Denna texten blir kanske inte den kortaste men jag har lust att dela med mig av vad jag varit med om!
Allt började såhär: (the sims livets historier) (från the sims 2)
De som är med: Lisa (småbarnet)
Missan (Mamman) Edvin (pappan)
Jill (Barnskötaren)
Missan och Edvin jobbade så Jill var med Lisa. När Lisa var i sitt rum och lekte med sina småbarnsleksaker så började det brinna i köket. Jag hade glömt att sätta dit brandvarnare xD Och Jill var ju datorstyrd och hon kunde inte ringa brandkåren. Lisa var för liten för att använda telefon. Så det började brinna. Lisa kom ut från sitt rum och då fanns en massa lågor i köket, lågorna från spisen bredde ut sig över hela köket! Jill sprang ut med Lisa och sen kom Missan hem från jobbet. Hon såg alla lågor och sprang in för att kolla, Jill följde med in. Missan fick eld på sig och började brinna på sig själv! Efter en timme kom Edvin och Jill hade börjat brinna hon också medan Lisa var ute. Då sprang Edvin in men då var det försent. Liemannen kom för att dödsförklara Missan. Och när han kom släktes all eld. Och det slutade brinna på Jill. Köket var fullt av aska. Då bad Edvin döden om ett till liv för Missan. Han lyckades eftersom Missan och Edvin hade stark relation. Då levdes Missan upp! Men stället där hon brann upp var en stor sophög xD som det brann i. Och då luktade hon ju illa. Jill fick sparken och så. Eftersom familjen böhövde återhämta sig med behoven o.s.v. Men under natten blev det FULLT av ohyra så alla fick influensan. Då ringde familjen insektsutrotare och hembiträe för att städa upp askan från köket. Men sen återhämtade det sig. Fasst innan insektsutrotaren och hembiträdet kom, skulle Lisa växa upp till barn. Det blev ingen bra fest. Sen några dagar senare blev det inbrott xD
Har ni någon gång varit med om något konstigt i the sims 1,2,3? Skriv det här under isåfall!
Dessutom så har den influensan smittat hela kvarteret xD Så hur ska jag göra alla friska? Det hjälper inte med att göra medicin med biotek-stationen och det hjälper inte att de vilar. Hur kan man göra alla friska på ett enkelt smidigt sett? (kanske det finns något fusk?)