↗ till inläggetja tror inte lärarna ger dåligt betyg om du skriver bra på proven..lol....
det är inte så lätt när alla lärare och vissa elever är totala jäv*a misfoster.
Och lärarna ger as dåliga betyg. :evil: :evil: :evil: :evil:
Hur Orkar Man Skola?
Om man ger 100% på skolan så ja. Då får man väl högre betyg?
Så har jag fattat det i alla fall och visst f*n har det fungerat för mig. Göra de uppgifter man är tillsagd att göra och kanske fördjupa sig mer i dem?
Kola King: Ummm... Då man försöker komma in på ett gymnasium och får IG i kärnämnena så kommer man in till IV (Individuella Programmet a.k.a. Icke Välkomna).
Där man får plugga så att man senare nästa år kan komma in på det programmet man vill in på. Eller så kan man göra som de flesta gör. Hoppa av skolan och försöka få ett jobb utan några förmåner av Skolverket. Dåligt val faktiskt...
Då man är vuxen så är det så att man behöver ett fast jobb och försöker finna en bostad. Man måste planera. Man kan inte bara sitta och vänta på att något ska hända. Ta intiativet och gör något.
Jag ska ansöka om Gymnasium om ett par Månader nu och ja. Man kan ju alltid hoppas att de betyg jag har räcker. Har även kompisar i Klassen som har IG i kärnämnen men är absolut inte dumma i huvudet.
Han orkar bara inte jobba... ^^'
jag tycker att skolan är mycket roligare än i låg och mellan stadiet.
↗ till inläggetasså är det nån som vet hur man klarar skolan???
Få bra betyg.
Skaffa ett Jobb.
Ha ett bra liv =)
Om du gör bra ifrån dig i skolan kommer du tacka dig själv när du är stor.
Om du inte har gjort det kommer du väl antagligen bli städare(?).
↗ till inläggetasså är det nån som vet hur man klarar skolan???
När man blir äldre så börjar man inse att det inte är så jobbigt. Och tycker att man var svin dum som hatade skolan när man var yngre, trots att man inte hade något att göra.
Och till alla er som tycker skolan är jobbig. Vänta tills ni börjar på gymnasiet. Två prov i veckan i 30 veckor.
DET ÄR BRA ATT GÅ I SKOLAN OCH DET ÄR ROLI :D
↗ till inläggetJagf tycker också att skolan är mycker roligare i sjuan och åttan än i typ 4,5,6:an...jag tycker att skolan är mycket roligare än i låg och mellan stadiet.
:zzz: Längtar till lovet
↗ till inläggetDET ÄR BRA ATT GÅ I SKOLAN OCH DET ÄR ROLI :D
Det är ju inte roligt men man överlever iaf.
det roliga är rasterna och...
alltså roligt nah
men man måste ju
fast det finns såna som inte vill o bara skiter i det
längtar till sommarlovet
hur många veckor är det kvar till sommarlovet?
för många... ;) men ja har sportlov vecka 9 :)
Man går i skolan så att man blir en stor stark pojk/flicka. Oftast är det tråkigt ,men man överlever.
↗ till inläggetMan går i skolan så att man blir en stor stark pojk/flicka. Oftast är det tråkigt ,men man överlever.
Precis. Man måste se framåt efter skolan när man slipper skolan och alla läxor.
Alltid en fördel om man har någonting på fritiden som man älskar till 100 procent för då har man någonting och se fram i mot efter man har gått på lektioner i skolan och övat inför prov. Så när jag har det jobbigt i skolan tänker jag på Fuska.se .
↗ till inläggetvet inte det är typ så man får lust att :zzz:asså är det nån som vet hur man klarar skolan???
Jag klarar skolan med små marginaler. Skolan är så jobbig :S
Det går knappt att orka skolan. Man är redan dömd.