Gör det någon skillnad om jag köper sdram, ddram eller något annat?
Grafikkort
Ehm?
Din titel är grafikkort och här skriver du om ram.. Vad vill du veta?
Om Grafikkortet Minnestyp passar till vilken dator som helst?
Det finns DDR,DDR2,DDR3,DDR4,GDDR2,GDDR3,SDRAM,SGRAM.
Skrev lite fel i första inlägget
:meddum:
GDDR2 och GDDR3 är till grafikkortet, du tittar vilken klockningshastighet kortet har, sen tittar du om det står ex GDDR3, då betyder det klockningshastigheten gånger 3, tex. klockningshastighet: 400 GDDR3 =
400*3
Kan jag ha båda två??
↗ till inläggetGDDR2 och GDDR3 är till grafikkortet, du tittar vilken klockningshastighet kortet har, sen tittar du om det står ex GDDR3, då betyder det klockningshastigheten gånger 3, tex. klockningshastighet: 400 GDDR3 =
400*3
Att det heter GDDR3 har INGENTING att göra med att du tar klockhastigheten*3. Det heter GDDR3 eftersom att det är den tredje generationens grafikkorts DDR minnen.
Det spelar ingen roll vilket minne grafikkortet har, men om du ska ha något som kan fungera till nyare spel ska du ha GDDR3 minnen och inget annat.
det är visst *3
Nej, det är det inte. Har ingenting med det att göra.
I AIDA31 så står det såhär: Stödda AGP hastigheter 1x,2x,4,
Kan jag ha 8x då eller inte??
Jo, det ska du kunna, bara att kortet är äldre.
Allså mitt AGP uttag stödjer 1x,2x,4x
och kortet som jag vill köpa 8x
Eller stödjer alla AGP uttag 8x?
vet inte om det som står på AIDA32 är vad jag har.
Läs mitt förra inlägg >_<
Så det enda man behöver veta är att man har rätt uttag(PCI,AGP,PCI-e)för att hitta ett grafikkort som passar.
om du har ett jättegammalt moderkort, kan du ändå ha ett nytt grafikkort då?
OK, Tack
↗ till inläggetom du har ett jättegammalt moderkort, kan du ändå ha ett nytt grafikkort då?
Det var en fråga :P
Om ditt mammakort stödjer AGP 8x som dom flesta gör så kan du ha ett sånt kort, annars får du ställa in att du vill använda AGP 4x så du får ut maxfart ur ditt g-kort. Jag tycker du ska skaffa ett PCI-E kort eller ett grafikkort med AGP 8x!
Jag har ett gammalt moderkort kan inte ha PCI-e och AGP8x vet jag inte!!!
Hur ställer man in att man vill använda AGP 4x?Det vet jag iallafall att jag kan ha!!!