Hewitt: Och även att dumma ungar själv här tydligt nog pekar ut sig själv att vara rasistisk av sig. Om invandrare är dumma & korkade tror jag dom är mer begåvade än vad du borde vara Hewitt.
Man kan inte bara skylla ifrån sig till en annan person som Rasism just gör. Svenskar är rent av sagt mesiga av sig. De attackerar andra människor såsom invandrare för att de tror de är mycket större än vad dom är. Språket, kulturen och klädseln. Varenda människa ser bara negativt om människor som kommer från ett annat land. (Speciellt då från Mellanöstern?)
Tänk om det nu vore tvärtom och vi skulle komma och vara beflyktade invandrare från sverige till irak. Och de låter oss fira våra traditioner som de får göra här i sverige.
Gud vad fåniga vi skulle se ut att klä ut oss till tomte, hoppa runt majstången som grodor och vara bortskämda som vi vanligtvis är. Våra traditioner, jämfört med de från mellanöstern är nog lika konstiga, kanske nog mer, vad deras är.
Så det är många som bör tänka så. Det finns människor som har annan kultur. Annan klädsel & annat utseende än vad vi är vanligt vana vid att se men dessa människor är av samma ras som oss. De är ingen folkgrupp, det är ett ord som någon människa uppfunnit av att han såg jämförelse med andra människor, Nationalism antagligen.
Vi må kanske ha samma intressen och ni vet nog inte nog att det kan säkerligen vara din bästa vän eller din blivande flickvän. Vi drar förhastade slutsatser om människor utan att ens lära känna eller kunna prata med dem.
Det gör mig så otroligt förbannad på var och varannan svensk här i landet. Prova åk ner till Irak och lev där en dag. Tänk er människorna som levde i Irak och var nära att dö och så kommer de till Sverige och tror att de ska bli räddade. Och istället bemöts det av klåpord och hatiska blickar. Människor anses vara som djur själva... Det anser inte jag. Jag anser att vi är monster.