💬
Logga in
Fuska.se

Billig Speldator

26 svar · startad

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #1

ᅚᅚ

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Bara du inte tar Windows 8.

Installera Linux kan du använda din äldre dator till att maxa BF3 på med Vine.

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling

Kom hellre med en budget.. hur mycket du är redo att lägga.

speccen du har finns på alla dagens datorer!

9 May 2013
Nivå 2 · Novis
Trådstartare #4

ᅚᅚ

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Tror ni att denna dator har minst 100 fps när man kör minecraft, och minst 50 fps när man spelar in?

http://www.speldatorn.se/cgi-bin/produkter.pl?falt=6&varde=gamer460-38&mall=mall_vara_stationara.html

Varför så lite fps? Varför inte ta i?

+ den där datorn skulle ruttna snabbt.

Senast ändrad:

Nivå 16 · Legendfuskare
↗ till inlägget

Tror ni att denna dator har minst 100 fps när man kör minecraft, och minst 50 fps när man spelar in?

http://www.speldatorn.se/cgi-bin/produkter.pl?falt=6&varde=gamer460-38&mall=mall_vara_stationara.html

Den är inte bra.
Nivå 6 · Fuskare

Håller med WASD där.

Senast ändrad:

WASD reagerade på det här
Nivå 4 · Lärling

Gå till komplett.se och leta efter basic datorer ! 

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Gå till komplett.se och leta efter basic datorer ! 

Om jag skulle leta efter en dator som kom upp i så hög fps (mer än 60) så skulle jag inte gå efter basic datorer.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Om jag skulle leta efter en dator som kom upp i så hög fps (mer än 60) så skulle jag inte gå efter basic datorer.

nä, men tänkte mer deras vanliga gaming datorer .. tex  http://www.komplett.se/k/cl.aspx?bn=10627

((alltså basic gaming datorer))

Senast ändrad:

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #11

ᅚᅚ

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Om du vill ha en speldator som ska hänga med några år framöver får du punga ut minst 7k

Nivå 16 · Legendfuskare

Du vill inte ha en billig dator. Du vill ha en prisvärd dator. Du kan köpa en för 10k nu som håller i 4 år eller en för 5k som håller i två år och sen en till för 5k om två år igen. Grovt uppskattade siffror. Men en dator idag som är så prisvärd som möjligt kan kosta 7-8k utan OS och ihopbyggnad.

Du vill inte heller ha windows 8.

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #14

ᅚᅚ

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

det är en basic speldator :) !

Nivå 13 · Mästerfuskare

Kolla vad din skärm är inställd på. Om du har 60 Hz på skärmen finns det ingen mening med att ha högre fps än 60 då skärmen ändå inte uppdaterar snabbare. Helt jävla meningslöst vara fps-kåt då.

Senast ändrad:

12 May 2013
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Kolla vad din skärm är inställd på. Om du har 60 Hz på skärmen finns det ingen mening med att ha högre fps än 60 då skärmen ändå inte uppdaterar snabbare. Helt jävla meningslöst vara fps-kåt då.

Dock sätt 80-90 fps. eftersom om din dator av någon anledning skulle droppa frames så skulle du börja lagga. men sätter du 80+ och droppar frames kommer du inte märka det (om du inte droppar under 60fps).

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Funderar med på att punga speldator. Väntar lite mer för att klämma ut den sista saften ur kontokortet.

14 May 2013
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Funderar med på att punga speldator. Väntar lite mer för att klämma ut den sista saften ur kontokortet.

Köp inte en färdig byggd dator :) Du får ut mer om du bygger ihop själv (eller väljer delar och ber någon "profesionell" sätta ihop den)

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Köp inte en färdig byggd dator Du får ut mer om du bygger ihop själv (eller väljer delar och ber någon "profesionell" sätta ihop den)

Dock är jag själv inte sugen på att slänga ihop en dator. Och har inte tid och lust att fiffla ihop den. Även om jag kanske kunde. Känner dock några som kan trycka in sakerna i chassit. 

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in