Ikväll spelas semifinalerna.
Sverige - Finland
Kanada - Ryssland
Sändningen på Sverige - Finland börjar 22:45, på TV3.
---
Vad tycker ni om årets JVM?
Hur tycker ni Sverige spelat?
Vad är roligast, Junior VM eller "vanliga" VM?
Ikväll spelas semifinalerna.
Sverige - Finland
Kanada - Ryssland
Sändningen på Sverige - Finland börjar 22:45, på TV3.
---
Vad tycker ni om årets JVM?
Hur tycker ni Sverige spelat?
Vad är roligast, Junior VM eller "vanliga" VM?
Årets JVM ur svenskt synpunkt har varit strålande, hittills.
Sverige har inte haft något direkt motstånd fram tills dem mötte Ryssland. Där fick dem något rejält att bita.
JVM är bra mycket roligare än VM i min mening, mer känslor och absolut mer vilja.
Gissar på att Sverige vinner över Finland med 5-2 ikväll.
Angående målvakten Gustavsson tycker jag faktiskt han har varit okej. Men han har gjort rätt många misstag och haft otur också. Men jag hoppas att han får en bättre match ikväll!
↗ till inläggetJG är bäst. Inte så konstigt iofs, eftersom att han spelar i Luleå. (;Angående målvakten Gustavsson tycker jag faktiskt han har varit okej. Men han har gjort rätt många misstag och haft otur också. Men jag hoppas att han får en bättre match ikväll!
Vad tror ni om finalen?
↗ till inläggetTror nog att Ryssland tar det, men håller såklart på Sverige.Vad tror ni om finalen?
↗ till inläggetDet ska nog gå att slå Ryssarna, men då gäller det att Sverige spelar jäkligt bra.Tror nog att Ryssland tar det, men håller såklart på Sverige.
↗ till inläggetJag tror inte att Sverige tar det om de inleder matcherna på samma sätt som de gjort tidigare iaf, det gäller att de är med från start.Det ska nog gå att slå Ryssarna, men då gäller det att Sverige spelar jäkligt bra.
↗ till inläggetAbsolut. Tekningarna blir troligen rätt viktiga.Jag tror inte att Sverige tar det om de inleder matcherna på samma sätt som de gjort tidigare iaf, det gäller att de är med från start.
↗ till inläggetSåg du Sverige - Finland matchen? Sverige var totalt dominerade rent spelmässigt genom hela matchen.Jag tror inte att Sverige tar det om de inleder matcherna på samma sätt som de gjort tidigare iaf, det gäller att de är med från start.
↗ till inläggetSåg du Sverige - Finland matchen? Sverige var totalt dominerade rent spelmässigt genom hela matchen.
Jo, problemet var ju försvaret och att det inte blev något mål.
Finländarna fick sina chanser genom kontringar, måste förhindra det bättre till Ryssland-matchen, de är jävlar på att kontra.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in