När jag har loggat in på msn så tar det bara en liten liten stund så loggas jag ut automatiskt......sedan börjar den återinlogga mej igen åxå automatiskt...........?
Msn
Någon bugg...
Är det msn messenger eller bara MSN??? Föresten hur ändrar man profil?
vet inte
Kolla dig an Anslutningen. Kan vara fel på det. Eller så kanske du bör uppdatera det lite? Har du 7.5?
Eller att du kanske gör en sökning om fel i MSN så att du fixar det.
Loggar den ut och in alltid när du är online? Regelbundet? Isåfall är jag glad att jag hittat dig, jag har letat efter denna person med samma problem i 2 år :P, nu har jag dock löst problemet och ska förklara för dig sen. Inte ens MSN-support kunde svara på min fråga för ett år sen.
Det är nog din anslutning eller så brukar msn bugga mycket.
Du som skulle förklara för mej sen....vart tog du vägen? Jag har heller ingen hjälp fått från msn. Det är messenger 7.0 på ena datorn och 7.5 på andra.Jag får meddelande:anslutningen till net-messinger har blivit avbruten återansluter om 30 sek, när jag sitter å chattar.Detta startade för ett par dagar sedan!Hjälp
Jag gjorde så att jag laddade hem NT-version utav 5.0 från CNET, sen uppdaterade den automatiskt till 7.0 - Versionen där du själv kan bestämma anslutningsportar, så stängde jag av port 1863 och 1080 och bara använder HTTP-port 80. Då funkar det.
Dom kanse jobbar på msn/upptaterar MSN?
↗ till inläggetDetta har hänt med mig med några ggr. Då är jag tvungen att vänta lite. Inte så stor sak men kan vara irriterande..Jag gjorde så att jag laddade hem NT-version utav 5.0 från CNET, sen uppdaterade den automatiskt till 7.0 - Versionen där du själv kan bestämma anslutningsportar, så stängde jag av port 1863 och 1080 och bara använder HTTP-port 80. Då funkar det.
Jag vet svaret samma händer mig hela tiden svar: Det är ditt modem som har en inbyggd brandvägg som gör så hela tiden jag har samma problem men orkar inte köpa ett nytt modem jag har Netgear
↗ till inläggetSka jag gå in i routerna och ta bort de två portarna och skriva enbart 80 i stället?Jag vet svaret samma händer mig hela tiden svar: Det är ditt modem som har en inbyggd brandvägg som gör så hela tiden jag har samma problem men orkar inte köpa ett nytt modem jag har Netgear
↗ till inläggetDu kanske har ställt in brandväggen på lite känligare eller så har brandväggen ställt in sig själv pga virus risk? ;)Jag vet svaret samma händer mig hela tiden svar: Det är ditt modem som har en inbyggd brandvägg som gör så hela tiden jag har samma problem men orkar inte köpa ett nytt modem jag har Netgear
↗ till inläggetMin support sa att jag får ställa in portarna i routern själv.Det har jag gjort men inte funkar det ändå!Jag får klura ut hur jag kollar brandväggen...../glocalnets säkerhetspktJag vet svaret samma händer mig hela tiden svar: Det är ditt modem som har en inbyggd brandvägg som gör så hela tiden jag har samma problem men orkar inte köpa ett nytt modem jag har Netgear
Ok. Men gå in i brandväggens instellningar o försök att ändra. Jag har oxå Glocalnets säkerhets paket, men vet ej hur man kollar det. Har inte haft sådana problem med det. Men du kan ju alltid ringa upp Glocalnets kundtjänst o fråga där.
↗ till inläggetTack för alla tips!Jag har inaktiverat glocalnets brandvägg (endast väggen) eftersom jag har installerat ett nätverk, i routern har jag en brandvägg........har kontaktat den supporten men deras tips löste ej mitt problem.Nu får jag nog kontakta msn igen?!!Tröttsamt är detOk. Men gå in i brandväggens instellningar o försök att ändra. Jag har oxå Glocalnets säkerhets paket, men vet ej hur man kollar det. Har inte haft sådana problem med det. Men du kan ju alltid ringa upp Glocalnets kundtjänst o fråga där.