💬
Logga in
Fuska.se

Nya Hörlurar

16 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Tjenare!

Ska köpa nya hörlurar och behöver tips. Budgeten ligger på ca 1000kr, men om det finns riktigt prisvärda som är billigare så funkar ju det också. ;)

De ska inte vara för stora, men inte in-ear. Inte heller för små så att de blir obekväma. Ljud, kvalitet och komfort är det viktigaste. De ska användas till att lyssna på musik med, tex på bussen.

Tacksam för snabba svar! =)

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare

Så de ska vara isolerade, over-ear?

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #3
↗ till inlägget

Så de ska vara isolerade, over-ear?

Yes.
Nivå 10 · Veteranfuskare

Vad sägs om AKG K271?

Edit: De var visst lite dyrare än jag trodde...

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #5

De var lite dyra, vill inte lägga mer än max 1000kr.

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare

Sennheiser HD518?

↗ till inlägget

Beats by Dre är tveklöst de bästa lurarna på marknaden annars. Skulle införskaffat om inte pengarna lades på dator.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #7

Kollade in HD518, men komplett hade rea på 558 för endast 999kr. Antar att de är bättre, men hur stora är dem? Är de för stora för att ha med sig på bussen eller?

Beats by Dre var alldeles för dyra, tyvärr.

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Kollade in HD518, men komplett hade rea på 558 för endast 999kr. Antar att de är bättre, men hur stora är dem? Är de för stora för att ha med sig på bussen eller?

Beats by Dre var alldeles för dyra, tyvärr.

Nope, de borde inte vara för stora.

Men de är öppna lurar, inte isolerade. Det är visserligen bättre ljud med öppna, men kanske inte så uppskattat för dem som sitter bredvid.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #9

Jaså, det hade jag missat. Låter det mycket utåt eller hörs det bara lite?

Nivå 9 · Veteranfuskare

Måste de vara helt isolerade, så man inte hör ut eller in?

I vilket fall rekommenderar jag verkligen AKG K240 Studio

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=18234

Dessa är lätta och med lätthet kan du ha på dig dem i flera timmar, väldigt sköna. Sitter perfekt för mig åtminstonde (den ställer in sig själv).

Men som sagt är detta "semi open". Men jag tänkte de täcker ju öronen ändå. :P

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #11

Okej, tack för tipset. De är intressanta!

Men tillbaka till Sennheiser-lurarna. Är de också "semi-open" som de från AKG, eller är de helt öppna?

Nivå 9 · Veteranfuskare

Vet inte riktigt vad det blir på svenska. Men "Akustisk konstruktion" på Sennheiser är öppen och på AKGn är det halvöppen.

Om du köper sennheisern kanske du ska kolla på en sak som gör kontakten till 3.5 mm? För Sennheiser har 6,3. Kanske inte passar in på de "vanliga" datorerna m.m?

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #13
↗ till inlägget

Vet inte riktigt vad det blir på svenska. Men "Akustisk konstruktion" på Sennheiser är öppen och på AKGn är det halvöppen.

Okej, då vet jag. Tack för hjälpen! =)

Om du köper sennheisern kanske du ska kolla på en sak som gör kontakten till 3.5 mm? För Sennheiser har 6,3. Kanske inte passar in på de "vanliga" datorerna m.m?
Man får med en adapter. ;)
Nivå 10 · Veteranfuskare

Jag är ganska övertygad om att Sennheisern har bättre ljud, men då är det upp till dig om du väljer ljud eller isolering.

1 Jan 2012
Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #15
↗ till inlägget

Jag är ganska övertygad om att Sennheisern har bättre ljud, men då är det upp till dig om du väljer ljud eller isolering.

Okej, lär ju bli Sennheiser då. Får hoppas att inte hela bussen behöver lyssna iaf. (;
2 Jan 2012
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Okej, lär ju bli Sennheiser då. Får hoppas att inte hela bussen behöver lyssna iaf. (;

AKG!

5 Jan 2012
Nivå 9 · Veteranfuskare

Har du köpt hörlurarna?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in