↗ till inläggetNej men Xade sa att han när han debatterar vill han alltid försöka få folk att tro det han tror och med tanke på att vissa inte tror på gud är det lite svårt att tro att han skapade världen eller hur?det funkar inte alltid tex i denna debatt för jag tror inte på samma sak som du jag tror in på gud så varför ska jag tror att han skapade jorden då?
Big Bang!
Nej men Xade sa att han när han debatterar vill han alltid försöka få folk att tro det han tror och med tanke på att vissa inte tror på gud är det lite svårt att tro att han skapade världen eller hur?
aha..men det var xade som sa så inte jag eftersom jag bryr mig inte om vad andra tror...så då blev det kanske var det att vi missuppfattade varandra..
eftersom jag har rätt är det ju klart jag vill att andra ska förstå det
↗ till inläggetDet gör du rätt i. Men som sagt ska du få se... alla ska få se... dessutom har jag bevis...
Jag är ledsen att jag väcker upp ämnet. Men jag kom att tänka på vad Xade sa... Tror ni att kalikatyerna mot islam kan leda till ett nytt världskrig?
↗ till inläggetHan(Gud) skapade apan, och lät oss utvecklas ur apan.
Så kan det ju inte vara om man följer bibelns väg. Gud skapade mannen som sin egen avbild på jorden. Sedan skapade han kvinnan utav mannens revben. Att blanda ihop vetenskapens teorier och Guds tro är det rätt patetiskt. ;)
Men Fusion... Du är muslim va? Eller bablar jag fel nu? För då har du väl en annan lärning än vad Kristendomen har?
Rowyn,ja det är jag...t.ex kristendomen säger att Jesus är Guds son,men vi muslimer har andra uppfattningar som t.ex att Jesus var en profet och att Gud har inga söner eller något liknande.
Jag tror på att Big Bang skapade jorden, kommer inte på något annat sätt som verkar troligare. Sedan så tror jag absolut inte på att gud skapade människan. Människan har utvecklats från apan, alltså ingen gud inblandad.
Big Bang är som en grötkorv i en Micro.
När den är för stor måste den dunsta,.
fetaste bluffen någonsin, några astronomer sitter och säger att en boll stor som en ärta exploderade och allt skapades. Varför skulle den lilla "ärtan" explodera och vad hände sen?
Enligt mig är det totalt onödigt att egentligen tänka på sånt eftersom ingen kommer någonsin kunna svara rätt.
detta är min åsikt, alla andra får tycka hur dom vill.
↗ till inläggetfetaste bluffen någonsin, några astronomer sitter och säger att en boll stor som en ärta exploderade och allt skapades. Varför skulle den lilla "ärtan" explodera och vad hände sen?
Enligt mig är det totalt onödigt att egentligen tänka på sånt eftersom ingen kommer någonsin kunna svara rätt.
detta är min åsikt, alla andra får tycka hur dom vill.
Jo det låter ju lite långsökt egentligen. Men det låter troligare att det är någon stor klump som exploderar än att gud skapade jorden. Det här är egentligen sådan fråga som man kan bli dum i huvud av om man tänker för mycket på den.
den var mycket mindre än en ärta. Samma sak händer hela tiden, ute i rymden, när stjärnor exploderar. Fast då, i mycket mindre skala.,
Själv tror jag på Big Bang & inte nån gud iaf.
Det är självklart att det inte finns någon/några gud(ar) som skapat allt. Varje liten detalj som finns i oss djur och de olika växterna är för fina för att vara skapade av någon gud/några gudar.
känns konstigt att en ärta exploderar ochså kommer det ut MASSA saker :blink:
↗ till inläggetDet är självklart att det inte finns någon/några gud(ar) som skapat allt. Varje liten detalj som finns i oss djur och de olika växterna är för fina för att vara skapade av någon gud/några gudar.
varför skulle det inte kunna vara en gud som skapade hela alltet.
Har en fråga till er Ateismer eller vad det nu heter: Ni säger att människan utvecklades från apan, vartifrån kom apan då?
Guggo:Det där med att du sa "kan Gud skapa en sten som han själv inte kan förstöra" tog du från en bok eller hur?
Jag tror att det är nåt liknande Big Bang.
Fusion: Evolution självklart. Allt liv skapades i havet där vi och alla varelser här på jorden kommer ifrån. Så vårat hem är egentligen havet. Men det är strunt samma.
Det finns i huvudsak fem teorier om livets uppkomst.
1. Livet startade genom en övernaturlig händelse. T.ex. genom att Gud skapade världen.
2. Livet uppstår spontant gång på gång (uralstring). Denna teori falsifierades av Louis Pasteur i slutet av 1800-talet.
3. Livet finns där materia finns. Livet har varken början eller slut.
4. Livet uppkom genom en serie kemiska reaktioner på jorden.
5. Livet (på jorden) uppkom genom att liv fördes hit från rymden (panspermiateorin).
det finns inga gudar för vikingarna trodde på oden,tor ,freja och många fler sen börja vi tro på kristendomen så vad hände med dom gudarna då
gick dom o las sig eller
EVOLUTION
Tror inte på nån big bang