Jag tycker att det skulle var en regel mot ovårdat språk. Ok något svärord ibland gör väl inget, men inlägg fulla med svordommar tycker jag borde staffas.
En Ny Regel
Ser inte det nödvändigt
Nej, man ska inte ta något på för stort allvar. Men användare som skriver massa könsord och fula ord i ett inlägg får ju troligen en varning ändå.
↗ till inläggetHets mot folkgrupp.Nej, man ska inte ta något på för stort allvar. Men användare som skriver massa könsord fula ord i ett inlägg får ju troligen en varning ändå.
I annat fall så kan det vara §1.1 om budskapet påpekas direkt på en användare.
Ja, för f*n. Låter som en jävligt bra regel :P
äh, fjant regel :)
Det låter som en kanska bra regel, för man kan ju skriva saker utan att skriva
Svordommar eller hur :)
Precis! Svärord är onödiga. Admin kan ju adda alla svärord i ordcencuren som finns på adminkontrollpanelen.
Visst, men antaglien kan man skriva faen, istället för f*n. Man kan även skriva h0ra i stället för hora också.
Alltså skulle inte ordcensur funka.
↗ till inläggetDet låter som en kanska bra regel, för man kan ju skriva saker utan att skriva
Svordommar eller hur :)
Inte alltid.
Det ger en viss laddning till vad man vill ha sagt & betonar detta.
Vilket av dessa tycker du förklarar bäst vad man vill ha sagt?
Exempel 1:
1. "Hur kan du tycka det?"
2. "Hur i h*lvete kan du tycka det?"
Exempel 2:
1. "FBK är pinsamma"
2. "FBK är så j*vla pinsamma"
Nu kom jag inte på något bättre, men jag tycker att det är användbart med svordomar så länge det inte är överdrivet.
håller helt med dig #21 (fast detdär om FBK gillar jag däremot inte)
iaf, vissa svordomar, om man överdriver dem kunde kanske vara förbjudna. men frågan är hur man definierar olika sorts svordomar. fast står det t.ex. "din j*vla hora jag ska f*n ta och kn*lla dig i r*ven" kan man ju fälla för §1:1 istället. men om det står något sånnt (nu cencurerade jag något dessutom) borde det inte vara tillåtet även om det inte var §1:1, kan ju vara om en sida eller ett spel oxå... som t.ex. "hatar j*vla horiga f-u-s-k-a.n-u, jag ska f*n ta och kn*lla den j*vla sidan i r*ven!"
det borde vara förbjudet. men inte "det blev en jävligt stor smäll när jag tappade nitroglycerinet i marken".
Okej det där med ordcensuren var nog inte så bra, men jag tycker ändå att det borde finnas en sådan regel: §1.26 - Svär inte så ___ dant!
Skulle bli tokig om jag inte fick svära på forumet. En sak att svära, en annan sak att svära åt andra och vara seriöst otrevlig.
Sådär tycker jag,inte så mycket mer att säga.
ärligt så finns det någon som tar illa upp av att någon säger "f*n" när någon snackar? någon som känner sig kränkt och börjar gråta? nja, tror inte det så varför ska det då vara anorlunda i skrivna språkets värld? håller me 21, man får lugnt mycke mer effekt på språket genom att andvända så kallade "svordommar", och sen så fattar jag inte varför folk, iallafall yngre folk tar illa up av svordomar, dom finns ju överallt och alla andvänder dom det är ju precis som att säga typ tjena till någon...
Men det finns andra ord som stäker ord än svärord, det skriver jag bara.
Finns det ingen som fattar att svordomar är bland de fulaste ord som finns!
Själv har jag ALDRIG svurit.
När jag var mindre som svor jag lite men inte nu.
Jag använder andra ord istället som: tusan, fantastiskt... o.s.v.
Det är ingen som kränks av som man slänger ut från sig, till.. ingeting. Man blir som sagt tokig om man inte får svära, sen får man en varning för varje svordom. Låter som om ''var gott fördöme för dom små''. Kan ochså vara delvis rätt.