Kille, tveksamt :/.
Ny Påve
vaddå tveksamt? tjejer får ju inte bli påve :P
↗ till inläggetJag har hört att den nya påven har varit med i Hitlerjugend under andra världskriget. Det låter ju lovande.
Man blir så glad när man hör sånt här, verkar va riktigt lovande :)
Orkar inte bry mig om vem som är påve. Han är som vilken annan vithårig/halvflint gubbe som helst. Förstår inte varför de måste välja de som ändå ska dö inom en snar framtid. Hur gammal var den nya, 78? Haha, nåt sånt var det iaf.
Ärligt talat är katolska kyrkan patetisk. Gubben kommer kola av inom 10 år.
Good bye, and thanks for the fish, Benedictus!
spelar roll om han dör snart.........
Vem bryr sig om Påven. Påve som Påve. Samma skit alltihop. Det kanske behövs en ny diktator, han var ju med på Hittlers sida i kriget :D
Men skjut honom eller nåt. En påve dör ändå efter 6,5 år i tjänsten.
HAHAHAH. Den var bra Raest... Det tänckte jag med. Han är ju nästan död den nya påven...
Påven är bra, hur kan ni säga annat?
På svenska Påven
på engelska pope eller poop=bajs
HAHAHAHEHEHEHE
Farför kan dom inte ha unga kanditater till at bli påve
nästa är väll 100 år när han blir påve
då slipper dom byta nästan hela tiden om dom tar en ung påve
Jag tror att påven inte får vara 80+ när dom väljer en ny
men denna verkar bra som påve
↗ till inläggetNej en påve måste vara under 80 för att kunna bli vald!Jag tror att påven inte får vara 80+ när dom väljer en ny
Dem valde säkert Benedictus XVI för att han har mer erfarenhet än alla andra så därför säger dem att alla Kardinaler valde han :blink:
MAn har en Påve så att inte gud ska behöva göra allt skitjobb han får göra det :gitarr:
Hrmm...en påve gör lika mycket nytta som sveriges kung, vilket är...ingenting.
Det är bara en frontfigur för kyrkan. Var väldigt mäktig förr i tiden...men det var då det. Det enda han har någon riktig makt över är de troende katolikernas hjärnor.
Han bara sitter där och "blessar" alla ju....."god bless you, god bless you to and god bless you to....NO not you, you over ther! Yes you!"
↗ till inläggetmen denna verkar bra som påve
Det återsto att se.
men han verkar ha diciplin i alla fall. och han är tysk...
↗ till inläggetmen han verkar ha diciplin i alla fall. och han är tysk...
Vad är det med det da?