💬
Logga in
Fuska.se

Operation Dagsverke

17 svar · startad

Trådstartare #1

Imorrn är de dags för operation dagsverke, ska ni jobba och var?

11 May 2005

städa!!

Ursäkta om jag inte fattar det här...Men vad är det? :mellow: :unsure:

↗ till inlägget

Ursäkta om jag inte fattar det här...Men vad är det? :mellow:  :unsure:

Det är en insamling* för barn i olika länder, i år var det Pakistan som fick pengar till bättre skolor.

Mer kan du läsa på www.operationdagsverke.se! ;)

-------------------------

*Man får reda på det genom skolor så jobbar man lite eller städar hemma, klipper gräs osv. för att få ihop en slant, rekomenderat 200 :- per elev.

12 May 2005
Trådstartare #5

jag trodde då de var många fler som skulle jobba, alla ifrån högstadiet t.o.m

men alla kanske inte har sett tråden?

själv jobbade jag hos farsan, fotoaffär, framkallade bilder - rätt schysst. 250 spänn fick jag.

Hur får man reda på det??

För vi fick ingen info i skolan eller så..

19 May 2005

Jag orkarde inte jobba så jag sa inget till min morsa förutom att de samlade in pengar. Hon skänker alltid till barn i nöd :P

Samlade in 430 kr.

23 May 2005

Oj, det var bra, vad gjorde du?

25 May 2005

Jag städade och fick 250 spänn

27 May 2005

spelade konsert fick ihop , ingen aning...

28 Jun 2005

vi hade ingen sån..dåligt dåligt men vi kunde typ haft en liten konsert lr nåt vi har världens grymmaste sångare i vår klass

24 Jul 2005

Jag jobbade för min morfar (allt möjligt) och fick 400 kr.

26 Jul 2005

Hjälpte till grannen o måla huset fick 450 kr :D

27 Jul 2005

Har aldrig samlat pengar till fattiga barn.. Vår skola har inte ens sagt något om det. f*n ska man samla pengar till fattiga jäklar som ska ta hand om sina egna liv. Är dom fattiga så är dom. Sånt är livet. Jag kommer då inte i mitt liv samla in pengar till okända männskor som kanske dör innan dom får pengarna. (lol)

↗ till inlägget

Har aldrig samlat pengar till fattiga barn.. Vår skola har inte ens sagt något om det. f*n ska man samla pengar till fattiga jäklar som ska ta hand om sina egna liv. Är dom fattiga så är dom. Sånt är livet. Jag kommer då inte i mitt liv samla in pengar till okända männskor som kanske dör innan dom får pengarna. (lol)

Håller med dig fullständigt (men vi var tvungna) :bah:
31 Jul 2005
↗ till inlägget

håller me....fas t hadde aldrig hört om den "operationen" så ja jobbade inte.....aja om ja skulle ha jobbat så skulle ja ha tagit pengarna till mig sj!! :evil: (fattiga barn får skaffa $sj <_< ) lr till skolan för vår skola behöver sj pengar :D (lol)
13 Aug 2005

våran insamlig går till litauen och vårat jobb är att städa ute till ex göra rent på trotoaren och gräset :D vi jobbar bara ihop 25kr per person men ändå de e bra o hjälpa dom som inte har

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in