💬
Logga in
Fuska.se

Gymnasieval!

151 svar · startad

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #1

Nu är det snart dags för oss 89:or (vissa 90:or också) att välja gymnasieskolor och linjer. Så jag tänkte att det kanske vore bra att ha en liten tråd om detta, där man kan diskutera öppet om speciella linjer, vad man tänker gå, vilka skolor som är bra, o.s.v.

Även yngre kan ju titta in här för att få lite inspiration :)

Prata på.

Nivå 5 · Fuskare

mjo.. (du glömde 88:or och äldre.. vissa kanske har gått om!)

aja.. jag funderar på Natur:Data-Matte.. vet någon en bra skola som har den linjen?

Nivå 6 · Fuskare

Jag är 88 och har gått ett extra år på indviduella linjen så jag ska söka igen i Januari.

Vart ska ni söka till? :huh:

Nivå 8 · Veteranfuskare

Välj efter intresse, man kan alltid komplettera med de ämnen man saknar ifall man kommer på att man vill byta inriktning i livet senare. Men om man inte har något speciellt intresse så kan det vara bra att välja ett så brett program som möjligt så att man har många vägar att välja efter gymnasiet.

30 Nov 2004
Nivå 1 · Novis

vad fasen är 88 89 och 90 för nåt??

Nivå 8 · Veteranfuskare

vad fasen är 88 89 och 90 för nåt??

Personer födda 1988, 1989 & 1990.
Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Jag är 89a och ska börja gymnasie efter sommaren jag ska gå Teknik programmet på en skola som heter Wenströmska i västerås

Nivå 5 · Fuskare

#21... vad gick du för något?

Nivå 6 · Fuskare

Själv har man redan gått på gymnasiet sen i början av hösten...

Är 88-a, går SP och ska troligtvis välja Ekonomi till tvåan.

Halva min klass är 89-or, så vi är en trevlig liten blandning. :)

Ren rekommendation är att tänka sig för om man vill välja natur och är något lätt-äcklad... När jag var på visning förra året demonstrerade eleverna grislungor och ett grishjärta. Inte så trevligt. Därför valde jag Samhälle.

Det enda problemet med min linje, det kan variera på andra skolor, är att vi har enormt många prov... Hade drygt 7 prov på tre veckor, om jag inte minns fel.

Fast matematiken är oerhört lätt... iochförsig kan det bero på att jag alltid har gillat det.

Annars är det mycket bättre än på grundskolan.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Jag hade tänkt att gå teknisk-data linje, på IT-Gymnasiet eller GTI har jag i huvudet just nu, men det är något som säkert kan ändras.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Sam-ekonomisk.

Man gick Sam i ettan men sedan valde man antingen humanistisk, samhällsvetenskaplig eller ekonomisk inriktning och jag valde ekonomisk.

2 Dec 2004

#21: Smart o ta ekonomisk ;) då kan du ju lägga upp en budget så kan du gå på lövens alla bortamatcher ;)

Jag ska nog gå samhälle(ganska bred linje har jag för mig) eller så ska vill jag gå på naturvetenskapliga :)

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare

jag hade tänkt att gå på Teknik/El-linjen Inrikting-DataTeknik (någon som har/haft det kan väl säga lite hur det är)

#21: hade du ändrat linje om det hade varit nu?

3 Dec 2004
Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

sån ska jag nästan gå bara teknik... det verkar bra

4 Dec 2004
Nivå 11 · Veteranfuskare

Jag har iof nåt år kvar, men jag tänkte gå Data/IT senare :)

6 Dec 2004
Nivå 3 · Lärling

på angered skolan

har man passions projekt till exenpel

hur man programmerar spel

eller fotboll till och med skateboarding

Nivå 4 · Lärling

Passion: Tvspel!!

Jag ska gå Gamer linjen på Fryshuset med Naturvetanskaplig inriktning. Jag kan bara inte få till det där NO betyget.... men det kanske ordnar sig?

Gamer:

Man får lär sig programera, animera och annat om spelutveckling. Tror det kan bli riktigt kul. Sen ska jag flytta till Umeå och gå en animeringslinje på en högskola där... Men innan dess tar jag ett sabbatsår och flyttar till Japan som utbytesstudent.

Jag har hela min framtid planerad...

10 Dec 2004
Nivå 12 · Mästerfuskare
(# 21 @ 30/11-2004 15:42:06)

Sam-ekonomisk.

Man gick Sam i ettan men sedan valde man antingen humanistisk, samhällsvetenskaplig eller ekonomisk inriktning och jag valde ekonomisk.

jag går på sam skolan nu.... ( fast grunddkolan) jag vill gå L.M Engström... :student:
11 Dec 2004
Nivå 12 · Mästerfuskare

ALIEN- Hehe, Angeredsgymnasiet va? Om jag inte bott i Angered hade jag >kanske< gått där. Men jag vill komma bort från Angered så... IT-gymnasiet i Frölunda kanske för mig... eller GTI. (;

15 Dec 2004
(Guggo @ 10/12-2004 18:55:49)
(# 21 @ 30/11-2004 15:42:06)

Sam-ekonomisk.

jag går på sam skolan nu.... ( fast grunddkolan) jag vill gå L.M Engström... :student:

Vill du gå på min skola? :o skojade ba..

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in