💬
Logga in
Fuska.se

Någon Som Vet Hur Man Spelar Yu-gi-oh Kort

24 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #1

jag vill järna lära mig men jag kan inte reglerna jag har yu-gi-oh kort också och några av mina kompisar så om någon kan reglerna kan inta han/hon skriva då

Nivå 16 · Legendfuskare

det finns olika regler. Snygg DS dä uppe ^

Senast ändrad:

Nivå 16 · Legendfuskare

jag köpte ett yu-gi-oh! spel till gba & lärde mig reglerna

min kompis har också ett spel till ps2 där dom spelar med dom andra reglerna

du kan ju också kolla på tv om du har en :lol:

TV4: 9.00 på söndag

TV400: vardagar 18.00

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #4

aa jag brukar titta men jag fattar inget och jag har ett spel till datorn men det e ett man spelar online såjag tror inte att jag kommer att lära mig spela om jag inte köper ett game boy spel

30 Mar 2005
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

jag köpte ett yu-gi-oh! spel till gba & lärde mig reglerna

min kompis har också ett spel till ps2 där dom spelar med dom andra reglerna

du kan ju också kolla på tv om du har en :lol:

TV4: 9.00 på söndag

TV400: vardagar 18.00

Men dom spelar magical wisards, medan vi spelar yu-gi-oh. :P Har du inte sett delarna när Kaiba möter Pegasus? Det där hypnos kortet bara hypnotiserar bara på riktigt, och cruch viruset påvärkar bara dom på planen, på handen och dom fem ÖVERSTA i spelhögen. :angry: Så deras och vårat är olika!
Nivå 2 · Novis

Läs instruktionerna eller så hittar ni bara på.

Nivå 4 · Lärling

yo-gi-oh e ett kort spel där man slåss me monster.

varje monster har Defens å Attack styrka. den som börjar lägga ut ett monster får inte börja attackera.

T.ex: varje spelare börjar med 8000 livspoäng(2000 på tv:en)

spelare 1:

ett monster har 1600 attack 1500 defens

spelare 2:

monster har 1500 attack 1000 defens

då vinner spelare 1 för att hans attack styrka e högre då tar man varjes monsters attack styrka minus varandra å svaret tar man minus sina livspoäng man kan attackera direkt på livspoängen då förlorar man lika mycket som attacken men det går bara om den andre inte har nått monster.Men man kan lägga ett monster i defens läge så då ska attacken vara högre än defensen men man förlorar inte några livspoäng den som får slut på sina livspoäng först förlorar. Men man kan inte attackera om den ligger i defensläge.

Det finns oxå "spell och Trap cards" dom använder man till att förbättra sina monster eller försämra motståndarens monster!!!! man drar oxå kort från en hög varje gång det e dens tur.varje lek har minst 40 kort. Kommer inte på nått mer just nu!!!

hoppas du fattar för jag e dålig på att förklara :rolleyes:

Senast ändrad:

2 Apr 2005
Nivå 8 · Veteranfuskare

en annan skilnad är att jirai gomo har igentligen 2200 i attack och 100 i försvar, medan på tv har den 2100 i attack och 1000 i försvar. ;)

3 Apr 2005

köpt ett starter deck och nu vet jag vad man ska göra. Tack devilgirl jag förstod iaf!

Nivå 4 · Lärling

va så lite men det var ju sasuke kun som det var meningen till

:)

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #11
va så lite men det var ju sasuke kun som det var meningen till

tack för tipset devilgirl :)

5 Apr 2005
Nivå 4 · Lärling

förstod du då? :)

6 Apr 2005
Nivå 4 · Lärling

jag spelade det förut men nu är det tråkigt.

7 Apr 2005

Jag har en fråga: om man har två monster ute på planen, hur gör man när man attackar då? Får man välja vem som ska attacka, eller attackar dom samdidigt?

Nivå 4 · Lärling

Oj,sorry glömde det!!! :(

aja det e så att du får attackera med båda men du lägger inte ihop attack styrkorna :)

t.ex:ditt monster nr 1 summoned skull(stavining) = 2500 attack dittmonster nr 2 Dark magician = 2500 attack så lägger dom du inte ihop dom typ 2500+2500=5000 tar ett monster! :)

hoppas du fattar :lol:

Om man två monster, och båda är i försvarsläge, vad händer om motståndaren attackerar då?

8 Apr 2005
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #17

i dont know :huh:

12 Apr 2005
Nivå 4 · Lärling

du kan inte attacker om den ligger i försvars läge :) så då händer inget eftersom du inte kan attackera :lol:

13 Apr 2005

Du förstår inte vad jag menar....

Nivå 4 · Lärling

hur menar du då? :huh:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in