↗ till inläggetMin uppfattning av dig är att du är extremt smart och vet vad du håller på med, och jag tror att du kan ta dig långt med en gnutta målmedvetenhet, så det leder mig till frågan- vart ser du dig i framtiden, och jag menar inte om något specifikt år utan vart tror du att du befinner dig... om ett tag/om ett längre tag?
Det där är en jävligt knepig fråga du. :)
Med tanke på att psykologi är ett av mina största intressen så är väl det logiska steget efter gymnasiet att söka in på psykologprogrammet. Frågan är dock om det är det jag kommer fortsätta med eller om jag som vanligt kommer glida in på ett intressant sidospår, eller tappa motivationen efter ett tag. Intresse är det enda som kan få mig studiemotiverad, vilket förklarar varför jag måste göra högskoleprovet för att kunna komma in på en sådan linje då mina betyg är lite fattiga.
Men hm. Om jag vill bli psykolog vet jag faktiskt inte. Jag tycker det är skitintressant att läsa om allt sånt. Jag vet dock inte hur bra jag skulle vara på att erbjuda stöd. Att vara psykolog är ett jävla ansvar.. Det kan vara en fråga om liv och död. Jag har alltid föreställt mig att jag skulle vara som Hannibal Lecter (minus kannibalismen och allt det där då), jävligt slipad och en mästare på att lista ut folk. :) Haha. Nej men jag vet ärligt talat inte.. Jag tycker skitmycket om att skriva och sånt också. Författare.. kanske.
Eh. Jag har inte planerat så långt. Och jag behöver lite mer av den där målmedvetenheten du snackar om. :D
Passar på med nån fler fråga.
Om du fick debattera mot valfri person inom valfritt ämne, antingen för att försöka vinna emot dom eller att få en bredare kunskap om deras åsikter, vem eller vilka skulle det vara, och inom vilket ämne?
Och eftersom du vill att tråden ska vara mer utav en öppen dialog hellre än en frågetråd så kan jag väl slänga in en personlig touch- personligen skulle jag välja vår stadsminister Fredrik Reinfeldt och ämnet skulle antingen vara invandringspolitik eller skolpolitik, anledningen för att jag valde han är mest för att jag tycker att han är ett päron som sitter och styr landet med en dammig hand.
Sen skulle jag också vara ytterst intresserad utav att kanske inte debattera utan hellre diskutera med Jimmie Åkesson ang. hans personliga syn på invandringspolitiken och hur han har tänkt att förändra dne, få en bredare syn på vad han menar utan att ha media eller annat som mellanhand för att förmedla budskapet.
Ooh, kul fråga. :)
Alltså, om jag bara var intresserad av att höra någons åsikter skulle jag vilja snacka med Bill Hicks och George Carlin (de var komiker och är dessvärre döda nu, kolla upp om du inte känner till dem), mest för att de verkar ha en klar och övergripande syn på människor, samhället och mekanismerna som styr livet.. Även om de kan låta jävligt bittra. Vem mer.. Hitler och Jesus kanske? Men det kanske mer är för att se hur de var som personer. Hitler exempelvis ska ha varit knepig att konversera med, han föredrog långa monologer, och då snackade han ju mest om sin nazistideologi.. FRANK ZAPPA, såklart! Ja, för en diskussion gällande samhället och livet i stort skulle jag vilja sitta vid ett bord tillsammans med Bill Hicks, George Carlin och Frank Zappa. Helt klart.
Debatt däremot. Hm. Jag måste nog hålla med dig där och säga våra svenska politiker. Dels för att de på många sätt verkar rätt lama (Reinfeldts uttalande förra veckan exempelvis..), och dels för att det inte finnas några eldsjälar inom svensk politik. Det verkar som om få står fast vid någonting och anpassar sig hellre efter vad som ger flest röster. Det finns inget rött och blått längre, det är en grå jävla soppa och politiker verkar vara populister mer än idealister. Man up för helvete, var lite kompromisslösa och säg vad ni tycker.
Är det ditt nyfunna politikintresse som spökar eller? Hur går det med dem ambitionerna? :D