💬
Logga in
Fuska.se

Nanotecknik

49 svar · startad

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #1

Jag har på sista tiden blivit farsinerad av nano tecknik och allt som har med robotar att göra. Detta kan vara ett intressant ämne att diskuttera. Jag lägger in alla länkar jag tycker är bra till olika sidor med nano tecknik. Gör det med så kopletterar jag min lista som jag gör så att det blir lätt att hitta för alla.

www.hybridmedicalanimation.com Animationerna är med ljud

www.nanotech-now.com

www.foresight.org

www.kurzweilai.net

www.washingtonpost.com

www.nano-catalog.com

Senast ändrad:

10 Aug 2005
Nivå 12 · Mästerfuskare

Tror detta är ett mer passande forum för tråden...

Nivå 12 · Mästerfuskare

när det står en terminator utan för dörren och mumlar om världens undergång.... då skall jag börja bry mej...

EDIT: aaaargh, stav fel

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling

guggo den va bra jag håller fullständigt med

Senast ändrad:

12 Aug 2005
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #5

Det har du ju lite rätt i guggo. Men det jag tycker är intressant är det att nano robotarna kan hjälpa oss att överleva så länga ingen gör dom för smarta så att de lär sig själva lr att man beårdrar dom att döda någon lr börja bryta ner hela jorden :(

14 Aug 2005
Nivå 7 · Fuskare

Helt rätt guggo

17 Aug 2005
↗ till inlägget

Det har du ju lite rätt i guggo. Men det jag tycker är intressant är det att nano robotarna kan hjälpa oss att överleva så länga ingen gör dom för smarta så att de lär sig själva lr att man beårdrar dom att döda någon lr börja bryta ner hela jorden :(

Det är 2% att dom tar över oss,det är enkelt att skjuta ner dom med laser pansarvagn :P

26 Aug 2005
Nivå 4 · Lärling

FisharMario jag tror inte vi har tekninken att gör laserpansarvangnar än så men orka bry sig den dagen då det står nån varelse från framtiden eller en främmande planet framför min dörr och mummlar nåt om jordens undergång så kommer jag ändå inte bry mig <_<:D

↗ till inlägget

FisharMario jag tror inte vi har tekninken att gör laserpansarvangnar än så men orka bry sig den dagen då det står nån varelse från framtiden eller en främmande planet framför min dörr och mummlar nåt om jordens undergång så kommer jag ändå inte bry mig <_<:D

men vi har inte tillräckligt utvecklade robotar heller, och den tiden det tar att utveckla tillräckligt bra nanorobotar den tiden tar det kanske att utveckla lasepansarvagn.
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

hmm......... kanske
28 Aug 2005
Nivå 11 · Veteranfuskare

Förlåt om jag stör, men vad är det?

↗ till inlägget

Vad är vad? :huh:
29 Aug 2005
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Nanotecknik?
30 Aug 2005
↗ till inlägget

Kolla länkarna.
31 Aug 2005
Nivå 3 · Lärling Baron

Nanoteknik är så mycket mer än bara länkarna. Finns rengöringsmedel som är baserat på nanoteknik. Processorn i din dator är det... etc..

1 Sep 2005
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Svaret står inte, iallafall vill jag veta vad vad nanotecknik är på svenska.
2 Sep 2005
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #17

Aah. Lika bra att börja med Piko tecknik istället. Det är ännu mindre än nano tecknik

6 Sep 2005
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Aah. Lika bra att börja med Piko tecknik istället. Det är ännu mindre än nano tecknik

Men vad är nanoteknik?
11 Sep 2005
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #19

Nanoteknik

Kommer inte ihåg hur liten 1N är (N=Nano). Nano är ett mått precis som cm, m, mm, km, osv. Det är bara så himmla mycket mindre. Man kan inte se en nanometer med blotta ögat.

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Nanoteknik

Kommer inte ihåg hur liten 1N är (N=Nano). Nano är ett mått precis som cm, m, mm, km, osv. Det är bara så himmla mycket mindre. Man kan inte se en nanometer med blotta ögat.

Jag vet, men vad är nanotecknik?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in