💬
Logga in
Fuska.se

Söker

17 svar · startad

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Tjena söker ett bra helst gratis program för att bränna filer till dvd filmer och även ett konverteringsprogram.

Har använt "Any video konverter" och "Windows DVD brännare" men ibland så börjar ljudet släpa efter eller ligga 1-2 sek före efter ca 40-60 min och det blir jobbigt i slutändan.

Helst ska programmet kunna bränna filer som flv,avi,mp4,wmv direkt till dvd.

//motard

27 Mar 2012
Nivå 5 · Fuskare

Xtodvd3

Dvdvideosoft

:cool:

Nivå 2 · Novis

Ska du bränna ISO så är det ImgBurn.

Konvertering så använder jag Handbrake.

Båda gratis och bra.

Nivå 6 · Fuskare

xtodvd3

29 Mar 2012
Nivå 1 · Novis

AVS Video Converter (crakat eller köp)

31 Mar 2012
Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #6

Tack för alla tipsen!

↗ till inlägget

Ska du bränna ISO så är det ImgBurn.

Konvertering så använder jag Handbrake.

Båda gratis och bra.

Jag vill att dom ska fungera i en dator,dvd spelare och ps3 vilket format det är på dvd skivor har jag ingen aning om :P

1 Apr 2012
Nivå 9 · Veteranfuskare

Xilisoft Video Converter Ultimate är det bästa konverteringsprogrammet imo, tar allt och kan göra om det till vad som helst, bra stöd för flerkärniga CPU'er osv. Dessvärre kostar det om du inte kan få tag på det på annat sätt.

2 Apr 2012
Nivå 16 · Legendfuskare

ffmpeg

22 Apr 2012
Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

xtodvd3

+1
10 May 2012
Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #10

En fråga till: Någon som vet något bra "Screen Capture"program som sparar i AVI?

Nivå 16 · Legendfuskare
↗ till inlägget

En fråga till: Någon som vet något bra "Screen Capture"program som sparar i AVI?

ffmpeg
16 May 2012
Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #12

Hur laddar man ner det,hittar bara massa konstiga länkar på deras sida och ingen riktigt "download" knapp

Nivå 16 · Legendfuskare

Vilket OS har du?

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #14

vista 32 bitar

Nivå 13 · Mästerfuskare

http://www.online-convert.com/

Äger sönder.

Nivå 16 · Legendfuskare

Då är det nog http://ffmpeg.zeranoe.com/builds/ som gäller. Static build skulle jag chansa på. Var dock medveten om att ffmpeg inte har något GUI och allt sker i terminalen (eller cmd i windows) och det här kommandot konverterar till exempel från mpg till avi:

ffmpeg -i video1.mpg video2.avi

Eller med mer avancerade inställningar om man vill:

ffmpeg -i source_video.avi input -acodec aac -ab 128kb -vcodec mpeg4 -b 1200kb -mbd 2 -flags +4mv+trell -aic 2 -cmp 2 -subcmp 2 -s 320x180 -title X final_video.mp4

Hittade den här.

Den kan dock inte bränna DVDs vad jag vet men den är mycket bra på att konvertera som du ser. Jag använder den också för att spela in skärmen och det gör den också bra.

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #17
↗ till inlägget

Ser intressant ut,men min dvd brännare har ju tydligen kastat in handduken :angry:

↗ till inlägget
Då är det nog http://ffmpeg.zeranoe.com/builds/ som gäller. Static build skulle jag chansa på. Var dock medveten om att ffmpeg inte har något GUI och allt sker i terminalen (eller cmd i windows) och det här kommandot konverterar till exempel från mpg till avi:

Eller med mer avancerade inställningar om man vill:

Hittade den här.

Den kan dock inte bränna DVDs vad jag vet men den är mycket bra på att konvertera som du ser. Jag använder den också för att spela in skärmen och det gör den också bra.

Lite för avancerat för mig just nu men ska kolla på det senare. :)

Nivå 16 · Legendfuskare

Det är ganska enkelt egentligen, en rad kod för att gör precis vad man vill och inte mer. Och länken jag hade beskriver vad varenda del i kommandot gör om man vill veta det.

Kan tänka mig att det är lite klurigt att installera i windows dock då cmd är kasst.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in