När jag sitter och spelar så flippar datorn ut och låser sej skärmen blir svart tangentbordet funkar ej ljuden försvinner musen flippar ut och datorn låser sej så man måste dra ut sladden.. nån som vet va det kan bero på? :(
Min Dator
Händer det här med alla spel eller bara med ett?
Alla och på sista tiden har det börjat hända när jag e inne på msn skickar filer lyssnar på musik och kollar på nån grej på nån hemsida också..
Vilken hårdvara har du i PCn? Det låter lite som drivrutinskonflikter eller något liknande. Kan bl.a. vara grafikkortet som flippar loss.
Vad e hårdvara e det windows och de eller? intel pentium eller?
Jag suger lixom på data grejerna.
minnet är 47 gigabite vet jag iaf
Räknas intel pentium som hårdvara för det har vi intelpentium 4 iaf..
Hur ser man grafik kortet?
tänk om någon har hackat din dator!?
spooookie! :huh:
Datan laggade srry ;)
Har ett program som slänger ut folk som kommer in bakvägen så det e lugnt iaf..
start>kör och skriv dxdiag och ta screenshot och länka bild.
Här har du det
Edit: bilden kom inte med ska lägga upp den..
↗ till inläggetminnet är 47 gigabite vet jag iaf
Räknas intel pentium som hårdvara för det har vi intelpentium 4 iaf..
Hur ser man grafik kortet?
Minnet och hårddisk är inte samma sak. Minnet kallas också arbetsminne och är samma sak som ramminne. Det minne du pratar om är hårddisken, (troligtvis en raptor på den sizen...)
Bilden som du la upp visar knappt ngt, den visar i stort sett bara din processor, minnet och lite till...
Tror dock inte det är fel på hårdvaran. Det låter som virus eller spywares. Prova att köra en scan.
Det kan också vara ngt hårdvaro strul, men jag tycker inte det låter som graffet, snarare nätagget, eller moderkortet.
Jag har scannat efter virus skit mycket men det hittar inget.. Och det andra du snacka om fatta jag noll om :P
kör en system åter stälning det kommer alltid med lite såna cd skivor
graf kot´rtet kan man ofta se på egen skaper gi bara in där man ändrar bakgrund fast tryck på en annan flik som heter instälningar sen på avanserat i den popuprutan står det
↗ till inläggetTror dock inte det är fel på hårdvaran. Det låter som virus eller spywares. Prova att köra en scan.
Det kan också vara ngt hårdvaro strul, men jag tycker inte det låter som graffet, snarare nätagget, eller moderkortet.
Virus kan jag tro på..men ABSOLUT inte graffet eller nätagget.
Först och främst: Skaffa nyaste virussignaturfilen som finns till ditt antivirusprogg.
Om det nu skulle vara moderkortet...kolla upp tillverkarnas hemsida och se efter om det har släppts nyare version(er) av BIOSen...isåfall: UPPDATERA!....liknande buggar som du beskriver finns oftare än man kan tro i BIOSen...
Eller så kör du det lätta sättet och formaterar hårddisken :P
Jag fattar ju mycket :P Men jag kom på att jag hade missat en skit viktig detalj! jo när man har hållit på och dra ut sladden skit länge så funkar det hurlänge som helst ända tills man stänger av datorn eller låter den stå i typ 5 timmar orörd.
Jag har hatt virus en gång då stängde allt ner sej
Idag crasha datorn när jag virus sökte! Asså snart tar jag isönder datorn!
↗ till inläggetIdag crasha datorn när jag virus sökte! Asså snart tar jag isönder datorn!
Mmm...då kan det ju vara ett eller flera virus som har smittat systemfiler o dylikt.
Isåfall är det bäst å köra ett dosbaserat virusprogg eller liknande från bootbar diskett.