💬
Logga in
Fuska.se

Super Mario Bros 3

14 svar · startad

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #1

I instruktionsboken så står det att man kan få ett ankare. Hur får man det och vad gör det?

2 Mar 2005
Nivå 10 · Veteranfuskare

Jag kommer inte ihåg att man kan få ett ankare...

Nivå 3 · Lärling

ett ankare ne det tror jag ej men du kanske tänker på flöjten??

Nivå 3 · Lärling

nej, en flöjt skulle aldrig stå med i informations boken. Men det kan hända att det har någonting med båten på värld 3 som finns att göra. Minns också möjligen någonting om ett ankare i instr. boken. Sen kan det ha nånting med boss-skeppen att göra också. Fast Något ankare kan man inte få och använda. Det är jag helt säker på!

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #5
↗ till inlägget

nej, en flöjt skulle aldrig stå med i informations boken. Men det kan hända att det har någonting med båten på värld 3 som finns att göra. Minns också möjligen någonting om ett ankare i instr. boken. Sen kan det ha nånting med boss-skeppen att göra också. Fast Något ankare kan man inte få och använda. Det är jag helt säker på!

Faktiskt så står det om flöjten i boken
Nivå 3 · Lärling

Faktiskt så står det om flöjten i boken

å, f*n. HAHA! jag trodde det räknades som fusk. Fast i och för sig har jag nästan aldrig tittat i instr. boken. Får ursäkta mig då ;)

3 Mar 2005
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #7

Fasst det står inte vad den gör TROR jag inte (min insr.bok är bara på spanska å franska typ)

8 Mar 2005
Nivå 0 · Nykomling

Vet inte hur man får ankaret, men det finns och det används till att stoppa skeppen i slutet av varje värld från att åka iväg.

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling

Japp...man stoppar luftskeppet. Ingen mening dock.

Dom kan du få genom att hitta någon av dom vita svamp husen som finns på de jämna världarna.

world 2: Bana 2...ta 30 mynt

world 4: bana 2...ta 22 mynt

world 6: Bana 7...ta 78 mynt (ni kan ju försöka :P ) SVÅR!

world 8: här finns det tyvärr inget vitt svamphus :(

11 Mar 2005
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #10

ok, ska testa

16 Mar 2005
Nivå 3 · Lärling

jahaja! de där lä jag dock prova :D

men de där med ankare :huh:

aldrig hört :o

så vitt jag vet så finns de inte med :blink:

17 Mar 2005
Nivå 3 · Lärling

Det finns också ett vitt svamp hus på varje ojämn värld, där man får en P-vinge.

Jag skulle kanske aldrig få reda på det här om jag inte skulle få låna kompisens Mario 3 guide...blev överlycklig, och har hittat massor av coola grejjer som jag inte visste fanns.

Hade denna guide när jag var liten men den slarvade jag ju bort. Trodde jag aldrig skulle få titta i någon sådan igen :(

Skall snart göra en guide om spelet tror jag, nu när jag kan allt!

29 Mar 2005
Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Det finns också ett vitt svamp hus på varje ojämn värld, där man får en P-vinge.

Jag skulle kanske aldrig få reda på det här om jag inte skulle få låna kompisens Mario 3 guide...blev överlycklig, och har hittat massor av coola grejjer som jag inte visste fanns.

Hade denna guide när jag var liten men den slarvade jag ju bort. Trodde jag aldrig skulle få titta i någon sådan igen :(

Skall snart göra en guide om spelet tror jag, nu när jag kan allt!

ankare har aldrig hört eller fått men om du använder flöjten du menar så kan du åka till en annan värld

9 Apr 2005

Jag kan ett jätte bra tips om flöjten,på värld ett i det lilla slottet så när man kommer till ett sånt där sködpadds-sklett vid en dörr så finns det ett frågetecken,hoppa under det och det kommer ett sånt där löv,sen så ska du ta sats och flyga upp.Då kommer du se en flöjt,ta flöjten.Sen har du klarat banan.Den andra ska man ha tur på man ska hitta ett i ett sånt där svamphus där det finns 3 kistor.Ta en kista och om du har tur kommer en flöjt.Nu ska du använda den första flöjten,då kommer du till Warp World.Använd den andra och du kommer till det 8:onde warpröret.Gå i det och du kommer till 8:onde världen.Smart va? :P

10 Apr 2005
Nivå 3 · Lärling

flöjt 1: 1-3

flöjt 2: första fästningen (måste vara stor för att kunna få tvättbjörns dräkten från "frågetecknet")

flöjt 3: hacka sönder jord högen längst upp till höger på andra världen

Jag är i alla fall klar med guiden nu ;)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in