💬
Logga in
Fuska.se

Vätgasbilar...

22 svar · startad

Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Är det någon mer än mig som funderat på om hur man ska kunna utvinna väte och göra vätgasbilar.

En av mina idér man kan göra som ett vatten kraftverk, elektriciteten utvinnes från turbinnen och väteatomerna kommer från vattnet som man i slutet av procesen fångar för att göra om från H20 till 02 (0) och H2.

Nivå 2 · Novis

Vad skulle det ge för utsläpp? Väte igen?

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Vad skulle det ge för utsläpp? Väte igen?

Vätgasbilar släpper ut...vatten?

Eller har jag fel?

Nivå 2 · Novis

Vattenånga skadar också ozonskiktet enl. vår kemibok.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Hjälp, hur mycket då, måntro?

Nivå 10 · Veteranfuskare

Det är ju illa det med....Finns det inte något ofarligt sätt som inte skadar ozonskiktet? Så man slipper ta risken att bilen helt plötsligt ska bli överhettad och börja brinna... Fast på den tiden kommer nog inte jag existera dock.. men ändå...

2 Oct 2005
Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #7

Eller så kan man ta alkohol från träden vilket ger en "biefekt" (nåt sånt).

Nivå 7 · Fuskare

varför byta bränsle, bensin duger fint... men det är bara så dyrt

Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #9
↗ till inlägget

varför byta bränsle, bensin duger fint... men det är bara så dyrt

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare

Bensinen blir svårare att hitta. Priser går upp.

Tillslut blir det inte realistiskt att köra på bensin.

3 Oct 2005
Nivå 7 · Fuskare

till slut ja... men då kör vi väl slut på det nu då och byter sen

Nivå 8 · Veteranfuskare

Ja de som är villiga att betala astronomiska summor för bensinen kan väl köra slut på den. Andra kan ju byta nu.

Nivå 7 · Fuskare

eller så kör vi slut på den med bra priser och sen byter!

Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #14
↗ till inlägget

eller så kör vi slut på den med bra priser och sen byter!

Det jag gillar med dina kommentarer är att du har argument. Dock ibland inte jätte vettiga (tittar på inlägget innan mig).

När det blir lite bensin så ökar värdet = höga priser.

5 Oct 2005
Nivå 7 · Fuskare

men om man håller lågt pris blir det bra, det tar bara slut lite fortare då men det spelar ingen roll

Nivå 8 · Veteranfuskare

Men det GÅR inte att köra slut på "all" bensin till låga priser. Hur mycket man än sänker det nu är det ändå högre om några år.

Nivå 7 · Fuskare

just det som är dåligt... men om moderaterna vinner så sänks skatten och då även priset på bensin

Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #18

Men asså, om bensinen blir mindre och en hel värld behöver det så bjuder folk mer för att få bensinen vilket resultarer mer efterlängtan till bensin = Högre värde på bensin = högre priser på bensin.

Nivå 7 · Fuskare

men jag tycker de borde ta all olja från mellanöstern och resten av världen och samla allt och göra bensin av det... då räcker det längre

13 Oct 2005
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

men jag tycker de borde ta all olja från mellanöstern och resten av världen och samla allt och göra bensin av det... då räcker det längre

Hur tusan menar du? Ska man smälla upp en massa enorma tankar och fylla dem med "all" bensin så skulle det bli billigare?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in