💬
Logga in
Fuska.se

Bästa Avatars/banners/bild Till Gimp

385 svar · startad

↗ till inlägget

tycker det blir lite rörigt med så många olika färger och bakgrunden passade inte spindeln men en 5 kan du få

en ny bild. bakgrunden är gjord med mina egna brusher.

jag vet, men det var bara för att testa mina egna brusher som jag gjorde den bilden

här har jag gjort en ny

edit: en till ny bild

Senast ändrad:

28 Mar 2006

snyggt hur vågade du till det så där.

Vote 1-10

29 Mar 2006

6

texten passade inte in och bakgrunden var lite för mörk enligt mej.

en ny 1-10

post-13569-1143612889_thumb.jpg

ok jag ska nog fixa det.

Den var snygg...

8 tycker jag

Senast ändrad:

30 Mar 2006
Nivå 8 · Veteranfuskare

När ni har laddat ner en brush till Gimp... Hur gör ni då för att använda dom?

man lägger in den i c>program>gimp>shared>2.0>gimp>brush (jag är inte helt säker på att det är just så men det är iallafal nått liknande)

Nivå 8 · Veteranfuskare

Jo men sen?

sen lägger du dom bara i mappen brush, sen startar du gimp tar penseln och bläddrar där.

Man kan behöva starta om gimp´.

31 Mar 2006

ja,ja du har självklart inte på gimp samtidigt som du försöker lägga in brusherna

Nivå 8 · Veteranfuskare

Är det nån som vet nån annan brush-sida än deviantart.com för när man går in på brushes där finns det inte så många?

det finns massor på deviantart. jag tror dom har felst eftersom dom är dom största

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

det finns massor på deviantart. jag tror dom har felst eftersom dom är dom största

Men var ska man gå in på deviantart då? Jag går in på brushes men där finns typ bara 10
Nivå 8 · Veteranfuskare

Nu blir jag arg asså... <_< Jag har sparat brusharna i den mappen och när jag bläddrar i penslen så är dom inte där. Måste man extrahera med sitt uppackningsprogram precis som man gör när man ska lägga in texter elr?

ja du ska inte ha kvar dom i zip formen. sen när du zippat upp dom som man ska göra så finns dom olika i den klart zippade mappen sen flyttar du bara dom

Nivå 8 · Veteranfuskare

Asså nu hängde jag inte med riktigt...

du ska inte ha gimp öppet medans du gör dethär

1* du laddar ner filen med brusharna i

2* du använder Winrar eller Winzip för att extrahera dom till skrivbordet igen fast i en ny mapp som vilken vanlig mapp som helst fast den heter likadant som den du laddat ner. fast den ser ut som en vanlig mapp nu när du zippat

3*brusharna som är i GIMPimage(filtyp) flyttar du till brushmappen som är Den här datorn>C>program>gimp>share>gimp>2.0>brush

4*du öppnar gimp igen som du har haft nedstängt under hela den här processen och letar upp dom i verktyget pensel. sen tar du brushen du vill ha och börjar måla

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare

Lite bättre förklaring på punkt tre:

Du hittar program C i Den här datorn ;)

Nivå 8 · Veteranfuskare

På punkt 2, ska jag extrahera filerna till en mapp som jag gjort elr?

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in