💬
Logga in
Fuska.se

Gissa Karaktären-leken

174 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare

Sonic ?

Nivå 11 · Veteranfuskare

Korrekt.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Personen är en teoretisk fysiker.

Nivå 6 · Fuskare

Gordon Freeman?

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Gordon Freeman?

Korrekt !

Inte direkt så att min fantasi flödade precis..

Nivå 6 · Fuskare

:D

En yuppie vars visitkort ledde till en yxa i huvudet.

8 Sep 2013

För att komma igång igen bumpar jag

Personen i fråga föddes i en arbetarklassfamilj där pappan var lastbilschaufför och mångsysslare och mamman arbetade nattskift som sjuksköterska i långvården. Förhållandena var knappa och periodvis bodde familjen, bestående av 5–6 personer, i en tvårumsbostad. Bäckahagens skola i Bandhagen hade han lätt för sig till en början men på gymnasiet fick han det snabbt problematiskt. Han började missbruka alkohol och blev så småningom relegerad. Sedan kom teatern in i hans liv.

10 Sep 2013
Nivå 6 · Fuskare

Kjell Bergqvist?

↗ till inlägget

Kjell Bergqvist?

Rätt Rätt Rätt bra jobbat
Nivå 6 · Fuskare

När han var endast var några månader gammal lämnade hans pappa familjen och han fick växa upp med hans mamma som han hatade. Han har haft stora problem med droger. Han har 1 biologisk dotter och 2 adopterade och han har flera gånger beskrivit sitt hat mot sin exfru.

Senast ändrad:

Henning Mankell?

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Henning Mankell?

Nej

↗ till inlägget

Nej

Nu vet jag Eminem?

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Nu vet jag Eminem?

korrekt din tur

Personen i fråga är uppvuxen i Linköping men bor i Stockholm sedan 1980-talet Han är utbildad mellanstadielärare och har arbetat tio år i Rinkeby. Numera arbetar han vid sidan av sitt författarskap som lärare i svenska för invandrare. Han skriver barnböcker och läromedel. I maj 2011 meddelades att ***** tilldelats utmärkelsen Bästa bok 2010 i kategorin 6+ i Bokjuryn. Detta var sjunde året i rad som barnen röstade fram en bok av ***** som vinnare i kategorin

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in