💬
Logga in
Fuska.se

Rasism

77 svar · startad

Nivå 4 · Lärling

förmodligen ja... alla som tror på en religion, och dödar för en religon är körda i huvudet

13 Jan 2006
Nivå 5 · Fuskare

Rasism. Jag vet inte vad jag ska säga till de svarta, men till alla vita rasister: Härstammar inte alla människor från afrika? Det äldsta människo skelletet är hittat någonstans i afrikanska regioner. De människor som först föddes/ flyttade till norra halvklotet har blivit vita med tiden eftersom det inte är samma klimat och levnadsförhållanden här. Och om hundra år så kommer det väl inte ens finnas någon helsvart eller helvit person. Raserna blir ju mer och mer blandade med tiden.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

förmodligen ja... alla som tror på en religion, och dödar för en religon är körda i huvudet

Jag tror på religonen och jag är inte dum i huvudet! <_<

Sen finns det några dumma människor som misstolkar allting och dödar för religonen!

14 Jan 2006
Nivå 4 · Lärling

jag tycker du är körd i huvudet om du tror på din religion, men det är min åsikt, sen kanske du är skit shysst, men fortfarande körd i huvudet för att du tror på något som skrevs för massa j*vla år sedan av någon nisse i en grotta som hade brist på pengar och bestämde sig för att sälja böcker för att kunna köpa luder och sprit...

och det där med att alla härstammar från afrika, det är det man säger för man inte vet något annat, det kan lika gärna vara någon nisse som gått vilse för typ 30 000 000 år sedan och sen är det den enda som bevarats...

och även om det nu skulle vara så att alla kommer från afrika så finns det "raser" nu, som att katterna har blivit olika raser och så, fast dom kanske var en från början...

Nivå 5 · Fuskare

Vad är med dig och dina nissar? Visst det e ju självklart att det var en liten sate som vandrade in i afrika från sverige för 50000 år sen och råkade dö ute på slätterna. var tror du vi härstammar från då. Från sydpolen eller?

Nivå 10 · Veteranfuskare

Apoca:Jag tycker att du är körd i huvudet för att du inte tror på något religon utan någonting som några vetenskapsmän har hittat på!

Det är mitt åsikt,men ifall vi går tillbaka till ämnet,så tycker jag att rasismen borde inte finnas..alltså det är typ "Onödigt"!

15 Jan 2006
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Vad är med dig och dina nissar? Visst det e ju självklart att det var en liten sate som vandrade in i afrika från sverige för 50000 år sen och råkade dö ute på slätterna. var tror du vi härstammar från då. Från sydpolen eller?

eftersom världen har rört på sig och allt inte ligger som det låg för 30 000 000 år sedan (för 50 000 år sedan så levde våra föregångare neanderthalarna, vi kom först för 30 000 år sedan, homo sapiens, och neanderthalarna är inte dom enda förutom vi som left av människosläktet)... och det kan f*n altså vara lika jäkla stor sanning i det, har du varit och tjeckat under isen på sydpolen eller? och sen så vet jag inte om det där med nissar var för att förlöjliga mig eller bara brist på argument, men det var för att slippa andvända konkreta ord som gjorde allt svårare

@Fusion, jag respekterar din åsikt om att du tycker jag är störd, men om du tittar på din argument, att jag går på vad vetenskapsmännen istället för vad någon abreham snubbe har kommit på är väl rätt logiskt, det är inte ofta någon proffet har mer rätt än en vetenskaps man...

16 Jan 2006
Nivå 11 · Veteranfuskare

För att folk inte accepterar andra, och rasism kmr aldrig att försvinna, även om vi skulle utvisa alla invandrare. ~_~

På min skola snackades det om "Blattarna mot svenneballarna" :), alla som ville fick vara med, 10-15 invandrare har jag hört, och över 100 svenskar. Invandrarna sprang. Bara ngt jag hört, men ack vad jag tror att det är sant, om man tittar vad som annars kan hända.

Just nu är faktiskt skolans värsting en svensk, hallelujah ^_^

Nivå 10 · Veteranfuskare

Apoca,du säger att vetenskasmännen har och profeterna har fel,men jag tycker det motsattsa...bryr mig faktiskt inte..

17 Jan 2006
Nivå 5 · Fuskare

Okej, sluta snacka religon nu! Skapa en ny tråd om ni ska göra det! Nu återgår vi till ämnet!

Nivå 4 · Lärling

tillhör inte rasism och religon ihop på något sätt så varför ber du då oss avsluta det?

på min skola ( typ 3400 elever) så kan jag med 100% ärlighet säga att det är tyvärr några invandrare som är dom som är värst, även om det sen finns svenskar som kan va lite crazy så finns det turkar som är värre, alltid, polare blev nitad i fredags av två stycken för han hade blängt lite på dom när dom hade försökt ragga på hans brud, så blänge väl han en gång för mycke, nu har han knäckt näsa och va inne i går för att tjecka huvudet efter spricker för dom stompa honom i huuved, och han har typ minnesluckor så han kommer inte ihåg ett piss från något på hela den dagen typ... kanske finns svenskar som också går på sådär, men i ärlighetens namn så är det f*n nog vanligare bland invandrare att dom går på och kör så...

18 Jan 2006

På samma sätt som vi diskuterar här om invandrare från bl.a. Mellanöstern diskuterade man mycket på 1970-talet om alla finländska invandrare och då fanns det också vissa som härjade och förstörde. Nu, 30 år senare, kan jag inte se att frågan om finländska invandrare är så livlig för människorna har redan vant sig vid dem och de har börjat komma in i samhället (de som inte har gjort det har flyttat hit till Haparanda och röstar aldrig i några val och lär sig inte svenska, därmed tillhör Haparanda de 5 sämsta kommunerna i landet när man ser till valdeltagandet). Samma sak som med finländarna kommer även att hända med alla invandrare med mörkare hy med tiden när de ursprungliga invandrarnas barn och barnbarn lär sig svenska och börjar komma in i samhället. Det kan visserligen ta lite längre än det tog för finländarna, för de mörkhyade invandrarna har det utseendemässigt svårare att bli accepterade av det svenska samhället och deras annorlunda seder har många också svårt för sig att förstå.

Apoca: Det var inte lite elever på din skola. I min skola är vi "bara" 320 stycken från förskolan till nian.

Senast ändrad:

19 Jan 2006
Nivå 5 · Fuskare

Sant, men om de mörkhyade gifter sig och får barn med svenskar så blir ju barnen "vitare" för varje generation, så efter ett antal generationer kommer det vara svårare att skilja vilka som är från invandrar släkt. Jag har en kompis med en indisk pappa och en svensk mamma, och han är inte speciellet mörkhyad.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Men alla indier är inte så värst mörkhyade. ;)

Nivå 5 · Fuskare

Min kompis pappa är mörkhyad. Inte svart, men nära på.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Är det han som kommer ifrån Indien?

Eftersom det finns folk i Indien som är ganska mörkhyade,men när man jämför dem med afrikaner,då är det som dem har en egen färg alltså Inderna,dem är typ bruna fast afrikaner är ju mycket mörkare.

21 Jan 2006
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

På samma sätt som vi diskuterar här om invandrare från bl.a. Mellanöstern .....

Apoca: Det var inte lite elever på din skola. I min skola är vi "bara" 320 stycken från förskolan till nian.

invandringen från finland var mycke mindre skala, och det var för att dom behövdes i det svenska folkhemmet i form av arbetskraft för att vi hade högkonjentur, men idag så finns det knappt några arbetet så det är mer en börda för alla om man tar in invandrare, eftersom dom inte kan få något jobb, vilket dom sen klagar över, fast dom, oftast friviligt åkt från sitt hemland hit, (vid krig och sånt jälva skit) och då blir dom också jobbiga för resten som inte åkt hit utan av någon anledning födds här, för ingen gillar folk som klagar.. och sen kanske som tidsfördriv så går dom runt och slås och rånar och sånna saker.. men även senskar gör det, men det går inte blunda för att det är väldigt många invandrare till deras procent i landet som begår brott

[edit:] ja, skolan är så stor, för att det är en av 3 st gymnasieskolor i min stad...

Senast ändrad:

Men är det så svårt att fatta bara för några hjärntvättade dödar folk för sin religion betyder det inte att man ska dra in alla från den religionen.

Nivå 0 · Nykomling

Rasism försvinner inte därför att turkar och araber är dumma korkade j*vlar

Nivå 2 · Novis

Folk har olika åsikter bara att acceptera

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in