💬
Logga in
Fuska.se

Vad Händer Efter Döden?

83 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #1

Tja på er.. vad tror ni händer efter döden? tror ni på himlen & h*lvetet eller tror ni att man födds om? eller tror ni att det bara tar slut? VAD TROR NU?

Själv vet jag inte vad jag ska tro men jag hoppas att man få leva vidare på något sätt efter döden ;)

26 Oct 2005
Nivå 5 · Fuskare

Jag fruktar att allt tar slut, och man inte finns mer. Men jag skulle nog kunna tro att man återföds som något annat djur.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Man kommer till gud och snackar med han om vad livet man nyss levde gick ut på.

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Jag vet att man antagligen kommer till guds rike eller så blir man straffad av gud.

27 Oct 2005
Nivå 12 · Mästerfuskare

oooh pleas god, spank me spank me.... oh god !

vad skall han göra ?

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

vad skall han göra ?

Skicka dej till h*lvetet där du blir straffad i all evighet med straff som ger så stor smärta att det inte går att förklara.
Nivå 2 · Novis

Livet är ett täst om du klarar livet är du stark nog att komma till himmlen. liksom att döda någon gör ej så du hammnar i h*lvetet men han du dödar hammnar där på grund av att han inte klarade av guds täst att överleva. den dag du dör av ålder kommer du till himlen om du blir på körd och dör kommer du till h*lvetet på grund av att du inte klara av livet. men helvet är inget ställe där man briner i all evighet liksom vi som lever nu vi är i h*lvetet. om vi dör av ålder så kommer vi till en bättre värld. om vi dör inan så kommer vi bara tillbacks till dena värld. inge mer snack om det jag tror inte på det men det står i the Book of Mormon

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare

jag säger bara en sak..

sköter du dig och älskar gud mer en allt annat så kommer du till himlen..

ni som inte sköter er kommer till h*lvetet..

den som svär i onödan ligger inte bra till detsamma gäller:

man får inte ljuga.

man får inte döda någon.

man får inte vara taskig mot någon.

man får inte vara otrogen.

sköter ni allt det galant så tro mig då möts vi i himlen

Jag tror att allt tar slut. Ungefär är det likadant som när man sover typ. Lr så blir man något annat djur som herr kola sa t.ex. mygga.:P

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

vad skall han göra ?

oh no !

↗ till inlägget

Jag tror att allt tar slut. Ungefär är det likadant som när man sover typ. Lr så blir man något annat djur som herr kola sa t.ex. mygga.:P

Jag kan lova att man inte blir något annat. Tänk på det... det låter sjukt. Men det tar inte heller slut.

Om man nu kommer till himmelen varför ser man den inte då man t.ex. åker flygplan?

Det finns ingen "himmel" man kommer till guds rike som ingen levande varelse kan se. Men jag antar att du var oseriös i ditt senaste inlägg, annars skrämmer du mig verkligen...

Nivå 12 · Mästerfuskare

visst ser man himmlen när man åker flygplan... annars har den rammlat ner !

Nivå 3 · Lärling

man dör och sedan...... finns de inget mer

lr de kanske gör de vad vet jag? inte ofta man tänker på de faktiskt...

Guggo: du skrämmer mig också

Tikal: det är bara bland de viktigaste frågorna... dessutom finns det liv efter döden

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #17
↗ till inlägget

Livet är ett täst om du klarar livet är du stark nog att komma till himmlen. liksom att döda någon gör ej så du hammnar i h*lvetet men han du dödar hammnar där på grund av att han inte klarade av guds täst att överleva. den dag du dör av ålder kommer du till himlen om du blir på körd och dör kommer du till h*lvetet på grund av att du inte klara av livet. men helvet är inget ställe där man briner i all evighet liksom vi som lever nu vi är i h*lvetet. om vi dör av ålder så kommer vi till en bättre värld. om vi dör inan så kommer vi bara tillbacks till dena värld. inge mer snack om det jag tror inte på det men det står i the Book of Mormon

Det där låter ganska vetigt än då, men ändo samtidigt dumt, om man tex: blir mördad i sömnen eller något likande så kan man ju inte göra någoting åt det, då tycker inte jag att man ska hamna i h*lvetet ;(

Nivå 11 · Veteranfuskare

Vi ses i Nangijala.

Hoppas jag.

Senast ändrad:

28 Oct 2005
Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Guggo: du skrämmer mig också

Tikal: det är bara bland de viktigaste frågorna... dessutom finns det liv efter döden

Det skrämmer även mig att folk inte fattar när man driver med dem....

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Vi ses i Nangijala.

Hoppas jag.

Jag ser ljuset Jonathan!!

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in