💬
Logga in
Fuska.se

Hemsida För Att Bygga Eget Dator Paket...

60 svar · startad

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #1

Nu ä de så att jag har en rätt så gammal dator (3-4 år) och den är nu alltså riktigt omodern, så jag tänkte köpa en ny, tänkte först köpa en acer predator x10 eller vad den nu heter, min dator, som när jag köpte den var en super bra speldator osv men nu klarar den knappt minecraft.

Så eftersom att köpa delar och sedan bygga daton själv är lite billigare än en ny hel dator så kör jag på det...

Men är det någon som vet en bra hemsida där man kan välja, del för del och och allt och inte gå in på flera avdelningar på den sidan och lägga allt i varukorgen osv....

Ber om snabb hjälp :)

Nivå 16 · Legendfuskare

Att bygga själv blir mycket billigare och man slipper skit som tillverkare skickar med, framför allt acer. Å andra sidan är min dator lika gammal som din och funkar precis som den ska. Fast jag köpte den i delar. Om du köpt en märkesdator kanske du har behov av en ny.

http://www.inet.se/ är en bra affär där du kan plocka del för del. Kolla i de andra trådarna, folk frågar här om datorköp till och från här och får hjälp med att sätta ihop bra paket.

Ett tips är GTX560Ti grafikkort med i5 2500K processor. Bland det prisvärdaste som finns idag.

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #3

Jag har varit in på inet men där måste jag ju gå in på varje avdelning för sig osv, och jag har tidigare haft eller jag har nu packard bell imedia och massa siffror, är inte i närheten av den nu då jag surfar på iPad, eftersom det går lite bättre än min dator

Nivå 16 · Legendfuskare

Jag tycker inet funkar precis som det ska. Om man inte vet vilka delar en dator måste innehålla så bör man inte syssla med att plocka delar till en. Uppfattade det som att du vill ha någon form av guide där du väljer del för del.

20 Mar 2012
Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #5

Precis, men inet går ju det med, men för att det ska gå snabbt och smidigt...

Nivå 6 · Fuskare

Be någon lägga ihop ett paket åt dig?

Nivå 8 · Veteranfuskare
http://www.inet.se/produkt/v100007/dator-i...-intel-i5-2500k - riktigt prisvärd faktiskt. Jag råder dig till att ta alla delar där men byta ut PSU:n och kanske även SSD:n. Sen kan du skippa ESD-bandet om du vill också.

Senast ändrad:

Nivå 16 · Legendfuskare
↗ till inlägget

http://www.inet.se/produkt/v100007/dator-i...-intel-i5-2500k - riktigt prisvärd faktiskt. Jag råder dig till att ta alla delar där men byta ut PSU:n och kanske även SSD:n. Sen kan du skippa ESD-bandet om du vill också.

Jag tycker också detta låter bra. Skulle personligen tagit Asus grafikkort men det är slut.
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jag tycker också detta låter bra. Skulle personligen tagit Asus grafikkort men det är slut.

Jo, det glömde jag. Men det i paketet är det inget fel på heller, tror dock att ASUS är tystare och kyler bättre. MSI har också bra kylning, kolla om det finns i lager. :)
Nivå 16 · Legendfuskare
↗ till inlägget

Jo, det glömde jag. Men det i paketet är det inget fel på heller, tror dock att ASUS är tystare och kyler bättre. MSI har också bra kylning, kolla om det finns i lager. :)

Ja MSI och Asus är mina favoriter just nu. Ingen är dock i lager.
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Hur skulle den fungera på t.ex battlefield?
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Hur skulle den fungera på t.ex battlefield?

Klarar High med 50-65FPS, helt okej enligt mig. Glöm dock Ultra, där skulle du få riktiga FPS-drops ner mot kanske 15fps.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare

Dock så rekommenderar jag 2gb's versionen av 560ti, det gör stor skillnad i tex Skyrim med det officiella HD texture-DLCt.

Senast ändrad:

21 Mar 2012
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Klarar High med 50-65FPS

Absolut inte!

Det gör inte ens mitt 6950 2 Gb, men då som alla p12or så menar väl du i inte ens 1080p?

Läs denna tråden så får du nog en annan uppfattning om 560Ti och Bf3 :)

Här är t.ex en video som kommer ifrån denna tråd.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Absolut inte!

Det gör inte ens mitt 6950 2 Gb, men då som alla p12or så menar väl du i inte ens 1080p?

Hahah, tyst med dig. Jag sa High 1920x1080, inte Ultra. Lär dig läsa innan du kallar andra p12. ;)

Plus att du inte kan märka bra flyt på YT-videos då de endast är i 30fps om jag minns rätt.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Absolut inte!

560ti och i5 2500k klarar definitvt BF3 på high i 1920x1080. I den där videon så hade han ju en slö processor, sen så förstår jag inte vad det har att göra med om ditt 6950 2gb inte klarar BF3 på high.

Dessutom så har jag märkt att du är väldigt orättvis i dina jämförelser mellan Geforce och Radeon...

22 Mar 2012
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Hahah, tyst med dig. Jag sa High 1920x1080, inte Ultra. Lär dig läsa innan du kallar andra p12. ;)

Plus att du inte kan märka bra flyt på YT-videos då de endast är i 30fps om jag minns rätt.

Haha hade du kollat på youtube videon hade du sett att han hade kört med high :)

Och sen är det ju så att jag kan ju spela med high med mitt inbyggda grafikkort i processorn. Vissa kan spela så. Men inte med flyt. Man kan se på videon att det laggar hårt, då de är ungefär 25-30 fps han får på high :)

läs gärna tråden jag länkade :)

Sök "gtx 550ti bf3 ultra" så finns det en kille där som sager att han får 60 fps i high med amd 955 4 gb ram och ett gtx 550ti. Och då mitt kort är bättre än 560ti så kan jag garantera att man kan inte spela i 60 fps high med ett 560ti. Det gör man inte ens med sli kopplade gtx 570. Läs tråden jag länkade.

Nivå 5 · Fuskare

560ti klarar inte BF3 på high i 1920x1080 i 60fps. Inte 6950 heller, in på Caspian Border/Gulf of oman 64p Conquest och spela. För att få flyt i BF3 behöver du 60fps, IMO.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

560ti klarar inte BF3 på high i 1920x1080 i 60fps. Inte 6950 heller, in på Caspian Border/Gulf of oman 64p Conquest och spela. För att få flyt i BF3 behöver du 60fps, IMO.

Precis, inte ens så att 570 sli klarar det.

Hatar dom som säger att de kan få 60 Fps med ett 560Ti.

6950 2Gb klarar det inte heller med High eller max, men inga som säger det hela tiden.

Nivå 8 · Veteranfuskare

1. JJespeRR, lär dig något om datorer innan du yttrar dig i en tråd som denna. Jag sa 50-60FPS i medelvärde, vilket det klarar (560Ti) på High.

2. Kolla i description på videon innan du leker proffs. "This is how bf3 looks like with GTX560 ti high/ultra." står det. Alltså inte bara på High, utan vissa settings på Ultra.

3. Sista länken är det 2 fel i. För det första så är det 550Ti, för det andra så är det ULTRA, inte HIGH!

4. Jag sa aldrig att det klarade konstant 60fps (560Ti, High settings). Jag sa i medelvärde mellan 50-60fps.

5. Säger du att 570 SLI inte klarar 1080p High med konstant 60fps så är du inte det minsta lilla kunnig inom datorer.

EDIT: Du verkar blanda ihop High och Ultra hela tiden också. Du länkar clips med ultra, plus att du blandar ihop 550Ti och 560Ti, som i senaste videon... Och jag har aldrig sagt att 560Ti klarar ultra, där får man typ 10-25 fps.

@Homer: Stämmer, ingen har heller påstått det. Att det klarar konstant 60fps allltså. :)

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in