💬
Logga in
Fuska.se

Skräpaffärer

29 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Tänkte att vi kunde varna varandra genom att slänga upp de sämsta affärerna som endast säljer skräp eller saker som går sönder på en gång.

Och då pratar vi affärer som finns i hela sverige, skriv inte t.ex " öhh ica i granby" eller liknande.

Teknikmagasinet är en farlig affär. Jag kanske har köpt ca 10 saker där och precis allt har gått sönder första dagen, vad jag än köper tex mp3, radio, spel eller dylikt så har det pajat på en gång.

Så jag varnar er, den affären importerar bara en massa skräp ifrån asien.

Köp inte saker där med taskig kvalité.

El giganten är också en affär som inte håller måttet, grejerna är nästan alltid slut och finns inte i lager. Så typiskt dem

Påfyllning ?

Nivå 10 · Veteranfuskare

Det är inte affären det hänger på, utan märket på varan. Det är inte affärens fel att det pajar. Teknikmagasinet har saker med kända märken, men om man alltid köper det billigaste så köper man produkter med okända märken.

dDesutom tror jag att de har garanti på de flesta sakerna.

Elgiganten är ett bra ställe. Sakerna finns för det mesta, iaf i Borås. Brukar dock inte köpa där, utan köper min elprylar för det mesta bagagnat.

Kan ingen direkt usel affär, ska försöka komma på det seanre.

Nivå 11 · Veteranfuskare

City Gross leksaksavdelning. Min lillebrorsa (8 år) köpte en låtsas ljussabel för 50 kr, den gick sönder samma dag.

Teknikmagasinet är bra som f*n!

Däremot bojkottar jag elgiganten, dålig support, snäsig personal, dyra som f*n.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Jag tycker inte att Elgiganten är dyra men vissa varor som de säljer är väl kanske inte så värst bra.

Nivå 6 · Fuskare

det är ju teknikmagasinets val att köpa in varor med dålig kvalite!

och dom testar innan!!!!

Elgiganten gör reklam för varor som inte ens finns kvar.

Fick tidningen förra veckan och såg en ganska billig kaffekokare.

Stack dit för att köpa samma dag men den var visst slut.

jag lovar, denna tråd kommer att låsas för §1.1

back to topic:det finns en säljare på tradera som säljer mobiltelefoner + mera... när man har betalat får man inte varorna :(

Nivå 10 · Veteranfuskare

Sådana personer kan man polisanmäla.

Kontakta Tradera och säg att han inte ger varorna.

[EDIT] Varför skulle denna låsas för §1.1? Det är knappast personligt påhopp.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #10
↗ till inlägget

Sådana personer kan man polisanmäla.

Kontakta Tradera och säg att han inte ger varorna.

[EDIT] Varför skulle denna låsas för §1.1? Det är knappast personligt påhopp.

Vad skulle tradera göra åt det ?
Nivå 10 · Veteranfuskare

Alla spel affärer utomlands, inget spel går att save i typ :blink:

Nivå 10 · Veteranfuskare

Man ska väl aldrig köpa utomlands, eftersom händer det någonting med varan, så kan inte konsumentverket hjälpa dig....

Outside: Eftersom dem annonserar varan på Tradera, så ska dem också vara ansvariga att alla affärer man gör ska gå av.

Ämnet: Man ska väl akta sig för affärer som säljer saker från t.ex Kina, pga dåligt kvalité.

Kanske ÖB..

↗ till inlägget

Man ska väl aldrig köpa utomlands, eftersom händer det någonting med varan, så kan inte konsumentverket hjälpa dig....

Outside: Eftersom dem annonserar varan på Tradera, så ska dem också vara ansvariga att alla affärer man gör ska gå av.

Ämnet: Man ska väl akta sig för affärer som säljer saker från t.ex Kina, pga dåligt kvalité.

Kanske  ÖB..

skulle öb impotera elr vad menar du det är fetebra armegrejer där har en fin mössa från flygvapnet och massa långkalsonger därifrån ju. dålig affär hmm ginza.se för det är så förbaskat dyrt på spel men med skivor är de bra elr va f*n

Senast ändrad:

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Kanske  ÖB..

Kolla på dina saker och kläder. 99% av det kommer vara gjort i östasien

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Kanske  ÖB..

sj tycker ja att Ginza har rätt bra pris på endel skivor(Sj handlar man ju inte på internet utan i affären :D)

Ja vet inte någon direkt kass affär...

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #16
↗ till inlägget

De tar inte ansvar vad som händer mellan köparen och säljaren, det ända som de kan göra är att ta bort hans "profil" på tradera så han inte kan köpa/sälja någe mer. Men det är ju bara för brottslingen att registrera ett nytt konto så är han tillbaks på banan igen.
30 Mar 2006
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

back to topic:det finns en säljare på tradera som säljer mobiltelefoner + mera... när man har betalat får man inte varorna :(

min kompis köpte ett par dragon ball böcker det var hela samlingen för 800spänn

säljaren sa att dem skulle komma till stan men han gick dit sen var inte säljaren där men när han kom hem skickade han ett brev och skrev kommer ni? jag väntar vilken idiot

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

min kompis köpte ett par dragon ball böcker det var hela samlingen för 800spänn

säljaren sa att dem skulle komma till stan men han gick dit sen var inte säljaren där men när han kom hem skickade han ett brev och skrev kommer ni? jag väntar vilken idiot

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Kanske  ÖB..

Om amn är utomland och ser ett spel som kostar 200 kr, då köper man ju det ;) här skulle det kosta 500 kr typ :rolleyes:
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Kanske  ÖB..

Är spelet piratkopierat har jag för mig att det klassas som ett lagbrott även om det är KÖPT & i ett annat land.

Alltså är det ingen idé att köpa piratkopierade spel utomlands.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in