7-3 i detta läge jag skriver :)
Vinner Sverige Vinter Os I Ishockey?
Jag tror på grabbarna jag. De ägde ju alla andra så j*vla hårt så nu tror jag också att de tar detta. Tycker sverige har spelat bättre än vad de gjort förut. ^^
↗ till inläggetHelt rätt Rowyn :) Bra sagtJag tror på grabbarna jag. De ägde ju alla andra så j*vla hårt så nu tror jag också att de tar detta. Tycker sverige har spelat bättre än vad de gjort förut. ^^
Sverige vann och nu är vi i OS final :medieval:
Tjoooohooooo :D vilka möter dem..??? :unsure:
Skitbra match idag.
Hoppas innerligt att Finland står för motståndet på söndag.
↗ till inläggetSverige möter Tejckien i Semin :)
Go Sverige :kung:
Vilka odds # 21..???? :unsure:
Snyggt gjort... Sverige storspelade och vann med hela 7-3.... ;) Ännu en OS-medalj till Sverige ;)
Jag tror inte att Tjeckien skulle ha gjort mer än ett mål om inte Kronwall hade blivit utvisad. I spel fem mot fyra så skulle Sverige klarat av utvisning för det gick ju bra ända tills Tjärnkvist blev utvisad och det blev spel fem mot tre. Deras första mål var ju bara tur ochså så Sverige kunde lätt ha hållit nollan i den här matchen.
vilka är det som ska spela om att få möta sverige i finalen är det kanada och finland elr?
↗ till inläggetvilka är det som ska spela om att få möta sverige i finalen är det kanada och finland elr?
Det är Finland eller Ryssland de kommer att få möta.
Ja nu är dom i final förhoppningsvis mot Finland(det står 1-0 till Finland mot ryssland i den andra semifinalen efter första perioden)
Det blev Finland till slut efter deras vinst med 4-0 mot Ryssland. Det kommer nog att bli en jämn match men Sverige tar det nog tillslut för Finland håller aldrig i finalerna, iallafall inte om man kollar på VM-finaler.
Det är så typiskt att alla ska underskatta Finland. Tän på att Finland är obesegrade och har gjort över 20 mål (!)
ja det blir riktigt tufft så bra som Finland spelade igår
Om Sverige bara kan slippa att få en massa utvisningar och få några lätta mål så kommer detta nog att gå lätt men finnarna har spelat mycket bättre hockey än Sverige i OS.
Dessutom så har Finland en otroligt bra målvakt!
Det här blir nog väldigt tufft för Sverige.
Tyvärr känns det inte rättvist om vi tar OS-guld efter läggmatchen mot slovakerna, jag kände faktiskt inga större glädjekänslor efter finalplatsen.
Vi vågade inte möta Kanada & la oss därefter mot ett Slovakien som egentligen är mycket bättre.
Nej, även om det blir OS-guld kommer jag ha svårt att känna den enorma glädje jag känt annars.
Visst kommer man bli glad & så, men inte ens en bråkdel av den normala glädjen man hade känt vid ett OS-guld efter finalseger mot Finland.
Finland kommer dock vinna finalen, de är riktigt grymma för tillfället, Sverige har bara gjort en bra match hittills.
Jag fattar inte varför alla underskattar Finland, har de ens sett finnarna spela i OS 2006?
Dubbel:
RUS-CZE 4-1
FIN-SWE 4-2
Insats: 500 kr
Odds: 480.00
Möjlig vinst: 240 000 kr
Finnarna har utan tvekan varit det lag som har spelat bäst i OS tillsammans med Slovakien.
↗ till inläggetHelt rätt! Dock blir jag lite orolig eftersom varje gång du har sagt att Sverige kommer förlora så vinner de ;).Tyvärr känns det inte rättvist om vi tar OS-guld efter läggmatchen mot slovakerna, jag kände faktiskt inga större glädjekänslor efter finalplatsen.
Vi vågade inte möta Kanada & la oss därefter mot ett Slovakien som egentligen är mycket bättre.
Nej, även om det blir OS-guld kommer jag ha svårt att känna den enorma glädje jag känt annars.
Visst kommer man bli glad & så, men inte ens en bråkdel av den normala glädjen man hade känt vid ett OS-guld efter finalseger mot Finland.
Finland kommer dock vinna finalen, de är riktigt grymma för tillfället, Sverige har bara gjort en bra match hittills.
Jag fattar inte varför alla underskattar Finland, har de ens sett finnarna spela i OS 2006?
Dubbel:
RUS-CZE 4-1
FIN-SWE 4-2
Insats: 500 kr
Odds: 480.00
Möjlig vinst: 240 000 kr
Jag kommer att kunna glädjas åt ett guld även om vi hade läggmatchen mot Slovakien för det är ju Finland vi slår isåfall och jag hatar Finland.