↗ till inläggetGår att beställa från Ryssland annars.Kan någon skriva ut en sexig tjej åt mig. Ok, kanske ligger några år fram i tiden.
3D Skrivare Skriver Ut Vapen
↗ till inläggetJodå annars finns ju jag <3
Är det prostitution eller är det gratis?
↗ till inläggetOja, det är synd att fler inte känner till 3D-pritning och att detta inte görs i större utsträckning. Dagens husbyggande är fruktansvärt ineffektivt. 60% av allt material under byggandet blir avfall och det är också ett av de farligaste yrkena efter gruvarbete och liknande. När 3D-skrivare slår igenom kommer det inte vara mycket som inte tillverkas på det sättet, precis som det inte är mycket som inte går på ström idag.Ang det ! det finns redan prototyper om att hela kvarter byggs med 3d skrivare!
http://www.wimp.com/printerhouse/
Runt 20 timmar tar det att skriva ut ett hus ! Helt sjukt tycker jag iallafall!
Här finns massor av intressanta artiklar om vad 3D-printing har gjort och kan göra:
http://www.zeitnews.org/search/apachesolr_search/3D-printing
Jag rekommenderar särskilt denna med tillhörande video:
När man enkelt kan åstadkomma detta, känns det så extremt korkat att skriva ut vapen bara "för att man kan". 3D-printing är ju fantastiskt på så sätt att du kan bygga upp en inre stabiliserande struktur och behöver inte gjuta solida objekt, alltså kan du får samma hållbarhet men till en bråkdel av materialkostnaden och vikten.
↗ till inläggetOja, det är synd att fler inte känner till 3D-pritning och att detta inte görs i större utsträckning. Dagens husbyggande är fruktansvärt ineffektivt. 60% av allt material under byggandet blir avfall och det är också ett av de farligaste yrkena efter gruvarbete och liknande. När 3D-skrivare slår igenom kommer det inte vara mycket som inte tillverkas på det sättet, precis som det inte är mycket som inte går på ström idag.
Här finns massor av intressanta artiklar om vad 3D-printing har gjort och kan göra:
http://www.zeitnews.org/search/apachesolr_search/3D-printing
Jag rekommenderar särskilt denna med tillhörande video:
När man enkelt kan åstadkomma detta, känns det så extremt korkat att skriva ut vapen bara "för att man kan". 3D-printing är ju fantastiskt på så sätt att du kan bygga upp en inre stabiliserande struktur och behöver inte gjuta solida objekt, alltså kan du får samma hållbarhet men till en bråkdel av materialkostnaden och vikten.
3d printing kommer bli stort så fort ett multi nationellt företag tar upp det, tex windows, apple, ikea?. Men det kommer även göra ändringar i andras jobb. Snickare kommer bli färre och isåfall dyrare. Många kommer förlora sitt jobb om alla bygg företag skulle börja med 3d skrivare. All dem som jobbar med att lägga grunden för ett hus, betongen osv.
Och även med 3d skrivare kommer det komma en helt ny revolution med piratkopiering!
som ett exempel att skriva ut en reservdel till din gamla bil. Är inte det att kopiera ? Kommer polisen leta efter prylar som kan vara kopierade (av 3d skrivare).
↗ till inläggetJajamensan, 3D-skrivare kommer vara en extremt stor bidragande faktor till det som kallas teknologisk arbetslöshet:3d printing kommer bli stort så fort ett multi nationellt företag tar upp det, tex windows, apple, ikea?. Men det kommer även göra ändringar i andras jobb. Snickare kommer bli färre och isåfall dyrare. Många kommer förlora sitt jobb om alla bygg företag skulle börja med 3d skrivare. All dem som jobbar med att lägga grunden för ett hus, betongen osv.
Och även med 3d skrivare kommer det komma en helt ny revolution med piratkopiering!
som ett exempel att skriva ut en reservdel till din gamla bil. Är inte det att kopiera ? Kommer polisen leta efter prylar som kan vara kopierade (av 3d skrivare).
något som har hållit på egentligen enda sedan vävstolen. 3D-skrivaren kommer att vara den största jobbdödaren sedan datorn.
Hur mycke arbetslöshet ska det vara?
↗ till inlägget100%.Hur mycke arbetslöshet ska det vara?
Min "syn" på framtiden kommer vara att alla människor är självförsörjande! att du har ett eget vindkraftverk (eller ett bostadsområde delar på flera). Att den fjärde generationen av kärnkraft kommer vara klar. att restprodukterna som nu läggs i förvarning kommer användas!
Maten du äter kommer vara konstgjord. Och äkta färskvaror kommer vara dyrt att köpa!
Att när du köper ett iphone skal kommer du betala en hemsida 15-20kr för att få 3d ritningen för att kunna skriva ut den hemma i ditt hem.
↗ till inläggetDå kommer alla bara piratkopieraAtt när du köper ett iphone skal kommer du betala en hemsida 15-20kr för att få 3d ritningen för att kunna skriva ut den hemma i ditt hem.
↗ till inläggetDå kommer alla bara piratkopiera
jo men tänkte mer om man går den lagliga vägen :) !
↗ till inläggetHur mycke arbetslöshet ska det vara?
↗ till inläggetJag tycker denna diskussionen är jätteintressant och svarar gärna men jag känner att det börjar gå off topic så om ni bara postar om exakt samma sak här (där det än on topic) så diskuterar jag gärna vidare:Min "syn" på framtiden kommer vara att alla människor är självförsörjande! att du har ett eget vindkraftverk (eller ett bostadsområde delar på flera). Att den fjärde generationen av kärnkraft kommer vara klar. att restprodukterna som nu läggs i förvarning kommer användas!
Maten du äter kommer vara konstgjord. Och äkta färskvaror kommer vara dyrt att köpa!
Att när du köper ett iphone skal kommer du betala en hemsida 15-20kr för att få 3d ritningen för att kunna skriva ut den hemma i ditt hem.
http://www.fuska.se/forum/topic/117555-the-venus-project/page-44
Bara att copypaste:a
Det funkar inte bara att skriva ut man skriver ut ritningana med en riktig skrivare och sen behöver man en slags plast för att sätta in i 3d skrivaren så följer den ritningen. Ninja.
När jag såg denna video tänkte jag direkt på denna tråden igen. Även bra saker kan skapas av en 3d-skrivare!
( En liten fråga: Hur lägger man in ett klipp så det bara är att klicka play, tack!)
↗ till inläggetJag bara kopierar orginallänken så funkar det alltid automatiskt för migNär jag såg denna video tänkte jag direkt på denna tråden igen. Även bra saker kan skapas av en 3d-skrivare!
( En liten fråga: Hur lägger man in ett klipp så det bara är att klicka play, tack!)
Jag känner en som har en storebror som har det här problemet, staten har visserligen gett de proteser han behöver, men de 4-5 st han använt under sin uppväxt har kostat 2 miljoner. En sådan här kan göras för inte så många hundralappar. Och de som är i videon är väldigt enkla, lite extra kostnad och man kan lägga på ett lager gummi och få det att kännas och verkligen se ut som en riktig hand.
↗ till inlägget
Jag känner en som har en storebror som har det här problemet, staten har visserligen gett de proteser han behöver, men de 4-5 st han använt under sin uppväxt har kostat 2 miljoner. En sådan här kan göras för inte så många hundralappar. Och de som är i videon är väldigt enkla, lite extra kostnad och man kan lägga på ett lager gummi och få det att kännas och verkligen se ut som en riktig hand.
Det grymma är ju har du själv tillgång till en 3d-skrivare så kan du få ritningarna osv skickade till dig, så är det bara att skriva ut delar och sedan då försöka bygga ihop den själv :XD
↗ till inläggetsnart kan man ku skriva ut människor och allt. Skriva ut ett jordklot till.
Det grymma är ju har du själv tillgång till en 3d-skrivare så kan du få ritningarna osv skickade till dig, så är det bara att skriva ut delar och sedan då försöka bygga ihop den själv :XD
↗ till inläggetsnart kan man ku skriva ut människor och allt. Skriva ut ett jordklot till.
Det är nog inte möjligt eftersom 3d-skrivaren endast skriver ut i plast ^^
Tänk på att man behöver resurser för att fixa detta, så vi skulle nog få ta ett jordklot för att kopiera det jordklotet, vilket gör det hela onödigt.
Men fin tanke :D
↗ till inläggetMan har ju skrivit ut blodkärl och andra strukturella vävnader. Så fort man vet hur man ska få eukaryota celler att överleva på en biologisk matris kan man skriva ut vilka vävnader som helst.Det är nog inte möjligt eftersom 3d-skrivaren endast skriver ut i plast ^^
↗ till inläggetDet är nog inte möjligt eftersom 3d-skrivaren endast skriver ut i plast ^^
Den skriver väl ut i det materialet som man lägger in?