hittade en informativ video som du skulle kunna använda.
Mycket bra video. Den kastar helt klart ljus över situationen.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in