💬
Logga in
Fuska.se

Moderkort?

16 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #1

Om jag tänker köpa en Pentium 4 processor (3.2 GHz), med 478 socket och ett moderkort med 512 mb ram och vill uppgradera från mitt gamla moderkort och processor som är Pentium III (1.6 GHz) med 512 mb ram. Vad bör jag tänka på? Är det bara att koppla ut och in? Passar det in i chassit? I själva lådan? HJÄLP!!

Nivå 0 · Nykomling

Om man skulle göra 100 mobiltelefoner alla olika modeler och det fanns bara en laddare alla andra 99 mobiltelefoner skulle inte ha nån mobilladdare hur skulle det se ut? (klart att det passar men tare lungt när du ska stoppa in det jag rekomenderar att du fixar antistatiska hanskar annars så kan du förstöra nått i datorn!!)

24 Sep 2004
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #3

Ja det har jag tänkt på, men jag drar bara ut kontakten och så väntar en stund istället. Tack för hjälpen!

be en dat nörd att fixa det

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #5

Hehe kostar ju bara en massa. Ja kan nog fixa det. Kruxet är väl bara vart sladdarna ska kopplas och sånt.

Nivå 3 · Lärling

läs manualen daah

byggde en amd data i helgen

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #7

Men jag har ju läst.. hittade inget..

öppna datorn

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #9

Varför ska jag öppna datorn?

och sätta in kortet

För att det är där man sätter in moderkortet.
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #12

Ja men det vet jag ju :P Jag tänkte mer på det ni snackade om hur man visste att den skulle passa :P

Nivå 7 · Fuskare

öööö jag ska fråga brosan han är 18år och kan fixa sånt vänta någon minut

25 Sep 2004
Nivå 3 · Lärling

alla moderkort får plats i ett vanligt chassi om inte du har ett barebone chassi då.

27 Sep 2004
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #15

Oki :) Vilken är bäst, AMD eller Pentium?

allt passar i allt

Nivå 2 · Novis

Om inte moderkortet passar i ditt chassi så haru ett sykat chassi !! Men AMD 64 är bättre än pentium 4 !! Men ja tror inte att win XP stödjer 64 bits proccesorer men Windows 64 kommer !! Men ja tycker att AMD 64 är bättre än pentium 4.

Och kolla på vad amd 64 proccesorerna heter !! tex 3400+ !! då är den minst lika snabb som en p4 3,4 fast det står att den bara har 2,2ghz

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in