💬
Logga in
Fuska.se

Tredje Världkriget?

282 svar · startad

Nivå 3 · Lärling

men ofta det kan stämma... visst sättet den sprängs på är korrekt men inte 1000 gånger..

tänk dig en atombomb.. den sprängde hela hiroshima.. hade USA släppt en vätebomb hade inte halva japan förintats

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #42
↗ till inlägget

men ofta det kan stämma... visst sättet den sprängs på är korrekt men inte 1000 gånger..

Jo, det kan det, har du inte lyssnat på kemi/fysik lektionerna?

Solen använder samma sätt för alstra kraft fasst i större skala.

Nivå 3 · Lärling

jo jag har MVG i No så visst har jag hängt med.. men jag tvivlar fortfarande på 1000 gånger.. visst är den helt överlägsen atombomben men inte 1000 gånger!!!

Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #44
↗ till inlägget

jo jag har MVG i No så visst har jag hängt med.. men jag tvivlar fortfarande på 1000 gånger.. visst är den helt överlägsen atombomben men inte 1000 gånger!!!

Du är äldre än mig och har haft fler No lektioner så jag börjar undra om det är jag som är dum i huvudet. Men iallafall är den överlägsen atombomben och skulle kunna göra ett krig (om det används i större mängder) till en Internationell Katastrof.
Nivå 3 · Lärling

jag tycker du värkar rätt smart för o va 12 år...

hur som helst tror jag att det räcker med att en enda vätebomb släpps nånstans i världen för att det ska skapa en internationell katastrof... eller ett världskrig..

Nivå 12 · Mästerfuskare

det räcker med att en bomb vilken som helst smälls av, så är kriget igång. Dessutom så är Koboltbomberna, mycket värre än någon atombomb eller vätebomb.

Ett kärnvapen som getts ett tillskott av kobolt. När vapnet detonerar blir koboltet utsatt för strålning som gör det extremt radioaktivt under flera år. Detta till skillnad från vanliga kärnvapen, där det värsta nerfallet försvinner inom veckor eller månader. Den långa halveringstiden innebär framför allt två viktiga saker:

Dammet kan spridas mycket långt innan det blir ofarligt.

Det är svårt eller omöjligt att bygga skyddsrum som kan hålla människor vid liv tills radioaktiviteten lagt sig.

Koboltbomber är ett av få tänkbara sätt som mänskligheten skulle kunna utplåna sig själv. Med ett relativt litet antal bomber skulle man kunna skapa ett dödligt dammoln som långsamt skulle sprida sig med vindarna tills det täckte hela jordklotet.

2 Apr 2006
Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #47

För mer information om kärnvapen gå in på http://susning.nu/K%e4rnvapen#1 .

Back to topic nu.

Som vi nog är överens om så kommer det med största sannolikhet bli ett tredje världskrig. Frågorna nu är: Vem startar det? Var startar det? Hur och Varför startar det och kommer konsekvenserna bli så stora att det leder till missbruk av kärnvapen och som kan leda till Livets utrotning?

↗ till inlägget

Kommer ett tredje världskrig inträffa?

Och om ni tror att det kommer det, hur tror ni det startar?

Jag tror (om det blir något) att terrorismen kommer vara orsaken till det. Jag tror att sydvästra asien kommer bli hårt drabbad. Och har man erfarenheter så vet man nästan säkert att USA är med och skapar upror som leder till krig. Vilka konsekvenser kommer detta få. Kommer Hiroshima/Nakasaki förödelsena upprepas, denna gång med vätebomber som är över 1000 gånger starkare än atombomben? Vad kommer konsekvenserna bli?

det kommer säkert hända, men jag tror att det kommer hända i framtiden isåfall..

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator
↗ till inlägget

Kommer ett tredje världskrig inträffa?

Och om ni tror att det kommer det, hur tror ni det startar?

Jag tror (om det blir något) att terrorismen kommer vara orsaken till det. Jag tror att sydvästra asien kommer bli hårt drabbad. Och har man erfarenheter så vet man nästan säkert att USA är med och skapar upror som leder till krig. Vilka konsekvenser kommer detta få. Kommer Hiroshima/Nakasaki förödelsena upprepas, denna gång med vätebomber som är över 1000 gånger starkare än atombomben? Vad kommer konsekvenserna bli?

Menar du att Hiroshima/Nakasaki var fel?

Jag tror faktiskt att muslmierna startar krig med USA som tillslut drabbar hela världen.

3 Apr 2006
Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #50

Xade: Jag menade att det var fel, ja.

Nivå 6 · Fuskare

Ja tror att det händer väll något typ dem går in i landet kanske och bråkar lite kanske och sen så blir det större och större.

Nivå 12 · Mästerfuskare

va ? Skriv så man fattar pojk

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

va ? Skriv så man fattar pojk

Han menar väl att ett land, som USA t.ex går in i Irak, så blir det lite småkrig, sen trappas det bara upp tills flera andra länder lägger i sig så att kriget blir bara större och större.

Förstår du ?

Nivå 12 · Mästerfuskare

jo

4 Apr 2006
↗ till inlägget

Xade: Jag menade att det var fel, ja.

Va? Är du seriös?

Har du sett Pearl Harbour? Den visar ungefär vad Japan gjorde mot USA. De hade all rätt i världen att bomba.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Baserar du dina åsikter på en film ?

I attacken mot pearl harbor dog ca 2400 människor. I attackerna mot Hirosima och Nagasaki dog 155080st + 2 städer som utplånades. Rättvist ?

6 Apr 2006

Ja, det tycker jag. Ingen ska bråka med USA.

USA gjorde helt rätt. Jag hade hoppats att de gjort ännu större skada, som hämnd.

Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #58

Så USA ska få allt som de vill att det ska vara och ingen ska säga nej? De äger inte världen, George W Bush, försöker bära en elefant med egna händer. Han tar sig in i något han inte klarar av, nämligen rollen president.

Eller inte, han klarar ju rollen galant. Jag tycker allt han gjort är bra.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Eller inte, han klarar ju rollen galant. Jag tycker allt han gjort är bra.

På vilket sätt, motivera ditt svar för h*lvete !

Jag tycker iallafall att han är sådär, tycker att det var modigt vav honom att vara den första presidenten som gick in i Irak och lyckades störta diktatorn.

Men han har ju nackdelar, han har gjort några olagliga grejer....Tycker att Bill Clinton var bättre än honom.

Åter till ämnet:

Hiroshima incidenten borde inte ha inträffat, USA borde gå och attackera deras fartyg, istället för att utplåna två städer och att dödsoffren var cirka 65 gånger större.

Tycke rinte att man ska lägga in oskyldiga civila människor i detta !

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in