Tjo, jag skulle vlija att min groudon i mitt ruby blev shiny (har inte fångat den) och undrar om den där "glitchen" med att man sparar framför han och sen möter han och om han inte blir shiny så stänger man av och startar gameboyet igen.
Mvh cubone
Tjo, jag skulle vlija att min groudon i mitt ruby blev shiny (har inte fångat den) och undrar om den där "glitchen" med att man sparar framför han och sen möter han och om han inte blir shiny så stänger man av och startar gameboyet igen.
Mvh cubone
Det borde väl funka. Om det är 0.1% chans att en pokemon blir shiny måste du ladda om spelet i genomsnitt 693 gånger för att lyckas.
Chansen är 1 på 8000-nånting. Have fun. :/
1 på 8192, alltså 0.0122% chans varje gång. Men till frågan: Ja det går att soft reseta spelet och tillslut få en shiny. Tar dock lång tid och tålamod eller extrem röta!
Tar bara 5678 försök då för att det ska vara 50% chans.
(13184 ggr för 80% chans och 37723 ggr för 99% chans)
Jag skulle nog försökt få tag i en Action Replay/GameShark till just GameBoy Advance, jag har själv letat runt lite smått men inte funnit någon, tyvärr.
Men, du lär garanterat inte få Groudon i Shiny utan AR/GS som det kallas med förkortning. :P
↗ till inläggetKänns ju något bättre att ha åstadkommit något utan att fuska sig till det? Och varför lär han garanterat inte få en utan?Jag skulle nog försökt få tag i en Action Replay/GameShark till just GameBoy Advance, jag har själv letat runt lite smått men inte funnit någon, tyvärr.
Men, du lär garanterat inte få Groudon i Shiny utan AR/GS som det kallas med förkortning. :P
↗ till inläggetFör att sannolikheten är försvinnande liten. Samma resonemang varför jag inte bär cykelhjälm så fort jag går ut utifall att jag träffas av en liten meteor.Känns ju något bättre att ha åstadkommit något utan att fuska sig till det? Och varför lär han garanterat inte få en utan?
↗ till inläggetChansen är så grymt liten så det finns knappt någon chans alls för honom att kunna få Groudon i Shiny via det där sättet. Så, då är det nog bättre att försöka få tag i en AR/GS. :PKänns ju något bättre att ha åstadkommit något utan att fuska sig till det? Och varför lär han garanterat inte få en utan?
Hade jag vart så enveten att jag ville ha en shiny Groudon så hade jag suttit och resettat. Fuska tänker jag inte göra.
Det heter ju fuska.se XD lol "hahaha"
↗ till inläggetDet heter ju fuska.se XD lol "hahaha"
haha du har rätt ;)
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in