💬
Logga in
Fuska.se

Rasism

77 svar · startad

Hewitt: Och även att dumma ungar själv här tydligt nog pekar ut sig själv att vara rasistisk av sig. Om invandrare är dumma & korkade tror jag dom är mer begåvade än vad du borde vara Hewitt.

Man kan inte bara skylla ifrån sig till en annan person som Rasism just gör. Svenskar är rent av sagt mesiga av sig. De attackerar andra människor såsom invandrare för att de tror de är mycket större än vad dom är. Språket, kulturen och klädseln. Varenda människa ser bara negativt om människor som kommer från ett annat land. (Speciellt då från Mellanöstern?)

Tänk om det nu vore tvärtom och vi skulle komma och vara beflyktade invandrare från sverige till irak. Och de låter oss fira våra traditioner som de får göra här i sverige.

Gud vad fåniga vi skulle se ut att klä ut oss till tomte, hoppa runt majstången som grodor och vara bortskämda som vi vanligtvis är. Våra traditioner, jämfört med de från mellanöstern är nog lika konstiga, kanske nog mer, vad deras är.

Så det är många som bör tänka så. Det finns människor som har annan kultur. Annan klädsel & annat utseende än vad vi är vanligt vana vid att se men dessa människor är av samma ras som oss. De är ingen folkgrupp, det är ett ord som någon människa uppfunnit av att han såg jämförelse med andra människor, Nationalism antagligen.

Vi må kanske ha samma intressen och ni vet nog inte nog att det kan säkerligen vara din bästa vän eller din blivande flickvän. Vi drar förhastade slutsatser om människor utan att ens lära känna eller kunna prata med dem.

Det gör mig så otroligt förbannad på var och varannan svensk här i landet. Prova åk ner till Irak och lev där en dag. Tänk er människorna som levde i Irak och var nära att dö och så kommer de till Sverige och tror att de ska bli räddade. Och istället bemöts det av klåpord och hatiska blickar. Människor anses vara som djur själva... Det anser inte jag. Jag anser att vi är monster.

22 Jan 2006
Nivå 0 · Nykomling

Ingen har tvingat j*vlarna att komma hit, dem bara kommer hit och förstör... Min 15 åriga kusin blev våldtagen av tre invandrare för omkring ett år sen, så jag känner bara hat mot idioterna, dem kan åka tillbax till sitt j-a land och ruttna.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Men tänk lite,Gud har gjett dig hjärna för att tänka!

Ifall 3 invandrare gör ett sådant sak,varför anklagar du alla??

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling

det finns faktis statestik över att det är fler invandrare som våldtar än svenskar, men det säger dom för att det är just invandrare som gör som man anmäler det.. men det tror jag inte på, man lär må lika dåligt ovasätt vilket etninskt ursprung man har

Hewitt: Jag ber om ursäkt för din kusin men om det nu inte hade varit några människor härifrån sverige. Skulle du hata dem också? T.ex. Tre skåningar så ska du plötsligt hata alla Skåningar. Detta var tre personer och du börjar plötsligt anklaga andra människor med samma bakgrund och kultur men kanske inte samma sätt att tänka.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Många har också drabbats av invandrargäng som betett sig riktigt illa & därför fått en sådan uppfattning.

*Åter igen är det inget rasistiskt inlägg, utan ett förklarande inlägg.*

↗ till inlägget

Ingen har tvingat j*vlarna att komma hit, dem bara kommer hit och förstör... Min 15 åriga kusin blev våldtagen av tre invandrare för omkring ett år sen, så jag känner bara hat mot idioterna, dem kan åka tillbax till sitt j-a land och ruttna.

Det skulle inte finnas någon kultur utan invandrare. Dessutom !! Fatta och sluta dra in alla invandrare bara för några andra gör idiotiska grejer??!! Är det så svårt eller???
Nivå 0 · Nykomling

Ja det är såååå svårt!!! Det är lika svårt att sluta hata invandrare som det är för Fusion att sluta tro på gud

Dessutom så har jag bara sett odrägliga invandrare, jag har inte sett en enda som betett sig vettigt :angry:

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling

det där var väl lite övertramp att du aldrig sett en vettig invandrare? finns dom som gjort mer goda gärningar än du någonsin kommer kunna komma på, medans det finns dom som gjort saker som är dåliga som du inte heller ens skulle komma tanken på att göra

23 Jan 2006
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Hewitt: Och även att dumma ungar själv här tydligt nog pekar ut sig själv att vara rasistisk av sig. Om invandrare är dumma & korkade tror jag dom är mer begåvade än vad du borde vara Hewitt.

säger du att jag är dum??

Hewitt: Ja... En aning faktiskt.

Senast ändrad:

25 Jan 2006

Hewitt, menar du då att jag har bara gjort dåliga grejer?

Därför jag är invandrare. Plus, om du säger att invandrare är dåliga. Så menar du att Danskar Norskar finnar och engelsk män också är dumma.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Han menar antaglingen att alla är dumma förutom dem i Sverige,eller?

Senast ändrad:

Han menar att alla invandrare som bor i Sverige inte gjort något vettigt!

Och det har han helt fel. Finns jätte jätte många utläningar som är riktigt gotthjärtade.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Försök att förklara det för honom...han är så trångsynt att han vägrar förstå..

Senast ändrad:

26 Jan 2006
Nivå 4 · Lärling

du är inte heller så öppensinnad, du vägrar ju acceptera att det finns vetenskapliga bevis på att det inte finns någon gud, världen skapades inte på några dagar, snarare några miljarder år.. och varför måste man ta allt så j*vla hårt? skulle alla vara lite lojiga och typ skita i allt så skulle vi slippa krig, alla måste ta allt på sånt j*vla allvar...

Nivå 10 · Veteranfuskare

Anledningen till att jag blev upprörd var för att han inte respekterar mitt tro,då blir jag ju såklart arg.

Ifall sånna som Hewitt inte komem roch säger sånt,skulle det kanske bli mindre krig...

27 Jan 2006
Nivå 4 · Lärling

nope, tror jag inte... det är religonen mot andra religoner som är grunden till krig, olika tolkningar av olika grejer en del blir arga för någon säger så, och då måste dom döda alla som säger så för det är lättare att döda en att försöka övertala dom.. så vidare... om det inte fanns några religoner så skulle mer än 70% av alla krig försvinna.. och jämnstäldheten mellan kvinnor och män i arabländer skulle öka som f*n. nog f*n bara tunisien som kvinnor kan vara så öppna som dom är i ett arab land, annars är det, 3 meter bakom mannen när dom är ute och går, laga mat i köket och massa annat jox som inte är så roligt att göra om och om igen hela livet

28 Jan 2006

sen blir man alltid förolämpade av utlänningar

Nivå 10 · Veteranfuskare

Vilka utlänningar har gjort det?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in